Ігровий майданчик на уроках англійської мови в початкових класах.

Про матеріал

Гра на уроці англійської мови в початковій школі – це унікальна діяльність, що не лише здійснює великий уплив на психічний розвиток дитини, перетворює навчання на радісний процес, й непомітно для школярів сприяє засвоєнню ними матеріалу, формуванню умінь і навичок іншомовного спілкування.

Перегляд файлу

Анотація:  у  роботі  вказується,  що  гра  на  уроці  англійської  мови  в  початковій  школі – це  унікальна  діяльність,  що  не  лише  здійснює  великий  уплив  на  психічний  розвиток  дитини,  перетворює  навчання  на   радісний  процес,  й  непомітно  для  школярів   сприяє  засвоєнню  ними  матеріалу,  формуванню  умінь  і   навичок  іншомовного  спілкування.

  Ігровий  майданчик  на   уроках  англійської  мови

                         в  початкових  класах.

Ольга  Василівна Коваленко,

Макіївська  ЗОШ  І-ІІІ ступенів 

Смілянської  р-ну

Черкаської   обл..

 

Гра на уроці англійської мови в початковій школі — де унікальна діяльність, яка не тільки має великий вплив на психічний розвиток дитини, перетворює навчання на радісний процес, а й непомітно для школярів сприяє засвоєнню ними певного мовного матеріалу, формуван­ню вмінь і навичок іншомовного спілкування.

Сучасний урок іноземної мови немислимий без інтенсивності й потребує від учнів концентрації уваги, напруження сил. Засто­сування ігор дає змогу зберегти ентузіазм і високу працездатність до останніх хвилин уроку.

Гра на уроці англійської мови допомагає учням молодших кла­сів подолати несміливість; повірити в себе, у свої сили; вивчити нову лексику, мовні конструкції; розвиває кмітливість; дає мож­ливість уникнути перевантажень; сприяє підвищенню пізнаваль­ної активності.

Метою використання ігрових технологій на уроці англійсь­кої мови в початковій школі є:

формування мовних навичок іншомовного спілкування;

розвиток мовної творчої активності, мовної реакції учнів;

формування вмінь уживати мовні зразки, що мають певні гра­матичні труднощі;

створення природної ситуації для вживання даного мовного зразка;

тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, наближе­них до природної обстановки;

активізація мовно-розумової діяльності молодших школярів.

Існують основні вимоги до організації ігрової діяльності на уроках англійської мови в початковій школі:

кожна гра повинна містити завдання, корисні для розумового розвитку дітей та їх виховання;

у грі обов'язковою є наявність цікавого завдання, вирішення якого потребує розумового зусилля;

гра організується таким чином, щоб учні могли в активному мовному спілкуванні з максимальною ефективністю викорис­товувати мовний матеріал;

гра неодмінно повинна проходити в доброзичливій, творчій атмосфері.

Використання ігрових технологій на уроках англійської мови в початковій школі має такі функції: навчальну, виховну, розва­жальну, комунікативну, релаксаційну, психологічну, розви- вальну.

Навчальна функція полягає в розвитку пам'яті, уваги, сприй­няття інформації, розвитку загальнонавчальних умінь і навичок. Вона сприяє розвитку навичок володіння іноземною мовою. Це означає, що гра як особливо організоване заняття вимагає напруження емоційних і розумових сил, а також уміння прийня­ти рішення (як зробити, що сказати, як виграти й т. п.). Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність учнів, тобто у гри є великі навчальні можливості.

Виховна функція полягає у вихованні такої якості, як уважне гуманне ставлення до партнера по грі; також розвивається  почуття взаємодопомоги та взаємопідтримки. Для учнів вводяться фрази-кліше мовного етикету для імпровізації при мовному звертанні один до одного на іноземній мові, що допомагає вихованню такої якості, як увічливість.

Розважальна функція полягає у створенні сприятливої атмосфери на уроці, перетворенні уроку на цікаву й незвичайну подію, захоплюючу пригоду.

Комунікативна функція полягає у створенні атмосфери іншомовного спілкування, згуртуванні колективу учнів, установленні нових емоційно-комунікативних відносин, заснованих на взаємо-дії іноземною мовою.

Релаксаційна функція — зняття емоційної напруги, викликаної навантаженням на нервову систему при інтенсивному вивченні іноземної мови.

Психологічна функція полягає у формуванні навичок підготовки свого фізіологічного стану для більш ефективної діяльності ; а також перебудови психіки для засвоєння великих обсягів

інформації.

Розвивальна функція спрямована на гармонійний розвиток ; особистісних якостей та активізації резервних можливостей осо­бистості.

Існують різні класифікації ігор. На уроках англійської мови найчастіше проводяться мовні ігри (фонетичні, лексичні, гра­матичні, орфографічні, алфавітні) та комунікативні (діалогічні,

монологічні, аудитивні).

Фонетичні ігри на уроках

На початковому етапі вивчення англійської мови велика увага приділяється вірній вимові звуків. Навчальна мета гри полягає в тому, щоб діти вимовляли і впізнавали необхідні звуки, не думаючи про цьому спеціально, а роблячи це ав­томатично. Тому на уроках доцільно використовувати такі фонетичні ігри.

Гра «Чую — не чую»

Мета: формування навичок фонематичного слуху.

Хід гри

Учні об'єднуються в команди. Учитель називає слова. Якщо вчитель вимовляє слово, в якому є довгий голосний ... або ..., учні піднімають угору ліву руку. Якщо у сказаному слові є приголосні звуки ... або ..., усі учні піднімають обидві руки. Учитель записує помилки гравців на дошці. Перемагає команда, яка зробила мінімальну кількість помилок.

Гра «Чую — не чую» (другий варіант)

Мета: формування навичок фонетичного слуху.

Хід гри

Учитель вимовляє слова, в яких є буква «п». Учень піднімає руку, якщо почує цю букву у слові. Перемагає та команда, в якої буде найменша кількість помилок.

Слова: name, engineer, cosmonaut, driver, friend, Great Britain, teacher, doctor, grandmother, fine, pilot, America, grandfather, no, doll.

Гра «Широкі та вузькі голосні»

Мета: формування навичок фонема­тичного слуху.

Хід гри

Учитель називає слова. Учні піднімають гуку, якщо звук вимовляється широко.  Якщо голосний вимовляється вузько, руку піднімати не можна. Перемагає команда, яка робить мінімальну кількість помилок.

Гра «Вірно — невірно»

Мета: формування вірного, чутливого до викривлення фонематичного слуху.

Хід гри

Учитель називає окремі слова або сло­ва в реченнях, фразах. Учні піднімають руку  при читанні виділеного ним звука у зву­косполученні.

Далі вчитель просить кожного учня б обох командах прочитати деякі звукосполучення, слова, фрази та речення. При вірному читанні звуку учні піднімають ру­ку із зеленою карткою (прапором), при не­вірному — руку з червоною карткою (пра­порцем). Перемагає команда, яка після під­рахунку кількості балів вірно порахує кількість помилок.

Гра «Яке слово лунає?»

Мета: формування навичок установ­лення адекватних звуко-буквених співвід­ношень.

Хід гри

Учням пропонується набір із 10—20-ти слів. Учитель починає читати з певною швидкістю слова в довільній послідовнос­ті. Учні повинні зробити таке.

Варіант 1. Знайти у списку слова, ви­мовлені вчителем, і поставити поруч з кожним з них порядковий номер у міру їх вимовляння педагогом.

Варіант 2. Відмітити у списку тільки ті слова, які були вимовлені вчителем.

Варіант 3. Записати на слух слова, яких немає в переліку, й намагатися знай­ти їх у словнику, і, якщо вони учням не ві­домі, виписати їх значення, установити, ; чи були допущені орфографічні помилки при їх написанні.

Перемагає той, хто вірно виконає завдання.

Гра «Хто швидше?»

Мета: формування та покращення навичок установлення звуко-буквених співвідношень і значень слів на слух.

Хід гри

Учням роздаються картки, на яких : у першій колонці написані слова англійською мовою, у другій — їх транскрип­ція, а у третій — переклад слів на українську мову. Слова англійською мовою ; пронумеровані за порядком написання. ; Кожний учень повинен, як тільки вчитель промовить те чи інше слово, поставити його номер з відповідною транскрипцією та перекладом на українську ; мову (або з'єднати всі три відношення ; безперервною лінією). Переможе той, хто швидше та якісніше встановить ; зв'язок між англійським словом, транскрипцією та перекладом.

Гра «Хто вірніше прочитає?»

Мета: формування навичок вимовляти •; зв'язний вислів чи текст.

Хід гри

На дошці записується невеликий віршик або уривок з нього. Викладач читає ; та пояснює значення слів, речень, звертає увагу на складність вимови окремих ; звуків. Текст читається учнями кілька разів. Після цього дається 5—7 хвилин для ; вивчення його напам'ять. З кожної команди вибираються два-три учні. Текст ; на дошці закривається, і учні повинні : розповісти його напам'ять. За безпомилкове читання нараховуються бали; ; за кожну помилку знімається один бал. ; Перемагає команда, яка набирає більше ; балів.

Гра «Почуй звук»

Хід гри

Учитель промовляє три слова. Учні повинні плеснути в долоні, коли почують слово, в якому є вивчений звук.

Наприклад:

Photo volley water [w];

See — zoo — thank [?];

Goose — cat — house [h].

Гра «Зіпсований телефон»

Мета: формування правильного, чутливого до викривлення фонематичного : слуху.

Хід гри

Діти намагаються якомога чіткіше пошепки вимовляти почуте слово, щоб воно ; дійшло до останнього гравця і зберегло ; свою первинну форму.

Гра «Вірно — невірно»

Мета: формування вірного, чутливого ; до викривлення фонематичного слуху.

Хід гри

Учитель називає окремі слова або ; слова в реченнях, фразах. Учні піднімають червону картку при читанні виділеного ними звука у звукосполученні.              ;

Далі вчитель просить кожного учня ; в обох командах прочитати деякі звукосполучення, слова, фрази та речення. При ; вірному читанні звука учні піднімають зелену картку, при невірному — синю. Перемагає команда, яка після підрахування ; кількості балів найбільш вірно підрахує ; кількість помилок.

Гра «Слухаємо звуки»

Мета: формування навичок фонематичного слуху.

Хід гри

Учасники гри стають у коло. Один із гравців кидає м'яч іншому гравцеві й ви­мовляє звук, наприклад [і]. Травень упій­мавши м'яч, повинен назвати слово із ним звуком: little. Продовжуючи гру він називає інший звук і перекидає м'яч сусіду

Гра «Скоромовки»

Мета: формування навичок фонетич­ного слуху та вимови.

Хід гри

Діти слухають скоромовки. Той хто зуміє повторити скоромовки швидко й без помилок, виграє.

Together, together,

Together every day.

Together, together

We work and play.

Pats black cat is in

Pats black hat.

Ігри для роботи з алфавітом

Ігри для роботи з алфавітом спрям: віні на якісне засвоєння молодшими школярами знання букв алфавіту, швидке й точне встановлення буквено-звукових відповідностей, вірне озвучування графічних одиниць і співвіднесення їх зі значенням

Гра «П’ять карток»

Мета: контроль засвоєння алфавіту

Хід гри

Учитель показує кожному з учасників гри п'ять карток з літерами англійськім алфавіту. Перемагає той, хто вірно й пауз назве всі п'ять літер.

Гра «Хто швидше?»

Мета: контроль засвоєння алфавіту

Хід гри

Учитель роздає учням по 3—5 карти-' з літерами та пропонує їх уважно роздивитись. Потім учитель називає літеру а ті в кого є картка з названою літерою, швид­ко її піднімають і показують усім. Учасник гри, який запізнився, не має права підніма­ти картку. Учитель проходить між ряд-ми та збирає картки. Перемагає той хто швидше, ніж інші, залишиться без карток

Гра «Перша літера»

Мета: тренування, орієнтоване на за­своєння алфавіту.

Хід гри

Учні об'єднуються у дві команди. Учи­тель по черзі називає кожній команді ч три слова. Учасники гри повинні швидко  назвати перші літери цих слів. Перемагає той, хто вірно виконав це завдання.

Гра «Де літера?»

Мета: формування навичок диферен­ціації звуко-буквених співвідношень.

Хід гри

Учитель пише на дошці кілька слів і пропонує учням знайти серед них три слова, в яких літера ... читається як .... Перемагає той, хто зможе виконати завдання без помилок.

Гра у «професора АВС»

Мета: тренування, орієнтоване на засвоєння алфавіту.

Хід гри

Учень, який грає роль «професора АВС», бере м'яч, кидає йо­го одному з учнів і називає літеру «А». Упіймавши м'яч, другий учень кидає його назад і каже «В». Учень «професор АВС» знову кидає м'яч і називає літеру «С». Таким чином, гравці називають усі літери алфавіту.

Гра «Телеграма»

(з використанням комп'ютерної презентації)

Мета: тренування, орієнтоване на засвоєння алфавіту.

Хід гри

Клас об'єднується у дві команди. Учитель демонструє слайди презентації, на яких записані довгі слова. Команди повинні по черзі надіслати одна одній «телеграму», тобто сказати це слово по буквах. Якщо хтось із учнів помиляється, його команда втрачає один бал.

Гра «Абеткові дерева»

Мета: тренування, орієнтоване на засвоєння алфавіту.

Хід гри

На дошці вчитель малює два дерева, залишає на кожній гілці місце для «плодів» — літер, які напишуть учні, й викликає по од­ному гравцю з кожної команди та називає літери. Учні швидко пи­шуть їх кожний на своєму дереві. Якщо учень помиляється, ко­манда втрачає бал.

Гра «Відгадай слово»

Мета: тренування, орієнтоване на засвоєння алфавіту.

Хід гри

На дошці вчитель рисує стільки квадратиків, скільки літер у задуманому слові. Учні по черзі ставлять запитання про літери, з яких складається це слово, наприклад: «Is there I in it?» «Is there K in it? ». Якщо букву відгадали, ведучий (учитель або добре всти­гаючий учень) записує її у відповідний квадратик.

Гра «Вірно розташуй букви»

Мета: перевірка знання алфавіту.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.png

Хід гри

Для кожної команди даються картки, на яких «розсипані» ; букви. Треба розташувати літери у вірній послідовності, щоб вийшло слово.

Гра «Збери плоди

(з використанням комп'ютерної презентації)

Мета: перевірка знання алфавіту.

Хід гри

Учні об'єднуються у дві команди. Перша команда розглядає слайд із зображенням груші, друга — слайд із зображенням яблуні. Учням першої команди треба зібрати «літери-груші» у кошик (другої — «літери-яблука»). Учні кожної команди по черзі називають літери. Якщо літеру називають вірно, літера опиняється в км ; шику. Якщо ні — літера в кошик не потрапляє. Перемагає та команда, яка збере «плодів» більше.

C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.png

Гра «На одну літеру»

Мета: формування навичок добору лексики за словниковим І (орфографічним) принципом на основі тренування пам'яті та спостережливості.             

Хід гри

Учитель пропонує знайти та запам'ятати всі предмети в кімна­ті, назви яких починаються з літери ..., доки він рахує до 30-ти. Ви­грає той, хто назве більше слів, які починаються із цієї літери, або той, хто назве останнє слово із цією буквою.

Гра «Слова з певною буквою»

Мета: формування навичок орфографічної пам'яті.

Хід гри

Учням пропонується швидко проглянути список слів, а потім назвати слова, в яких є задана літера. Виграє той, хто зможе на­звати більше слів.

Гра «Букви-картки»

Мета: формування співвіднесення орфографічних знаків з лексичними значеннями.

Хід гри

Учням видаються 3—4 картки із друкованими та рядковими лі­терами.

Варіант 1. Учитель показує малюнки й називає зображені на них предмети іноземною мовою, а учні піднімають картки з першою буквою названого слова. Проходячи між рядами, учи­тель збирає картки з вірними відповідями. Виграє той, хто раніше, ніж інші, залишається без карток. Можна ускладнити гру: учи­тель показує малюнки мовчки, а учні називають їх уголос, а потім піднімають картку з літерою.

Варіант 2. Учням видаються 3 — 4 картки з малюнками, на яких зображені відомі предмети. Учитель показує букву й ви­мовляє звук, а учні повинні показати картки, на яких зображені предмети, що починаються із цієї літери, і назвати ці предмети іноземною мовою. Підсумок гри підбивається так само, як у варіанті 1.

Варіант 3. Можна показувати букви мовчки або називати букви, не показуючи їх, що ускладнить гру.

Гра «Colour letters»

Мета: закріплення вивченої лексики, тренування, закріплен­ня знання алфавіту.

Хід гри

На простирадлі малюють звуки/літери різними кольорами. Учитель дає команду: «Find yellow». Дитина підводиться на літеру вказаного кольору й називає її.

Для ускладнення окрім літери учень може називати слова, які починаються з неї.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку