Ігрова програма
для вихованців гуртків молодшої вікової категорії та
учнів початкової школи
« ХТО СКАЗАВ «МЯУ!»
Мета:
- ознайомити вихованців із значенням тварин (котів) у житті людини, в природі та в казкових творах;
- формувати ігрову культуру у дітей,
- розвивати світогляд, артистичні здібності та творчий потенціал;
- виховувати етичну та екологічну культуру.
Ведучий 1 Кіт Базіліо. Доброго дня Вам, дорогі друзі! Сьогодні ми запрошуємо вас до казкової гри. Казкової, бо учасниками гри будуть не просто хлопчаки та дівчатка, а ті, хто любить домашніх тварин та читати про них в казкових творах. А назва ігрової програми «Хто сказав «МЯУ!» допоможе вам зрозуміти, про яких саме домашніх тварин ми поговоримо.
Ведуча 2 Лисиця Аліса . Так все ж зрозуміло! Це – коти та кішечки! Мені подобаються білосніжні коти. Ось послухай вірш:
Вибіг котик за ворота
А на вулиці – зима!
Білий сніг і білий котик –
І кота немов нема!
Лиш на кінчику хвоста
Видно плямку у кота!
Ведучий 1. А мій вірш про шляхетного чорного кота:
Умивався чорний кіт
Зранку, ввечері, в обід.
Намагався, муркотів
Та відмитись не зумів!
Ведуча 2. І я з великим задоволенням запрошую на сцену всіх учасників ігрової програми: і білих, і чорних, і сірих,і рудих!
(Лунає весела маршова пісня, під яку входять учасники ігрової програми – 5 команд по 5 часників в кожній , які одягнуті в яскраві костюми, відповідно до назви команди).
Ведуча 2. Давайте познайомимося:
І команда – Довгий вус та гострий нюх;
ІІ команда – Коти в чоботях;
ІІІ команда – Кіт Леопольд та всі – всі - всі;
ІV команда – Кіт Матроскин та його команда;
V команда – Пан Коцький і вусата команда;
Ведучий 1. Дорогі учасники і гості конкурсу, дозвольте познайомити вас з членами нашого журі:
Ведуча 2. Таким чином, учасники готові, журі теж, можна починати конкурсні ігри.
Ведучий 1. І. КОНКУРС. «Давай познайомимося». Кожна команда повина розповісти про пухнастих друзів в одному з обраних жанрів (пісня, вірш, танок, інсценізація уривку казки тощо).
(Виступ команд, слово журі).
Ведуча 2. ІІ. КОНКУРС. «Поетичний». Одному учаснику від кожної команди надається віршована загадка про кота, в якій пропущені певні слова. За одну хвилину вставте відповідно до рими потрібні слова:
А) Має ..., пишний ... .
І не гарну звичку
Спершу ... він поїсть
Потім - ... личко. (добре, хвіст, миє, вуса).
Б) Має вуса, довгий ...
Молочко, ... їсть
Стерігатись ... слід
Якщо є у ... кіт. (сметану, хаті, хвіст, мишкам).
В) Ходить в хаті ... – нишком,
Утікайте, сірі ... !
Пазурі ... має
Не ..., як спіймає. (мишки, відпустить, тишком, залізні).
Г) В ... хаті є музика:
В нього ... нема,
Та ..., як захоче
Випить блюдце ... . (муркоче, нашій, молока, скрипки).
Д) Коло ... бабусі
... котик у кожусі.
Біля ... гріється
Без водички ... . (сидить, нашої, миється, пічки).
Ведуча 2. Учасники приготувалися, і я запрошую від кожної команди учасників, які читають вірші – загадки.
(Слово журі).
Ведучий 1. ІІІ. КОНКУРС. «Настрій мого кота». Дорогі друзі! Конкурс наш незвичайний, казковий. Я певний, що ви дуже любите своїх котів і кішок, бо це довів нам попередній конкурс.Інколи хлопчаки та дівчата хочуть бути схожими на котів:лежати собі весь день - і в школу не треба ходити, всі тебе люблять, піклуються про тебе, годують - оце-то життя!!!
Ведуча 2. На нашому конкурсі можливо все! І сьогодні Вам доведеться влізти в «котячу шкіру». Отже, ви перетворюєтеся на котів! Прошу вийти до мене по одному коту від кожної команди.
Ведучий 1. Ми знаємо, що коти дуже примхливі, і часто змінюють свій настрій. Вам доведеться пантомімою зобразити стан кота: 1) сонного; 2) стурбованого; 3) ситого; 4) прохального; 5) спостерігаючого.
(Учасники виконують завдання).
Ведуча 2. З цим завданням ви впоралися відмінно. Слово надається журі для підведення підсумків конкурсу «Настрій мого кота».
(Слово журі).
Ведучий 1. Дорогі друзі! Вас вітають дві привабливі кішечки
Ведуча 2. IV. КОНКУРС. Спостерігаючи за кішками, ви, мабуть, помітили, що свій настрій кішка виказує не лише своєю поведінкою, але й голосом. Учасники нашого конкурсу повинні голосом зобразити настрій кота: 1) прохання; 2) роздратованість; 3) насолода; 4) кохання; 5) переляк.
Ведучий 1. Шановне журі, визначте, хто найкраще володіє котячим голосом.
Ведуча 2. V. КОНКУРС. «Напийся молока». Ось ви вже стали справжніми котами, володіє усіма котячими звичками і, навіть, голосом. Настав час перекусити, вірніше, перелизати. Вам часто доводилося спостерігати, як ваші коти п'ють молоко.
Ведучий 1. Ось ви зараз молочка нап'єтесь. Я запрошую по одному учаснику від кожної команди для участі в конкурсі «Напийся молока». Виграє той, хто перший лише за допомогою язика вип'є молоко з тарілочки.
(Учасники виконують завдання, слово журі).
Ведучий 1. VI. КОНКУРС. «Найчистіший котик». Коли кішечка поїсть, вона починає вмиватися, адже кішка дуже охайна тварина. Ось і вам, дорогі учасники, належить імітувати вмивання, як кішечка, лише за допомогою рук і язика, демонструючі артистизм. Я запрошую для участі в конкурсі по одному коту від кожної команди.
(Виконується завдання).
Ведуча 2. Дорогі друзі! Слово журі для підведення підсумків конкурсу.
Ведучий 1. VII. КОНКУРС. Дорогі друзі, учасники нашого конкурсу, вам часто доводилося спостерігати, як ваші коти реагують на різні запахи, як вони відчувають запах риби, м'яса. І яке захоплення у них від валер'янки.
Ведучий 2. Ось і вам зараз доведеться із зав'язаними очима визначити, що може так пахнути.
(Учасникам пропонується 5 тарілок, на яких лежать ковбаса, м'ясо, риба, масло, хліб. Треба по запаху визначити продукт).
Ведуча 2. VIII. КОНКУРС. «Впіймайте мене». Ось ви стали справжніми кицьками, голос у вас котячий, і їсте ви, як кішки, і вмиватися вмієте, як коти, і нюх котячий. Але чи не забули ви за цей час про свого пухнастого друга мишенятко Джері? Це покаже наступний конкурс «Впіймай мене».
Ведучий 1. Запрошуються для участі у цьому конкурсі по одній киці з команди. Ви повинні із зав'язаними очима впіймати свого друга. Хто перший впіймає – того й перемога. Раз – два – три: почали!
(Слово журі)
Ведуча 2. IX. КОНКУРС. «Портрет улюбленої кішки». Сьогодні ви довели, що дуже любите і знаєте своїх пухнастих друзів. І дуже хочеться, щоб ви нам щось залишили на пам'ять.Отже, наступний конкурс, в якому беруть участь всі члени команди.
Ведучий 1. Умови конкурсу. Командам видається лист паперу, всі учасники шикуються один за одним, кожен малює лише одну частину кота: 1) голову та вуха; 2) тулуб; 3) лапи; 4) хвіст; 5) очі, вуса, ніс.
Ведуча 2. Шановне журі! Хто намалював найкращий портрет? А поки журі вирішує, ми проведемо конкурсну гру «Скоромовки» для глядачів. Ваше завдання:вибрати з запропонованих скоромовок одну та швидко й правильно промовити її 3 рази поспіль. Хто бажає? ( глядачі виконують конкурсне завдання)
Ковбаси вхопив шматочок,
Та й сховався у куточок.
а мишці – слізки.
промуркотиш на ніч казку!
котився як клубочок,
закотився у куточок.
Ведучий 1. Молодці! Дорогі друзі! Для вас – музичний номер!
(Лунає пісня кота Леопольда з однойменного мультфільму).
Ведуча 2. Наш конкурс закінчується. Залишається лише назвати переможців сьогоднішньої шоу-програми, які набрали найбільше балів та отримали почесні казкові звання. Отже, слово журі!
Журі: Почесне звання:
Звання «Міс Мяу» присуджується…
Звання «Містер Мяу» присуджується…
Ведучий 1. Любі друзі! Дякую всім, хто брав участь у сьогоднішньому конкурсі, хто готував цей конкурс, і, звичайно, всім котикам та кішечкам, які живуть поряд з нами.
Ведуча 2. Всі команди – учасники отримують набори солодощів з цукеркам «Киць – киць», фруктами та соком! Смачного!!!
Учасники – конкурсу: Дякуємо!!!
Використана література: