Ігрове заняття для учнів 1-го класу "Пригоди першокласника в країні Знань"

Про матеріал

Заняття за даною розробкою доцільно проводити на початку ІІ семестру.

Мета розробки: сприяти успішній адаптації дітей до навчання у школі, підвищувати мотивацію до отримання знань.

Завдання:

1.Розвиток пізнавальних процесів: сприйняття, пам'яті, уваги, мисленнєвих операцій.

2.Актуалізація знань з життєвого досвіду, навчальних дисциплін, що викладаються в навчальному закладі.

3. Формування прагнення до активної пізнавальної діяльності в навчально-виховному процесі та на дозвіллі.

4. Розвиток допитливості, кмітливості, ерудованості.

Примітка: заняття супроводжується показом презентації.

Перегляд файлу

ІГРОВЕ ЗАНЯТТЯ

«ПРИГОДИ ПЕРШОКЛАСНИКА В КРАЇНІ ЗНАНЬ»

 

 

Підготувала практичний психолог

Лавківської ЗОШ І-ІІ ступенів

Лалакулич Марина Михайлівна

 

Мета: сприяти успішній адаптації дітей до навчання у школі.

Завдання:

  1. Розвиток пізнавальних процесів: сприйняття, пам’яті, уваги, мисленнєвих операцій.
  2. Актуалізація знань з життєвого досвіду, навчальних дисциплін, що викладаються в навчальному закладі.
  3. Формування прагнення до активної пізнавальної діяльності в навчально-виховному процесі та на дозвіллі.
  4. Розвиток допитливості, кмітливості, ерудованості.

 

Примітка: заняття супроводжується показом презентації.

 

 

Хід заняття

 

СЛАЙД 1. Діти, наше сьогоднішнє заняття не зовсім звичайне – ми зробимо подорож до країни Знань. Ви уже майже півроку як школярі, навчилися багато чого:  трохи читати, трохи рахувати, отримали знання про навколишнє середовище, потоваришували один з одним. Отож, ваші знання, які ви уже отримали, дуже знадобляться нам для корисної та цікавої подорожі до Країни Знань. Розпочинаємо…                                                                                                  Коли люди відправляються мандрувати, вони обов'язково збирають у валізи ті речі, які їм можуть знадобитися. А як ви думаєте, що може нам знадобитися під час подорожі по країні Знань.

СЛАЙД 2. Давайте подивимося на карту цієї країни. Бачите, в країні Знань є і Замок професора Математики, і королівство Читання, і річка Знань про навколишнє середовище (вона протікає майже цілим світом і знає про все, що робиться на нашій планеті). Тут є також і веселка пізнавальних здібностей, і каруселі позитивних емоцій. Так що ж нам взяти в незвичайну подорож? Давайте звернемося за допомогою до мудрої Сови. Сова прочитає нам загадки і ми зрозуміємо, що нам взяти з собою в подорож.

СЛАЙД 3. Отже, слухайте 1-шу загадку Сови:

Кожен учень мене має,

В мене олівці складає.

Мабуть, ти мене впізнав?

Ну звичайно! Я… (ПЕНАЛ).

СЛАЙД 4. 2-га загадка:

Її шанує кожен.

Вона повідать може

Про все на світі білім

І дорослому і дітям…

До знань веде доріжка,

Коли з тобою… (КНИЖКА)

СЛАЙД 5. 3-тя загадка:

Я беру в свою правицю

Із пенала помічницю

Я писати тільки вчуся.

Зосереджуся, зберуся:

Крапка,рисочка,карлючка…

Наче пишем, - я і (РУЧКА)

СЛАЙД 6. 4-та загадка:

По папері він гуляє,

Різні речі зображає,

Гарний хлопець молодець!

Хто це? Звісно ж… (ОЛІВЕЦЬ)

СЛАЙД 7. 5-та загадка:

Чи в лінійку, чи в клітинку

Чистим був, та за хвилинку

Мерехтить від цифр і літер…

Здогадались, що це, діти?

Ручці він говорить:«Прошу».

Це шкільний учнівський… (ЗОШИТ)

СЛАЙД 8. Нашу подорож розпочнемо з замку профессора Математики. Дивіться, який гарний великий замок. А біля великих дверей замку на нас очікує і сам мудрий профессор. Підійдемо ближче.

СЛАЙД 9. Знайомтесь, це – профессор Математики. Послухаймо, що він нам скаже. «Любі діти, я – професор великої науки МАТЕМАТИКИ. Для того, щоб продовжити  мандрівку по країні Знань, ви  повинні справитися з завданнями з математики». Погоджуємося виконати його завдання? Я гадаю, варто це зробити.

СЛАЙД 10. 1-ше завдання «Збери грибочки». Бачите, внизу кошик з грибами. На кошику вказано цифру «8». Зрозуміло, необхідно розв'язати приклади, які вказані на кожному грибочку. Якщо відповідь буде дорівнювати 8, то ці грибочки мають бути поміщені в корзинку, а якщо відповідь дорівнюватиме не 8, то ці грибочки не потраплять до кошика.                            Починаємо по колу за цифрової стрілкою. Як гадаєте, грибочки з прикладом «4+4» потраплять до кошика? Так, тому що «4+4=8». Дивимося вище: грибочки з прикладом «5+3» будуть у професора в кошику? (Так). Чому?                                                                                                                                                                                      З пешим завданням впоралися добре. Переходимо до наступного.

СЛАЙД 11. Необхідно підібрати ключики до дверей. Який приклад на 1-х дверях («3+2»). Скільки буде «3+2» («5»). То який ключик підійде до 1-х дверей? (під номером 5).                                                                                                                                            Ми зуміли впоратися з обома завданнями, тому мандруємо далі.

СЛАЙД 12. Подорож привела нас до королівства Читання. Дивіться, це королівство Читання. Ним керує прекрасна королева. У Королеви дуже багато друзів – букви, слова і навіть цілі речення. Як гарно зараз в королівстві – сіяє сонечко, струмочок весело біжить, з'явилася гарна яскрава веселка,  вітерець тихенько погойдує листочками дерев. Проте недавно в королівстві був сильний вітер і сильно нашкодив – із слів повилітали букви, слова розірвалися, розсипалися на склади. Тому Королева Читання дуже чекає на допомогу. Тому ми змушені вислухати і допомогти їй.

СЛАЙД 13. Отже, вас вітає Королева Читання: «Ласкаво просимо до королівства Читання. Я чула від професора  Математики, що ви дуже  добре виконали його завдання. Я попрошу допомогти і мені». Ми Королеві не відмовимо.

СЛАЙД 14. Ось яку 1-шу біду просить виправити Королева. Підібрати букви, яких бракує у словах. Починаємо з 1-го слова – яка перша буква («С»), а остання («К»). Яка буква вилетіла через сильний вітер? («І»). Продовжуємо далі.

СЛАЙД 15. А тут взагалі слова розірвалися на склади. Добре, що хоч склади зберегли свій колір. Тому і будемо орієнтуватися на колір. Перше слово у нас бузкове. Шукаємо склади такого ж бузкового кольору. Які це склади? («МА» і «МА»). То ж яке вийде слово? («МАМА»). Наступне слово зеленого кольору. Шукаємо склади зеленого кольору. Які це? («РЕ» і «МО»). І останнє слово…

СЛАЙД 16. Ми, напевно, трохи вже втомилися. Тому зупинімося біля річки Знань про навколишнє середовище. Подивіться, як тут гарно – ростуть квіточки, дерева, зелена травичка, відпочивають лісові тварини. Дуже гарно і спокійно.                                                                                                                                                                                       Поки ми відпочиваємо, пропоную пограти у в гру «Так чи ні». Правила гри такі: я буду вам говорити певне твердження, а ви будете відповідати на нього «так» або «ні». Якщо ви вважаєте, що я сказала правильно, скажете: «так», якщо я, на вашу думку помилилася, заперечете мені – скажете «ні».

СЛАЙД 17. Починаємо:

1.Гриби лисички ростуть на пеньках.

2.Дятла назив “лісним барабанщиком”.

3.Рік має сім місяців.

4.Ялинка має листочки.

5.Влітку іноді падає град.

СЛАЙД 18. Нарешті ми підійшли ближче до веселки пізнавальних здібностей. Діти, ви знаєте, що це – пізнавальні здібності. Це ті здібності, за допомогою яких ви пізнаєте навколишній світ. Вони допомагають  вам  навчатися,   запам’ятовувати  корисну інформацію, засвоювати нові знання.

СЛАЙД 19. Це:

  • Увага (правда, коли ви неуважні, то добре не почуєте, про що вам говорить вчителька?)
  • Пам’ять (ви погоджуєтеся, що коли хороша пам’ять, то те, що вам розповідає вчителька запам’ятається надовго?)
  • Сприйняття
  • Мислення.

Давайте потренуємо їх.

СЛАЙД 20. Спочатку потренуємо слухову увагу. Я вам буду називати слова. Якщо названий мною предмет чи особа літає – плеснемо в долоні, якщо не літає – не будемо плескати в долоні. Будьте дуже уважними. Починаємо:

Літак, ромашка, сонце, бджілка, комар, гуска, страус, телевізор, зірка, крісло, орел, книжка, муха, вертоліт, корабель,  зошит, скатертина, горобчик, білочка, чайка, комар, гуска, корова, літак, крісло, чашка, змія, ластівка, повітряний шар, оса, вертоліт, корова, ліфт, муха, півень, зірка, горобчик, трактор, орел.

СЛАЙД 21-22. А зараз подивимося, як ви вмієте запам’ятовувати. Зараз з’являться 8 різних предметів. Ви їх розглянете декілька секунд. Потім ці предмети зникнуть, а ви мені назвете те, що ви запам’ятали. Тому старайтеся запам’ятати якомога більше предметів. Починаємо. (з’являються зображення, діти дивляться кілька сек., далі зображення зникають).

Що ви запам’ятали? А ще? Давайте перевіримо. (з’являються зображення).

СЛАЙД 23. Давайте виконаємо наступну вправу. Вона називається «Загадкові малюнки». Подивіться на ці малюнки. Що ви бачите? (гриб, квітка, риба, морква тощо).

СЛАЙД 24. Наступна вправа називається «Що зайве». Нам необхідно визначити, який з 4-х малюнків є зайвим. Хто знає? Тут чотири тваринки. Як ви гадаєте, яка тваринка зайва? (ведмідь). Де живе кінь (вдома), а корова (вдома), а овечка (теж вдома), а ведмідь (у лісі). Тож зайвий ведмідь, тому що всі інші тваринки об’єднані загальною ознакою – вони домашні тварини, так як  ведмідь не живе в лісі, то він не відноситься до свійських тваринок.

СЛАЙД 25. Остання вправа найважча. Тому будьте дуже уважними. Погляньте, кого ми бачимо (зайчика, білочку та слоника). Нам треба визначити, хто з них найвеселіший, а хто найсумніший.                                                         Зайчик веселіший за білочку. Білочка сумніша від слоника.  Слоник сумніший  від зайчика. Хто найвеселіший? Хто  найсумніший?

СЛАЙД 26. Ось і завершуємо ми  подорож по країні Знань. Тож давайте уже, біля каруселей позитивних емоцій, посміхнемося один одному і побажаємо один одному щось приємне.                                                                                                  Я вам бажаю таких же хороших успіхів у навчанні, як сьогодні ви досягали, подорожуючи чарівною країною, де виконували задачі профессора Математики, допомагали Королеві Читання, гралися біля річки Знань про природу. Ви показали, що можете розвивати свої здібності, активно засвоювати нові знання. Ще я дуже хочу, щоб у вас завжди були позитивні емоції, гарний настрій.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Крамар Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маслієнко Лариса
    Спасибі за вашу працю.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маслієнко Лариса
    Спасибі за вашу працю.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
21 січня 2018
Переглядів
1640
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку