Самооцінювання та взаємооцінювання на уроках української мови:
1."Літературний Куточок":
Учні вибирають текст або власні творчі роботи, які вони вважають найкращими. Розміщують їх на "літературному куточку" разом із короткими коментарями, пояснюючи, чому обрали саме ці роботи.
2."Словниковий Пазл":
Учні складають словниковий пазл, де кожне слово представлене карткою з визначенням, прикладом вживання та їхньою особистою ілюстрацією. Потім вони обмінюються пазлами та розгадують один одного.
3."Казкова Рецензія":
Діти пишуть короткі рецензії на казки, які вони читали. Вони можуть визначити головну ідею, улюбленого героя чи події, які вплинули на них. Рецензії можна розділити та обговорити в класі.
4."Мовна Карта Таємниць":
Кожен учень створює "мовну карту таємниць" із найцікавішими відомостями, які вони дізналися на уроці. Це може бути новий словниковий запас, цікаві факти чи правила граматики.
5."Урок Казки":
Діти представляють свою власну казку чи історію, використовуючи вивчені мовні конструкції. Інші учні можуть задавати питання та робити зауваження.
6."Словникова Вітрина":
Учні розміщують на великій "словниковій вітрині" найцікавіші слова, які вони вивчили, разом із їхніми визначеннями та власними вживаннями в реченнях.
."Мовна Вікторина":
Учні готують питання та відповіді з теми уроку та проводять мовну вікторину в класі. Кожен учень оцінює якість питань та правильність відповідей.
8."Театр Літературних Персонажів":
Учні вибирають літературного персонажа та представляють його в класі. Після виступу обговорюють, наскільки вдало вони змогли втілити образ та чи вірно вони висловились.
9."Літературний Журнал":
Діти ведуть особистий літературний журнал, в якому вони фіксують свої враження від прочитаного, власні творчі роботи та почуття під час уроку. Журнали можна обмінювати для коментарів.
10."Сучасний Поетичний Батл":
Учні створюють власні вірші на задану тему та представляють їх в класі. Інші учні голосують за найкращий вірш за певними критеріями.
11."Мовний Пазл Таємниць":
Учні створюють пазли із словами та визначеннями. Їхні однокласники розв'язують ці пазли та обмінюються враженнями.
12."Драма Мовних Правил":
Учні створюють короткі драматичні сценки, де вони демонструють правильне та неправильне вживання мовних конструкцій. Після виступу проводиться обговорення та аналіз.
13."Мовна Естафета":
Діти утворюють команди та вибігають на дошку, де вони виконують мовні завдання (наприклад, відмінюють слова чи використовують їх у реченні). Кожен учень оцінює виконання своєї команди.
14."Мовний Магазин Слів":
Учні грають ролі продавців та покупців у "мовному магазині", де вони використовують слова для купівлі та продажу товарів. Оцінюється використання мови та правильність вживання слів.
15."Словникова Бійка":
Учні створюють "словникові пари" - слова, які пов'язані за значенням, і розміщують їх у класі. Їхні однокласники визначають, чому вони обравши саме ці пари.
16."Мовний Парадокс":
Учні створюють парадоксальні речення, де слова можуть мати навпаки значення. Інші учні вгадують, що має на увазі автор та обговорюють, як вони змогли зрозуміти це.
17."Мовний Дизайнер":
Діти розробляють "дизайн" речення, додаючи до нього різні мовні елементи (прикметники, прислівники і т. д.). Потім вони обговорюють та оцінюють творчість своїх однокласників.
18."Великий Літературний Фестиваль":
Учні готують короткі виступи чи презентації на тему, яку вони вивчили на уроці. Решта класу надає фідбек та оцінює виступи.
19."Мовна Олімпіада":
Кожен учень готує питання з мови для своїх однокласників. Урок закінчується "олімпійськими змаганнями", де учні відповідають на питання своїх товаришів.
20."Мовна Журналістика":
Учні представляють себе як мовних журналістів та готують короткі репортажі про події, які відбулися на уроці. Оцінюється якість репортажу та його відображення ключових моментів уроку.