Ігрові технології на уроках української мови

Про матеріал
Цей сценарій можна використати під час проведення тижня рідної мови, а також як підсумковий урок з теми "Дієслово".
Перегляд файлу

 Інтелектуальна гра «Кращий з кращих» із теми « Дієслово» 7-й клас.

 

 Мета: поглибити знання учнів із теми «Дієслово; формувати вміння визначати форми дієслів, спосіб творення; розвивати усне мовлення школярів; виховувати почуття любові до рідної мови, високу культуру спілкування.

 

 Обладнання: плакати з висловами про мову, словники.

  1. Організаційний момент

(У грі беруть участь 7 учнів. Ведучий знайомить з правилами гри: кожен учасник відповідає на запитання протягом 20 секунд; той, хто не відповість, вибуває з гри)

  1. Основна частина

Етап I.

 Ведучий. Продовжте речення

  1. Дієслово – це…
  2. Дієслово має такі граматичні категорії:
  3. У реченні дієслово найчастіше є…
  4. Початковою формою дієслова є…
  5. Форми дієслова – це…
  6. Особові дієслова змінюються за…
  7. Види дієслів - …
  8. Дієвідміни дієслів - …
  9. Способи дієслів - …
  10. Безособові дієслова – це …

(Підбиття підсумків етапу I.)


Ведучий. А тепер журі підрахує правильні та помилкові відповіді і з’ясує, хто вибуває з гри. (Гравець, який зробив найбільше помилок залишає команду.)

Етап II.

Ведучий. Визначіть форму дієслова

  1. Читати книжку.
  2. Створює шедеври.
  3. Завдання виконано.
  4. Зрубане дерево.
  5. Оглядаючи будинок.
  6. Написав оголошення.
  7. Мене лихорадить.
  8. Постійно говорити.
  9. Сяюча усмішка.
  10. Відповісти на запитання.

 

(Підбиття підсумків етапу II.)

 

 Етап III.

 

Ведучий. Знайдіть дієслова у формі одного часу замість іншого.

  1. Приходжу я вчора додому й бачу диво.
  2. Виїжджаю через годину.
  3. Піднявся лев могучий, як на лапи стане, та як зареве, аж волосся в’яне.
  4. Чую, за селом гуркотів комбайн.
  5. Презентація починається через тиждень.
  6. Оксано, я пішов!
  7. Вистава закінчується через 15 хвилин.
  8. Здійнявся вітер, та як загуде у димарі.
  9. Бачу, біля сусіднього будинку зупинилась вантажівка.
  10. Захист учнівських проектів починається через 2 дні.

 

(Підбиття підсумків етапу III.)

 

Етап IV.

Ведучий. Перебудуйте подані речення так, щоб дієслова в них набули безособового значення.

  1. У садку пахли свіжі яблука.
  2. З вечора всі вулиці засипало листя.
  3. Назар не сидить на місці.
  4. З моря повіяв холодок.
  5. Тепло’ війнуло в розчинене вікно.
  6. Уже третій день іде дощ.
  7. Пісок позаносив молоді посадки.
  8. Грім струсонув землю.
  9. Я не хочу кави.
  10. У садку пахне свіжоскошена трава.

 

(Підбиття підсумків етапу IV.)

Етап V.

 

Ведучий. Визначіть спосіб творення дієслів.

  1. Долетіти, узаконити.
  2. Охолонути, вкинути.
  3. Обідати, надрукувати.
  4. Охопити, заземлити.
  5. Переписати, узаконити.
  6. Осмислити, підбігти.

(Підбиття підсумків етапу V.)

Етап VI.

Ведучий. Гра завершується. Це вже вирішальний етап. Гравець з найбільшою кількістю балів буде переможцем.

 Розберіть дієслово як частину мови.

  1. Вишивала мама татові сорочку, вибирала нитки ясні, мов живі

 (Л. Завіщана).

  1. У вікно знадвору насторожено дивився темний осінній вечір

(О. Донченко).

 

(Підбиття підсумків етапу VI.)

  1. Підбиття підсумків гри. Журі оголошує результати. Учасник, який став переможцем, отримає приз.
docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
1 березня 2019
Переглядів
1048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку