Ігри з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу.

Про матеріал
Добірка цікавих ігор з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу. 27 дидактичних ігор із зазначенням часу виконання, основних завдань та навичок, що набуваються під час кожної гри.
Перегляд файлу

https://openclipart.org/image/800px/svg_to_png/283848/LegoFrame1.png 

 

 

 

 

Ігри з набором LEGO                       «6 цеглинок»                         для 1-го класу

 

 

 

 

Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігри з набором LEGO                       «6 цеглинок»                         для 1-го класу

Неіснуюча тварина

time43Час виконання:

 

Діти вчаться:

домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час  презентації

 

Основні завдання:

1. Діти отримують завдання не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу істоту, використовуючи два набори цеглинок, та підготувати невелику розповідь про неї.

 

Запитання до дітей:

• Як вдалося створити таку істоту?

• Що було найважчим?

• Що ще можна створити в парі?Screenshot_19

 

 

Лабораторія дивовижних досліджень «Виверження вулкану»

time453Час виконання:

 

Діти вчаться:

Спостерігати, аналізувати, робити висновки, працювати в команді, творчо підходити до вирішення проблемних завдань, приймати рішення, обґрунтовувати свою думку, проявляти ініціативність, співпрацювати з однолітками.

 

Основні завдання:

1. Діти переглядають фото- або відео-презентацію «Вулкани».
2. Педагог знайомить дітей з будовою вулкану:
— Канал, по якому магма підіймається на поверхню — жерло
— Магма — розплавлена маса високої температури, що виникає в глибині земної кори, а після виверження на її поверхню застигає, утворюючи деякі гірські породи
— Магма, що вивержена на поверхню — лава
— Отвір, через який виливається лава — кратер
— Гора, що утворюється з вивержених речовин, — конус
3. Педагог пропонує дітям згадати назви вулканів, які вони чули.
4. Діти в групах будують з цеглинок конус для вулкану, залишаючи отвір-жерло для лави.
5. Демонстрація досліду «Вулкан»: для приготування лави в отвір-жерло насипається сода і барвник, потім додається кілька ложок засобу для миття посуду, потім обережно додається лимонна кислота і «вулкан» починає вивергати мильну «лаву».

 

Запитання до дітей:

• Чи знаєте ви щось про вулкани?

• Назви яких вулканів ви чули?

• Як ви думаєте скільки вулканів існує на Землі?

• Що стало для вас сюрпризом?

• Як ви думаєте, з чого ще можна створити модель вулкана?

• Чи знаєте ви як називається найбільший діючий вулкан?

 

 

Створи-домалюй!

Час виконання:

 

time43Діти вчаться:

творчо мислити, експериментувати, домовлятися, поважати думку інших

 

Основні завдання:

1. Діти створюють будь-яку фігуру за заданою темою (тварини, рослини, будівлі тощо).

2. Далі діти прикладають створену модель на аркуш формату А4 і обводять її.

3. Педагог пропонує домалювати олівцями чи фломастерами деталі/частини тіла.

4. Діти презентують свою роботу.

 

Запитання до дітей:

• Чому ви вирішили створити саме цю тварину (рослину, будівлю)?

• Що було найцікавішим під час виконання цієї вправи?

Screenshot_20

 

 

Збудуй, не скріплюючи

 

Час виконання:

time43Діти вчаться:

творчо мислити, експериментувати, домовлятися

 

Основні завдання:

Діти отримують завдання збудувати будівлю/тварину/ транспорт тощо, не скріплюючи цеглинок.

 

Запитання до дітей:

• Як ви змогли об`єднати цеглинки в одну модель, не скріплюючи?

• Яку ще модель можна створити в такий спосіб?

 

Screenshot_21Варіант:

Будуємо разом

 

  Час виконання:

time43

Основні завдання:

Запропонувати створити спільну споруду та презентувати її.

Запитання до дітей:

• Якими словами можна описати вашу модель?

• Чи могла б ваша модель тварини бути героєм казки чи мультфільму? Якого саме?

• Чи була б потрібна ваша споруда на вашій вулиці? Чому?

• Чи є в інших пар  моделі, схожі на вашу? Якщо є, то чим саме?

 

 

Рахуємо легко!

Час виконання:

time3Діти вчаться:

просторово мислити, створювати та обчислювати дво- і тризначні вирази. Розкладати число на одиниці, десятки, сотні

Основні завдання:

1. Педагог ознайомлює дітей зі схемою розміщення цеглинок — чисел у стовпчик, де І рядок — це сотні, ІІ рядок — десятки, ІІІ рядок — одиниці.

2. Педагог називає дітям числа, а діти викладають їх з цеглинок відповідно до схеми.

Screenshot_29

Варіант: цікаві числа

Час виконання:

time43Основні завдання:

1. Діти викладають за допомогою цеглинок власні числа, називають їх та записують у зошит. Як варіант можна провести змагання, в якому за відведений час діти записують та називають найбільшу кількість чисел.

2. Педагог пропонує дітям вирішити приклади і викласти відповіді за допомогою цеглинок відповідно до схеми.

3. За допомогою 4/5/6 цеглинок педагог пропонує дітям викласти якомога більшу кількість варіантів чисел та записати їх у зошит.

 

 

 

Складаємо

модель характеру

 

Час виконання:

time3

Діти вчаться:

розрізняти риси характеру, спостерігати, аналізувати і помічати свої риси характеру та людей навколо, висловлювати свою думку і логічно обґрунтовувати її, розвивати емоційний інтелект

 

Основні завдання:

1. Діти пригадують самі або за допомогою дорослого (згадуючи казкових або літературних героїв, відомих людей) риси характеру людини.

2. Діти співвідносять колір цеглинок з рисами характеру.

3. Педагог пропонує дітям скласти модель характеру друга.

4. Діти розповідають про модель характеру один одному.

 

Запитання до дітей:

• Поясніть, чому саме такий колір цеглинки означає таку рису характеру героя?

• Які риси характеру вашого друга подобаються вам найбільше і чому?

• Чи є в когось із членів вашої родини такі ж риси характеру, як у вашого друга?

Screenshot_24

 

 

Виростимо речення

 

Час виконання:

time43Діти вчаться:

застосовувати отримані знання про речення, частини мови; висловлювати думку усно та письмово; домовлятися

Основні завдання:

1. Починають гру з однієї цеглинки — одного слова.

2. Педагог поступово додає по одній цеглинці, діти вигадують по одному слову. Таким чином, у результаті виходить поширене речення.

Наприклад: Дівчинка. Дівчинка співає. Дівчинка співає пісню. Дівчинка співає веселу пісню.

3. Записати придумане речення.

Запитання до дітей:

• Із скількох слів складається ваше речення?

• До яких частин мови вони належать?

• Як відділяються речення одне від одного в усному мовленні та на письмі?

Screenshot_26

Варіант: виростимо речення                                 за допомогою частин мови

Час виконання:

time43Основні завдання:

1. Позначити частини мови відповідним кольором цеглинок. Наприклад: червона цеглинка — дієслово, синя — іменник, зелена — прикметник, жовта — прийменник тощо.

2. Діти виконують це саме завдання, добираючи слова, що позначають частину мови, відповідно до кольору цеглинки.

Запитання до дітей:

• Встановіть зв’язок слів у реченні.

• Запишіть схему цього речення.

 

 

Складаємо вирази

Час виконання:

time43

Діти вчаться:

швидко реагувати, застосовувати раніше вивчене, виконувати математичні дії

Основні завдання:

1. Кожна дитина на трьох своїх цеглинках фломастером пише цифри, а ще на трьох — математичні знаки «+», «-» та «=».

2. З отриманих чисел і знаків кожна дитина складає вирази, записує та розв’язує їх. Під час роботи педагог інформує дітей про кількість часу, що залишилася.

Запитання до дітей:

• Що вдалось зробити легко, а що було складним?

• Скільки виразів у вас вийшло? Чи всі їх вдалося розв’язати?

Screenshot_27

Математичний ланцюжок

Час виконання:

time43Діти вчаться:

математичної грамотності, співпрацювати, застосовувати раніше вивчене, швидко реагувати, виконуючи проблемне завдання

Основні завдання:

1. Дитина об’єднує шість цеглинок у дві групи — холодні і теплі кольори. Цеглинкам теплих кольорів присвоюють знак «+», холодних — знак «-». За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад, червона = 1, помаранчева = 2, жовта = 3, зелена = 4, блакитна = 5, синя = 6.

2. Діти по черзі викладають по одній цеглинці і ведуть лічбу відповідно до умов. Потрібно використати всі свої цеглинки.

Запитання до дітей:

• Навіщо людині вміння додавати і віднімати?

• Де в житті людині стануть у пригоді математичні вміння?

• Що було б, якби люди не вміли рахувати?

 

 

Записуємо в парах

Час виконання:

time43

Діти вчаться:

вирішувати проблемні завдання, проявляти ініціативність

Основні завдання:

1. Кожній цеглинці призначається літера. Фломастером її можна написати на цеглинці.

2. Педагог пропонує дітям скласти якомога більше слів із запропонованих літер та записати їх. Під час роботи педагог інформує дітей про кількість часу, що залишилася.

3. Діти об’єднуються в пари, об’єднують свої цеглинки, після чого разом складають слова зі своїх наборів літер.

Запитання до дітей:

• Скільки слів у вас вийшло?

• Це більше чи менше, порівняно з тим, коли ви працювали по одному?

• Чому слів вийшло більше, адже літери не змінилися, порівняно з першим разом?

• Скільки літер у вашому найдовшому слові? Яке це слово?

• Яке слово найкоротше?

• Чи є серед ваших слів імена/ назви шкільного приладдя/ назви овочів/фруктів/тварин тощо?

Screenshot_25

 

 

Однакові-різні

Час виконання:

time43Діти вчаться:

Співпрацювати в команді, бути ініціативними, бути уважними і не відволікатися.

Основні завдання:

1. Діти об’єднуються у групи по 6-8 осіб.
2. Кожна дитина зі своїх цеглинок будує будь-які фігурки, але при цьому група має домовитись, щоб дві фігурки були однакові.
3. Коли всі фігурки побудовані, команда виставляє їх на одній площині та пропонує іншій команді знайти однакові фігурки.

Запитання до дітей:

• Як визначити чи однакові фігурки?

• Що було цікавого у цьому завданні? Що було складно? І в чому виникли труднощі?

• Чи є серед побудованих фігур ті, які відрізняються розташуванням однієї цеглинки; у яких нижні дві цеглинки однакового кольору; у яких верхні цеглинки однакові?

Screenshot_37

Варіант:

Чого не вистачає?

Час виконання:

time3

Основні завдання:

Педагог у одній з фігур забирає одну цеглинку та пропонує відгадати, якої саме цеглинки не вистачає.

Запитання до дітей:

• Як ви дізналися, що саме цієї цеглинки не вистачає?

• А які ще завдання можете запропонувати ви?

 

 

Порахуємо та побудуємо

Час виконання:

time43Діти вчаться:

математичної грамотності, застосовувати на практиці отриманий досвід та знання, працювати для вирішення спільного завдання.

Основні завдання:

1. Починають гру з однієї цеглинки на столі.

Screenshot_302. Педагог пропонує дітям об’єднатися в пари і називає вирази, наприклад: 40:5, 90-86, 2х4, 25-19, (25:5)-2 тощо. Число — відповідь на задані вирази — означає кількість штирів, які дитина повинна накрити, щоб поставити наступну цеглинку в башту.

3. Взаємоперевірка.

Запитання до дітей:

• Чи складно вам було працювати в парі? Чому?

• Чи складне було завдання?

• Який вираз був найскладніший/ найлегший? Чому?

• Чи впевнені ви, що всі штирі накрили правильно? Як це можна перевірити?

• Яка група може збудувати найвищу вежу?

 

Варіант: Порахуємо та пофантазуємо

Час виконання:

                                    Основні завдання:

time43Діти виконують те саме завдання. Коли башта вже зведена, діти фантазують, на що вона схожа, що нагадує їм ця споруда.

Запитання до дітей:

• На що схожа ваша башта, що вона вам нагадує?

• Чи стійка ваша башта? Як можна це перевірити?

• Як будувати башту, щоб вона була стійкою?

 

 

Прямі, криві, ламані лінії

Час виконання:

time43Діти вчаться:

розрізняти поняття «пряма», «точка», спостерігати, аналізувати, працювати з однолітками на результат, вирішувати проблемні завдання, керувати своїми емоціями

Основні завдання:

1. Діти разом з педагогом згадують, що вони знають про точку, лінію, які бувають лінії: прямі (горизонтальні, вертикальні, похилі), криві та ламані.

2. Діти самостійно малюють пряму та криву лінії.

3. Потім у парах викладають за допомогою цеглинок прямі (горизонтальні, вертикальні) та криві лінії.

Запитання до дітей:

• Де ми в житті «зустрічаємо» точку?

• Чи можна намалювати лінію без точок?

• Скільки прямих ліній можна провести через одну точку?

Screenshot_31• За допомогою чого можна намалювати пряму лінію?

• Де в житті ми «зустрічаємо» пряму лінію?

• Чому лінія називається ламаною?

• Де «зустрічається» ламана лінія?

• Чи можна з цеглинок викласти пряму (вертикальну, горизонтальну)/криву/ламану лінію?

 

Варіант: Лінії в нашому житті

Час виконання:

time43Основні завдання:

1. Діти об’єднуються в пари. Педагог пропонує якомога швидше побудувати пряму, криву та ламану лінії.

2. Пари називають, де в класній кімнаті бачили прямі, криві, ламані лінії.

Запитання до дітей:

• Чи складно вам було побудувати лінію разом? Чому?

• Яких ліній у класній кімнаті діти побачили найбільше/ найменше?

Умілі рибалки

Час виконання:

time43Діти вчаться:

Працювати в команді, вирішувати проблемні питання, мислити критично, логічно обґрунтовувати свою точку зору.

Основні завдання:

Кожній з шести цеглинок присвоюється відповідна буква і цифра (кожна цифра — відповідь на математичний вираз, кожна буква – частина зашифрованого слова).

     Дітям пропонується розв’язати вирази. Наприклад, жовта цеглинка + зелена цеглинка; червона цеглинка + блакитна цеглинка тощо.    

       Отримані відповіді діти співвідносять з кольором цеглинки і дізнаються букву.

З отриманих букв скласти слово.

 

Screenshot_36Варіант:

Рибалка та рибка

Час виконання:

time43

Діти вчаться:

Діти у групах будують не тільки вудочку, а й рибку, яка на неї має впійматися.

Запитання до дітей:

 У якої групи впіймалася найважча рибка? Як це визначити?

 Які історії чи казки про рибку ви можете пригадати?

 

 

 

 

Домовляємося, міняємо, збираємо

Час виконання:

time43Діти вчаться:

Асоціативно мислити, комунікувати один з одним, вирізняти головне, домовлятися

Основні завдання:

Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного кольору при цьому вони мають рухатись по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання до дітей:

 Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?

• Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору?

 Що було найскладнішим/ найцікавішим/ найнесподіванішим?

Screenshot_23

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант: Комерсанти

Час виконання:

time43Діти вчаться:

домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час  презентації

Основні завдання:

Діти об’єднуються в групи/ команди за кольорами цеглинок. Педагог пропонує дітям уявити себе виробниками певного товару відповідно до теми (овочі, фрукти, коштовне каміння, одяг тощо) та спільно в команді побудувати товар, який вони продають. Дітям пропонується створити рекламу власного товару і розказати про нього так, щоб інші команди захотіли його придбати.

 

Кольорові завдання

Час виконання:

time43Діти вчаться:

Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

Основні завдання:

1. Діти обирають двох ведучих, один з яких повертається спиною до інших гравців, а другий – обличчям.

2. Кожен гравець бере собі одну цеглинку будь-якого кольору.

3. Ведучий, який стоїть обличчям до гравців, бере усі шість цеглинок та, показуючи по одній гравцям, запитує у другого ведучого: «Що зробити цьому кольору?» (присісти/пострибати/заспівати/ розповісти вірш).

4. Коли усі кольори отримали завдання, обидва ведучі повертаються до гравців та по черзі піднімають один з шести кольорів, а учасники, які мають такий колір, виконують завдання.

Запитання до дітей:

• Яке завдання отримала зелена/ жовта/червона цеглинка?

• Який колір виконував присідання/ підскоки/співав пісню?

• Яке завдання виконувала найбільша кількість гравців?

• Які ще завдання ви можете запропонувати?Утримувати інформацію у пам’яті, бути уважними і не відволікатися, бути фізично активними

 

Варіант: Кольорові фанти

Час виконання:

time43Як грати:

Screenshot_38Діти та педагог разом розподіляють завдання для кожного кольору: жовті – розповідають вірш, червоні – записують п’ять прикметників, сині – розв’язують приклади тощо.
Кожен гравець бере собі одну цеглинку з чарівного мішечка.
Коли усі кольори отримали завдання, розпочинається відлік часу на їх виконання (3-5 хв).

 

Основні завдання:

Яке завдання було виконано найшвидше? Чому?
Які ще завдання ви можете запропонувати?

Запитання до дітей:

• Який матеріал має властивість триматись на воді? Чому?

• Який матеріал тоне у воді? Чому?

• Чи вдалося вам створити модель корабля, яка тримається на воді/яка занурюється у воду з першого разу?

• Яка особливість моделі корабля, що тримається на воді/занурюється у воду?

• Який водний та підводний транспорт можна збудувати з цеглинок?

 

Суднобудівельники

Час виконання:

time453

Діти вчаться:

Логічно мислити, використовувати на практиці набуті знання про фізичні властивості матеріалу, працювати самостійно і в команді, досліджувати і робити висновки.

Основні завдання:

1. Педагог пропонує дітям дослідити презентаційний метеріал (каміння, папір, тканина, вата, квасоля тощо) на вагу та здатність триматись на воді.
2. Педагог пропонує дітям створити з шести цеглинок модель корабля, який тримається на воді/який занурюється у воду.
3. Педагог пропонує дітям випробувати створені моделі.

Запитання до дітей:

• Як вдалося створити таку істоту?

• Що було найважчим?

Screenshot_39• Що ще можна створити в парі?

 

Варіант: Суднобудівельні заводи

Час виконання:

time453

Основні завдання:

      Дітям пропонують об`єднатися в команди («суднобудівельні заводи») і створити свої кораблі/підводні човни.
       Перевірити їх в ємності з водою, презентувати свою модель.
Запропонувати випробувати кораблі вантажем (камінці, ґудзики тощо).

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку