Ігрові технології вивчення англійської мови в сучасній школі на початковому етапі. Сучасна освіта зараз зазнає істотних змін. Взаємодія, співробітництво та взаєморозуміння учня з учителем є найважливішою умовою освітнього процесу, тож просто необхідно вміти знаходити творчий підхід у навчанні.
Підготовка сучасного уроку англійської мови вимагає від учителя великої затрати часу та творчих сил адже потрібно створити позитивну мотивацію. При роботі з дітьми цього можна досягти шляхом використання навчального конструктора LEGO, який викликає великий інтерес у дітей при виконанні завдань.
Головною метою роботи з навчальним конструктором LEGO на уроках англійської мови є вивчення мови як засобу спілкування.
Завдання, які я ставлю перед собою, використовуючи конструктор для навчання:
1. Розвиток пам'яті, мислення, уяви і фантазії, уваги, інтелектуальних здібностей та емоційно-мотиваційної сфери особистості учня.
2. Розширення, вивчення і закріплення лексичних одиниць, які повинні знати учні відповідно до вимог програми; прилучення до іншомовної культури.
3. Формування навичок роботи в групі чи колективі, виховання толерантного ставлення один до одного, почуття підтримки та взаємодопомоги.
Окрім цього LEGO:
- є чудовим засобом для інтелектуального розвитку, що забезпечує інтеграцію освітніх областей;
- дозволяє педагогу поєднувати освіту, виховання й розвиток учнів у формі гри;
- формує пізнавальну активність, навички спілкування та співтворчості;
- поєднує гру з дослідницькою та експериментальною діяльністю, надає дитині можливість експериментувати й творити.
Обов'язкові умови при проведенні уроку з використанням навчального конструктора LEGO:
Наведу приклади застосування LEGO - конструювання в навчальній діяльності молодших школярів при вивченні англійської мови.
ВИВЧАЄМО КОЛЬОРИ
Для цієї вправи знадобиться кілька різнокольорових посудин. Завдання дитини – брати цеглинку будь-якого кольору, назвати англійською її колір і покласти у посудину відповідного кольору. Між дітьми можна влаштувати конкурс «Хто швидше». Якщо дитина забуває колір, вчитель чи інші діти підказують.
РАХУЄМО з LEGO
Розпочати вивчення цифр можна зі складання самої цифри. Під кожною цифрою можна викласти ту кількість цеглинок, яку вона позначає.
Або такий варіант: на аркуш паперу треба викласти стільки цеглинок, кількість яких відповідатиме написаній цифрі. Під час викладання цеглинок дитина рахує вголос (One/One, two/,Оne, two, three..)
Можна й погратися з конструктором, роблячи відтиски на пластиліні. Учні отримують картки з цифрами. Завдання: на пластиліні зробити цеглинками стільки відтисків, щоб їх кількість відповідала цифрі на картці.
Таким чином діти не тільки вчаться рахувати англійською, а й розвивають дрібну моторику рук.
Також можна обчислювати та читати елементарні приклади.
One plus one is two.
One plus two is…
ВИВЧАЄМО ЛІТЕРИ
Конструктор LEGO створений для того, щоб з нього щось складали. Тож можна почати роботу саме з цієї діяльності – скласти велику літеру, що вивчається, або кілька вже вивчених.
Малюємо літери деталями LEGO за зразком
Для цього дітям потрібно роздрукувати літери. Завдання дітей: за зразком викласти літеру деталями конструктора.
Вчимо великі та маленькі літери
Кожна літера може бути великою та маленькою. Іноді між собою вони не дуже схожі. Щоб дитина навчилася співставляти велику літеру з маленькою можна виконати наступну вправу.
На деталях LEGO потрібно написати великі та маленькі літери (можна наклеїти наклейки з літерами) та зсипати їх в одну коробку чи кошик. Завдання дітей - знаходити велику та маленьку літери й поєднувати їх між собою. Після цього можна викладати літери на килимку чи столі в алфавітному порядку.
Для великої літери можна використовувати довшу цеглинку та бажано, щоб деталі для однієї літери були одного кольору.
Вправа для вивчення літер англійського алфавіту
Співставлення картинки з першою літерою її назви. Наприклад f-fox, d-dog. Для цього потрібно на одні деталі наклеїти літери, а на інші - картинки. Завдання: приєднати літеру до відповідної картинки.
Порядок літер в алфавіті
Вивчаючи порядок літер в алфавіті можна складати змійку з деталей конструктора, приєднуючи букви по порядку. Можна поділити клас на 2 команди. До кошика підбігає одна дитина, знаходить літеру b та приєднує до а. Потім підбігає друга дитина, знаходить літеру с… Перемагає та команда, яка швидше складе алфавіт. Для початку перед учнями можна покласти картку із зображенням алфавіту, щоб вони слідкували за послідовністю літер.
Вчимося читати маленькі слова
Роздрукуйте чи намалюйте на аркуші короткі слова. Використовуючи деталі конструктора з літерами дитина повинна повторити кожне написане слово.
Вчимося читати склади та слова
Вчитель називає літери, а учні знаходять та поєднують їх між собою, утворюючи склади та слова, які відразу можна записувати в зошити чи на листочки.
А на прикладі довгих та коротких деталей можна продемонструвати, зі скількох літер складається те чи інше слово.
Коли учні вже добре вивчили літери, їм не складно буде «писати» деталями LEGO слова прямо на планшеті.
Орієнтація у просторі
Дитині досить складно, без візуального супроводу, навчитися орієнтуватися у просторі. Така гра підійде для тренування розуміння понять на\в\під\над, перед\позаду, зліва\справа та їх вивчення англійською.
Для цього потрібно тільки будиночок з LEGO (віконечко, авто..) та чоловічок LEGO чи іграшка. Вчитель називає поняття англійською, а діти розміщають іграшку відповідно до того, що каже вчитель. Напр. вивчення понять left/right
Вчимо лексику
З конструктором LEGO можна з легкістю вивчити назви тварин, членів родини, частини тіла, частини будинку, продукти та інші теми, розігруючи сценки та діалоги. Наприклад тема «У магазині (супермаркеті)»
Спочатку вчитель показує та називає англійською предмети, що продаються, потім до магазину заходять «покупці» і вчитель розігрує діалоги з учнями.
- Hello!
- Hello!
- What would you like to buy?
- I’d like…
- How much does it cost?
-Іt cost … .
- Here you are. Bye!
- Bye!
Таким чином можна обіграти безліч тем: «В лікарні», «В перукарні», «Сім'я».
Побудувавши зоопарк, граючись, діти вивчать назви тварин.
Перед заселенням зоопарку можна поставити тварин і запити в учнів, які з них живуть на фермі, а які в зоопарку. Нехай діти самі виставлять в зоопарк потрібних тварин.
Далі діти розповідають, що вони можуть побачити в зоопарку: I can see a tiger (аn elephant, a bear…) at the zoo.
Після цього можна поговорити про тварин, що живуть на фермі: What animals don’t live in the zoo? — Які тварини не живуть в зоопарку?»
A cow doesn’t live in the zoo. — Корова не живе в зоопарку або «There is no cow in the zoo». — В зоопарку нема корови чи «Cow lives on the farm». – Корова живе на фермі».
Вчитель: «Яких ще тварин можна побачити на фермі?»
“I can see a horse, a pig… on the farm”
Якщо дитина вже знає цифри, то можна познайомитись з тваринами більш детально та дізнатись (придумати) ім'я кожного та кому скільки років:
А таким чином можна познайомити дітей із поняттями
long, short, high, low
Висновки
Мій досвід використання навчального конструктора LEGO показав, що ця нетрадиційна форма проведення уроку підтримує інтерес учнів до предмету і підвищує мотивацію навчання. Спільне конструювання активізує прагнення учнів до контакту один з одним і з учителем, створює умови рівності в мовному партнерстві, руйнує традиційний бар'єр між вчителем та учнями.
Чим ще корисний такий конструктор? Для розвитку інтелекту маленькій людині необхідно освоювати діяльність, пов'язану з активацією нервових закінчень на подушечках пальців - дрібна моторика знаходиться в прямій залежності з роботою мозку, а LEGO чудово цю стимулює дрібну моторику рук. Збираючи конструкції з деталей дитина отримує можливість працювати пальчиками, вчиться керувати руками, розвиває фантазію, просторове мислення та уяву.
Застосування LEGO при вивченні англійської мови позитивно позначається на якості навчання, так як сприяє:
• постановці та автоматизації звуків у ході гри;
•згуртуванню дитячого колективу, формування почуття емпатії один до одного;
• розвитку лексико-граматичних засобів мовлення у межах певних тем.
Постійне промовляння всіх дій при роботі з конструктором, підрахунок використаних деталей і вимова назв об'єктів та персонажів, задіяних у процесі гри англійською мовою значно сприяє оволодінню іноземною мовою.
З допомогою LEGO-конструктора можна вводити новий матеріал, повторювати і закріплювати пройдений.
Список використаної літератури:
1. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник/Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018. – 44с.Д
2. Типові освітні програми /для закладів загальної середньої освіти:1-2 клас. – К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР +»,2018.-240с.
3. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018 с.32
1