5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Ігрове заняття "Уникай ризиків!" (до Всесвітнього дня боротьби із СНІДом)

Про матеріал
Ігрове заняття рекомендовано для проведення класним керівникам як позакласний захід із формування здорового способу життя.
Перегляд файлу

ЗЗСО «Любешівськоволянський ліцей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігрове заняття

«Уникай ризиків!»

(до Всесвітнього дня боротьби із СНІДом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      Підготувала    Клявзунік Л.М.,

                                                                                               педагог - організатор

 

 

                                                         2019

Mета:

 

  • Сформувати навички оцінки ризиків для здоров’я з точки зору інфікування ВІЛ та іншими соціально небезпечними захворюваннями.

 

  • Сприяти усвідомленню наслідків епідемії ВІЛ для окремої людини та її оточення.

Очікувані результати:

  • Мають уявлення про ризики інфікування ВІЛ.

 

  • Уміють пояснити наслідки інфікування ВІЛ для людини, оточення та суспільства.

 

  • Мотивовані дотримуватися правил особистої безпеки.

Матеріали:

- 3–4 футбольні м’ячі.

 

- 15–20 конусів / фішок.

 

- Картки для гри «Зона ризику» («Нестерильні голки», «Спільні гігієнічні інструменти», «Наркотики», «Алкоголь»).

 

- Свисток.

 

Підготовка:

  • Підготуйте поле / майданчик / зал для гри «Зона ризику».

 

  • Підготуйте  та  прикріпіть  картки  для  гри  «Зона  ризику»  на  кожен  ряд  конусів  або фішок.

 

Структура заняття:

- Розминка (10 хв.).

 

- Гра «Зона ризику» (25 хв.).

 

- Висновки (5 хв.).

 

- Завершення (5 хв.).

 

 

 

 

Хід заняття

 

Розпочніть  заняття з гри - руханки, щоб активізувати учасників.

 

Бесіда. У всьому світі 1 грудня говорять про СНІД, про те, яку загрозу існуванню людства несе глобальна епідемія. Можна згадувати й оплакувати тих, хто смертельно хворий або помер, можна говорити про масштаби трагедії та про те, що чума 20 – 21 століть загрожує існуванню людства… А можна зробити свій внесок у загальну справу боротьби із цією хворобою.

 

  •                 Коли людина ризикує отримати ВІЛ?

(Коли  дотримується  ризикованої  поведінки:  вживання  наркотиків, використання нестерильних інструментів, вживання алкоголю тощо.)

 

  •                 Чому ВІЛ стосується кожного?

(ВІЛ  належить  до  так  званих  «поведінкових  хвороб»,  адже  інфікуватися

може будь-хто, якщо не дотримується безпечної поведінки: використання

стерильного  інструментарію  для  ін’єкцій,  косметичних  та  гігієнічних

процедур, утримання від вживання алкоголю тощо.)

 

  •                 Що таке ВІЛ - інфекція  та  які  є  шляхи  передачі  ВІЛ.

 

Гра «ТОЧКА ЗОРУ»

 Вчитель читає вголос твердження, кожен із учнів вирішує, погодитись з ним чи ні, а потім обґрунтовує свій вибір.

Коли вчитель читає твердження, ви заплющуєте очі.

Якщо ви погоджуєтесь(«Так») – покладіть руки на голову, якщо не погоджуєтесь («Ні») – на коліна.

Коли усі зробили вибір, розплющіть очі та обгрунтуйте свій вибір.

 

  • Я достатньо знаю про ВІЛ, СНІД? Так чи ні?
  • ВІЛ та СНІД виліковні? Так чи ні?
  • Чи може людина з ВІЛ жити нормальним життям? Так чи ні?
  • Люди, яких я знаю, ризикують інфікуватися ВІЛ. Так чи ні?

 

Гра  «ЗОНА РИЗИКУ»

 

І. Обговорення .

Учитель обговорює з учасниками гри види і наслідки ризикованої поведінки.

    Сьогодні ми детальніше поговоримо про ризики в житті людини: які обставини створюють ризик і які наслідки може мати ризикована поведінка.

      – Хто може пояснити, що таке ризик?

      (Щось, що може призвести до небезпеки.)

  Хто  може  пояснити,  що  таке  ризикована  поведінка?  Наведіть  приклади ризикованої поведінки.

 ( Ризикована  поведінка    це  поведінка,  яка  загрожує  здоров’ю  або  життю людини та / або її оточенню.)

  •                              Що таке наслідки?

(Це результат або підсумок чогось.)

     - Які наслідки може мати ризикована поведінка?

(Наприклад,  інфікування  ВІЛ  або  іншими  соціально  небезпечними захворюваннями, наркотична або алкогольна залежність)

 

ІІ.  Підготовка до гри.

  • Підготуйте поле / майданчик / зал для гри «Зона ризику», як вказано на

схемі. У залежності від розміру групи встановіть 3–4 ряди конусів або фішок,

підготуйте картки для середнього ряду конусів.

 

  • Розділить учасників на невеликі команди (від 5 до 8 гравців у кожній).

 

  • Запропонуйте кожній команді обрати назву і голосно її проскандувати.

 

 

ІІІ . Пояснення правил гри.

Учитель пояснює учасникам правила гри:

- Ця гра – змагання між командами.

     - Кожен гравець веде м’яч змійкою навколо чотирьох конусів до позначки

фінішу і робить пас наступному члену команди, біжить в кінець лінії і сідає на підлогу або навпочіпки.

- Перша команда, всі гравці якої опиняться в сидячому положенні, виграє.

- Кожен  конус  символізує  зону  ризику  для  здоров’я.  Будьте  уважними  і  не торкайтеся конусів!

-  Якщо гравець торкнувся конуса, треба зупинитися і зробити вправу (наприклад, присісти або віджатися від підлоги), перш ніж продовжити гру.

- У грі буде три раунди.

 

 

Порада вчителю:

Вирішіть разом із учасниками, яка вправа підійде всім, наприклад,

віджимання, стрибки або присідання.

 

 

ІV. Проведення гри.

Перший раунд:

Які наслідки для тебе може мати ризикована поведінка?

 

  • Кожен  гравець  веде  м’яч  змійкою  навколо  чотирьох  конусів  до  позначки фінішу і робить пас наступному члену команди, біжить в кінець лінії та сідає на  підлогу  або  навпочіпки.  Якщо  гравець  торкається  конуса,  він  /  вона виконує вправу (наприклад, віджимання від підлоги).

 

  • Перша команда, всі гравці якої опиняться в сидячому положенні, виграє.

 

Другий раунд:

Які наслідки для команди може мати твоя ризикована поведінка?

 

  • Кожен  гравець  веде  м’яч  змійкою  навколо  чотирьох  конусів  до  позначки фінішу і робить пас наступному члену команди, біжить в кінець лінії та сідає на підлогу або навпочіпки. Якщо гравець торкається конуса, вся команда зупиняється і виконує вправу.

 

  • Перша команда, всі гравці якої опиняться в сидячому положенні, виграє.

 

Третій раунд:

Які наслідки для всього оточення може мати твоя ризикована поведінка?

 

  • Кожен  гравець  веде  м’яч  змійкою  навколо  чотирьох  конусів  до  позначки фінішу і робить пас наступному члену команди, біжить в кінець лінії та сідає на підлогу або навпочіпки. Якщо гравець торкається конуса, всі учасники (тобто ви, вся ваша команда, інші команди, тренер і всі, хто тут присутній) зупиняються і виконують вправу.

 

  • Перша команда, всі гравці якої опиняться в сидячому положенні, виграє

 

V. Обговорення:

 Всі учасники стають в коло або сідають.

- У якому раунді ви найбільше старалися не торкатися конусів? Чому?

(У другому й третьому, тому що відчували відповідальність за всю команду й усіх учасників)

-  Який наслідок мав дотик до конуса?

(Виникала необхідність зробити вправу.)

Учасники разом з вчителем  пояснюють значення карток, що прикріплені до

конусів: «Нестерильні голки»,«Спільне використання гігієнічних /косметичних інструментів, які колють або ріжуть», «Алкоголь», «Наркотики».

 

  • Нестерильні  голки,  спільне  використання  гігієнічних  /  косметичних інструментів, які колють або ріжуть – спільне використання голок, шприців, інших інструментів для медичних, косметичних та гігієнічних процедур.

 

  • Алкоголь – вживання міцних алкогольних і слабоалкогольних напоїв.
  • Наркотики – вживання будь-яких наркотичних речовин.

 Далі  вчитель   обговорює  з  учасниками  наслідки  ризикованої  поведінки,  що зазначена на картках.

 Нестерильні голки і шприци (медичні інструменти)

 

  • Як правильно стерилізувати медичні інструменти?
  •  Стерилізації  підлягають  всі  вироби  медичного  призначення,  які  в  процесі свого використання передбачають контакт з рановою поверхнею, слизовими оболонками й ін’єкційними засобами.

 

  • Стерилізація має відбуватися в процедурному кабінеті медичної установи.

 

  • Обробка інструмента спиртом – це не стерилізація, а дезінфекція. Дезінфекція не  гарантує  повного  знищення  патогенних  мікроорганізмів.  Наприклад, віруси гепатиту В і С дуже «живучі», і дезінфекція інструменту в домашніх умовах не гарантує безпеку.

 

- Наведіть приклади ситуацій, в яких є ризик застосування нестерильних голок і шприців?
 - Проколювання  вух  і  татуювання  в  домашніх  умовах  (голками  спільного використання).

  Проколювання  вух  і  татуювання  у  салонах,  що  не  гарантують  якісну

   стерилізацію інструменту.

– Спільне вживання наркотиків ін’єкційним шляхом.

– Купівля вже набраного у шприц наркотику.

     - Гра зі шприцом, який знайшли на вулиці.

- Чим ми ризикуємо, коли застосовуємо нестерильні голки і шприци?
  Є ризик зараження такими захворюваннями, як вірусні гепатити В і С, ВІЛ.
- Як ми можемо захистити себе?
-  Використовувати одноразові голки та шприци.

  Проходити  медичні  та  косметичні  процедури  у  фахових  закладах,  а  не  в домашніх умовах.

 

Спільні косметичні та гігієнічні інструменти, які колють або ріжуть
  Наведіть  приклад  косметичних  і  гігієнічних  інструментів,  які  колють  або ріжуть.

- Манікюрні ножиці, леза для гоління, інструменти для татуювання та пірсингу.

 

- Наведіть приклади ситуацій, в яких є ризик застосування чужих косметичних чи гігієнічних інструментів.

  Коли  ти  позичаєш  ножиці  або  леза  для  гоління  у  друга  /  подруги  /  члена родини.

 

- Чим  ми  ризикуємо,  коли  застосовуємо  чужі  косметичні  та  гігієнічні

інструменти, які колють або ріжуть?

Є теоретичний ризик передачі ВІЛ-інфекції, вірусних гепатитів В і С.

  • Окрім ВІЛ та вірусних гепатитів, є ризик передачі шкірних захворювань.

 

- Як ми можемо захистити себе?

- Використовувати лише особисті косметичні й гігієнічні інструменти. Нікому не позичати свої інструменти і, відповідно, не користуватися чужими.

  Не забувати дезінфікувати косметичні та гігієнічні інструменти кожного разу після використання.

Наркотики

– Що таке наркотики?

- Наркотики – психоактивні речовини, заборонені законом для виробництва,

транспортування, зберігання, продажу і вживання.

 

- Чим ми ризикуємо, коли вживаємо наркотик?

- Будь-який наркотик – це токсин (отрута), який шкодить організму.

- Наркотики отруюють організм, змінюють свідомість, викликають залежність.


– Як ми можемо захистити себе?

  Ніколи  не  вживати  наркотики.  По-перше,  це  дуже  шкодить  здоров’ю,  по-друге, наркотики заборонені законом.

  Ніколи  не  пізно  звернутися  за  допомогою:  клініки  дружні  до  молоді,

наркодиспансери,  кабінети  довіри  з  питань  ВІЛ/СНІДу,  родичі,  педагоги,

психологи, інші дорослі.

 

Алкоголь

- Алкоголь    це  психоактивна  речовина,  що  є  небезпечною  для  організму  і викликає звикання.

- Алкоголь  ускладнює  процес  лікування  всіх  вірусних  гепатитів  та  інших

захворювань печінки.

- Сам факт вживання алкогольних напоїв не веде до захворювання на ВІЛ-

інфекцію.  Однак  алкоголь  знижує  стримування  і  може  підштовхнути  до вчинків, про які потім будеш шкодувати.

– Навіть якщо ти сам не вживаєш алкоголь, буде складніше переконати інших, хто вживає, відмовитися від ризикованої поведінки.

     - Насильство частіше виникає там, де вживають алкоголь.

 

ВИСНОВОК:

Нестерильні голки та шприци, спільне використання косметичних і гігієнічних інструментів, які колють або ріжуть, вживання алкоголю і наркотиків веде до високого ризику зараження ВІЛ.

 

 

- Які наслідки для людини може мати інфікування ВІЛ-інфекцією?

  Зміни  у  способі  життя,  необхідність  постійно  приймати  ліки  і  проходити регулярні медичні обстеження тощо.

  Необхідність шукати підтримки друзів, приймати рішення щодо розголошення / нерозголошення статусу.

– Інколи обставини (стигма і дискримінація) змушують людину переїхати в інше місто чи змінити місце навчання або роботи.

 

 

 

- Які наслідки для всього суспільства може мати інфікування ВІЛ?

- Зменшення середньої тривалості життя населення.

-  Зростання  бідності  (родини  мають  витрачати  більше  коштів  на  догляд  за хворою людиною).

- Зниження продуктивності праці.

- Зростання витрат на медичну та соціальну сферу.

 

ВИСНОВОК:

ВІЛ-інфекція впливає на нас, наших друзів, родину і все суспільство.

 

Завершення.

Учні стають у коло і простягають вперед руку, говорячи при цьому слова:

 

1 - ий учень.  Бути здоровим чи ні – твій вибір!

2 – ий учень.  Зроби його!

3– ий учень.   Обери життя , а не смерть!

4 – ий учень.  Ми – молоді, сповнені мрій і сподівання.

5 – ий учень.  Ми  – майбутнє країни, її надія!

6 – ий учень.  Ми  – рішучі у своїх прагненнях!

7 – ий учень.  Ми впевнені у своїх силах і в своєму успіху!

8 – ий учень.  Здоровий спосіб життя – це твій вибір!

 

Заняття підготовлено за матеріалами посібника «Чесна гра. Перша ліга»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 березня 2019
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку