Ігрова діяльність молодших школярів

Про матеріал
Розвиток ігрової діяльності в молодших учнів іде від побутових ігор до ігор з виробничим сюжетом та із сюжетом, що відібражає соціаль-політичні події.
Перегляд файлу

                                                                                                   

Ігрова діяльність

 

К. Д . Ущинський підкреслював, що  учбова діяльність суттево відрізняється від ігрової, а перехід дитини від ігри до учіння є серйозною подією в житті, пов`язаною з появою нових мотивів. Але це не означає, зазнав він, що гра повинна бути виключена з діяльності школяра. У навчанні молодших школярів, зокрема першокласників, певною мірою використовується ігрові дії. Гра як вид діяльності не тільки зберігається в їх житті, а й продовжує розвиватися.

Осюбливе значення для розвитку дитини має сюжетно-рольова гра. У молодшому шкільному віці вона стає змістовнішою, ніж у дошкільному. У рольових іграх дошкільника творчо наслідують події з життя сім`ї, дитячого садка, тоді як рольова гра молодших учнів грунтується на взаємовідносинах у класному й шкільному колективі, на стосунках літературних та історичних героїв. У рольовій грі діти розвивають свою творчу фантазію, самостійно тренуються в засвоєнні соціальних форм поведінки, навчаються звертати увагу на реальних і символічних учасників ігри, набувають цінного досвіду, важливого для подальшого їхнього розвитку. Урольвій грі дитина підлягає прийнятим правилам. Вона виявляє готовність на вимогу партнерів по грі взяти на себе іншу, менш цікаву роль.

Дальнішого розвитку в молодшому шкільному віці набувають конструктивні ігри. Вони сприяють більшій обізнаності з властивостями різних матеріалів, усвідомленню просторового їх розміщення, диференціації форм.

Вміло спрямована вчителем і батьками гра молодших учнів може стати одним із засобів організації та поліпшення навчаль-виховної роботи. Якщо в процес навчальної діяльності включати елементи гри, то можна викликати в дітей приємні переживання  і тим підвищувати їх пізнавальну активність. Молодші школярі з великим інтересом виконують і трудові завдання ігрового характеру.

Розвиток ігрової діяльності в молодших учнів іде від побутових ігор до ігор з виробничим сюжетом та із сюжетом, що відібражає соціаль-політичні події. Поряд із сюжетними значне місце займають рухливі і настільні ігри.

Є значні індивідуальні й вікові особливості у виборі учнями молодших класів кількості різноманітних ігор. В одних дітей число їх на тиждень не перевищує  п`яти, а в інших – доходить до чотирнадцяти. Найактивніші щодо кількості  різноманітних ігор  учні  2 класів.  В учнів 3 класів їх трохи менше, але  вони  змістовніші, ніж ігри 1- 2 класів. Є також  деякі  відмінності в іграх хлопчиків і дівчаток.  Перші  віддають перевагу розвагам  з автомашинами, літаками, ракетами. У других переважають ігри з ляльками. У 2- 3 класах інтерес дівчаток до гри з ляльками дещо знижується, але продовжує займати значне місце. Можна думати, що  зниження  інтересу  дівчаток  до  ігор  з 

 

                                                                                                                                                                 

ляльками  зумовлюється  більшою  їх  зайнятістю  шкільними обо`язками  та критичним ставленням  дорослих.

 

 

 

doc
Додано
26 серпня 2020
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку