Ігрові форми роботи на уроках математики як засіб позитивної мотивації молодших школярів

Про матеріал
Математичні ігри можуть допомогти учням зрозуміти математичні концепції та терміни, навчитися розв’язувати задачі, покращити математичну логіку та критичне мислення, розвивати навички співпраці та комунікації.
Перегляд файлу

Ігрові форми роботи на уроках математики

як засіб позитивної мотивації

молодших школярів

 

        Математика надає сприятливі можливості для виховання волі, працьовитості, наполегливості в подоланні труднощів, завзятості у досягненні цілей.

      3  переходом із умов  гри до умов навчальної діяльності в житті дитини настає переломний  момент. Нове становище дитини в суспільстві визначається не тим,  що вона просто йде з дитячого садка до школи, а тим, що навчання для неї стане віднині обов'язковим. Тепер дитина мусить дотримуватись однакових для всіх школярів правил. I тут на допомогу  учням і вчителям  приходить гра. Коли  вчитель використовує на уроці елементи гри, то в класі створюється доброзичлива  обстановка, бадьорий  настрій, бажання вчитися. Плануючи урок, учитель  повинен  зважати на всіх учнів, добирати ігри, які були б цікаві і зрозумілі.  Гра була провідною діяльністю дошколярика. В навчальній діяльності дітей доцільно і ефективно продовжити використовувати ігрові елементи на уроках. Зокрема  урок  математики можна спланувати , використовуючи ігрові елементи на будь якому етапі уроку.

      Математичні ігри – це ігри, які сприяють розвитку математичних навичок, знань та вмінь у дітей. Ці ігри можуть бути різних видів та форматів, від простих настільних ігор до складних комп’ютерних програм.

Математичні ігри можуть допомогти учням зрозуміти математичні концепції та терміни, навчитися розв’язувати задачі, покращити математичну логіку та критичне мислення, розвивати навички співпраці та комунікації.

     Гра є одним з видів діяльності, значення якої полягає не в результатах, а в самому процесі. Вона сприяє психологічному розслабленню, зняттю стресу, гармонійному включенню в світ людських відносин і служить фізичному, психічному і моральному вихованню дітей. Ігрова діяльність приваблює тим, що забезпечує добровільність, можливість вибору, задоволення потреб, самореалізацію. Під час гри учні вчаться зосереджуватися, мислити творчо та самостійно, у них розвивається увага та зростає прагнення до знань. Навіть найбільш пасивні з учнів включаються в гру з величезним бажанням, докладають всіх зусиль, щоб не підвести товаришів по грі. Головною метою застосування математичної гри є розвиток стійкого пізнавального інтересу в учнів через різноманітність застосування математичних ігор.

      Однією із переваг є те, що вони можуть бути веселі та захоплюючі, що допомагає зберегти інтерес учнів до математики та збільшити їхню мотивацію для вивчення. Крім того, математичні ігри можуть бути корисним інструменто

     При організації ігрової форми уроку необхідно дотримуватися наступних положень:

1. Дуже важливо щоб правила гри бути простими і якнайточніше сформульованими, а математичний зміст повинен бути доступний розумінню школярів. Гра не викличе інтересу, якщо не буде виконане вище сказане.

2. Гра повинна приносити достатньо користі для розумової діяльності.

3. Гра не дасть належного ефекту, якщо дидактичний матеріал буде незручний у використанні.

4. Якщо проводяться ігри у командах, обов’язково повинен бути забезпечений контроль над результатами з боку всього колективу учнів або вибраних осіб. Підсумок результатів змагання має бути справедливим, аргументованим та відкритим.

5. Якщо проводиться гра, то активними повинні бути усі учні. Проте слід пам’ятати: довге очікування своєї черги для включення в гру знижує інтерес учнів до гри.

 6. Щоб діти не почали бачити у всьому тільки гру, ігровий характер при проведенні уроків з математики повинен мати певну міру.

         Гра «Математичне лото» полягає в самостійному виконанні певних завдань ( звичайно прикладів, рівнянь, задач), які мають конкретну числову відповідь, так як кожне число зашифроване буквою, і по закінченні виконання завдання отримуємо певне слово. Учні, які перші справилися з завданням можуть бути використані консультантами.

          Гра «Математична естафета» може бути проведена як біля дошки, так і за партами. На дошці записується приклад, учні по черзі виходять до дошки і розв’язують. Інший варіант. По рядах пускається аркуш паперу з написаним завданням для кожного учня. Учні по черзі розв’язують і передають далі. Перемагає той ряд, який раніше справився з завданням і має найбільшу кількість вірних відповідей, так як за кожну відповідь нараховується додаткова кількість балів.
Однією із переваг є те, що вони можуть бути веселі та захоплюючі, що допомагає зберегти інтерес учнів до математики та збільшити їхню мотивацію для вивчення. Крім того, математичні ігри можуть бути корисним інструментом для вчителів, які можуть використовувати їх для підвищення рівня уваги та участі учнів у процесі навчання.

      Гра «Забий гол». У ворота, які прикріплюються на дошці, вчитель ста­вить «м'яч» з числом. Діти по черзі називають будь-який приклад, результатом якого є даний м'яч. Виграє учень, який найбільше назвав прикладів.

    

 Гра «Знайди помилку». Даю  учням завдання з виразом або рівнянням, в якому є помилка. Учні повинні знайти помилку і виправити її. Це може бути дуже ефективним способом вивчення математики, оскільки він дозволяє учням зосередитися на деталях та допомагає їм розвивати критичне мислення.

 

     Гра «Рухайся по колу». Учням наведені приклади, які потрібно розв’язати, рухаючись за вказівкою стрілки. Якщо завдання виконано правильно, то отримують перше число ланцюжка. Ця гра допомагає засвоїти всі дії з дійсними числами, відпрацювати обчислювальні навички, розвинути кмітливість, уважність.

 

     Гра «Математичні ребуси». Даю  учням ребуси, в яких математичні символи замінені на знаки, наприклад, 2 + 3 = * * *. Учні повинні визначити, яке число відповідає знаку.

 

     Гра «Хто більше». Роздаю дітям по карточці з будь-яким числом, даю 1 хвилину, за яку кожен учень придумує якомога більше прикладів з результатом — числом на даній йому карточці. Наприклад: 2 x 9 = 18 16 + 2=18 20 - 2 = 18 28 - 10 = 18 3 x 6=18 42 - 24 = 18 10 + 8 = 18 23 - 5 = 18

     

       Рольова гра: дозвольте учням відіграти ролі в математичних ситуаціях. Наприклад, дозвольте їм грати роль продавця та покупця, де вони мають купувати та продавати різні предмети та розраховувати ціну. Це допоможе учням зрозуміти значення різних математичних операцій.

 

       Використовуйте матеріали з реального життя: використовуйте матеріали з реального життя, щоб допомогти учням зрозуміти, як математика використовується у повсякденному житті. Наприклад, показуйте учням, як використовувати математику при розрахунку кількості продуктів в кошику у супермаркеті.

 

 

docx
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку