Методична розробка "ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СУЧАСНОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ"

Про матеріал

Застосування інтерактивних технологій на прикладі уроку іноземної мови "Environmental Protection (захист навколишнього середовища). Complex Object (граматика)."

Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ   МОВИ  В СУЧАСНОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ

 

Відповідно до Національної доктрини розвитку освіти, основними напрямами оновлення змісту ї освіти стали: особистісна орієнтація системи освіти, пріоритет загальнолюдських і національних цінностей, забезпечення якості освіти на основі новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики. Було поставлено завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу.

    Аналіз сучасної педагогічної літератури, передовий педагогічний досвід, педагогічне спостереження показали, що зміни у викладанні іноземної мови у сучасному ліцеї неможливі без застосування на уроках іноземної мови особистісно-орієнтованих, інтерактивних технологій навчання, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільного обміну думками, в авансуванні успіху.

    Інтерактивне навчання – це активне навчання, у ході якого відбувається постійна, активна взаємодія всіх учасників. Це також взаємонавчання (групове, колективне, у співпраці), де і учень, і вчитель є рівноправними суб'єктами навчання.

    Інтерактивна взаємодія включає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, самостійно працювати.

    Розробки елементів інтерактивного навчання ми можемо знайти в працях В. Сухомлинського, творчості вчителів-новаторів 70-80 рр. ( Ш. Амонашвілі, В. Шаталова, Є. Ільїна, С. Лисенкової та ін..).Однак у радянські часи творчість окремих педагогів не була поширеним явищем. Разом з Пометун О.І. та Пироженко Л.В. ми вважаємо, що інтерактивні технології навчання включають в себе чітко спланований очікуваний результат навчання, окремі інтерактивні методи і прийоми, що стимулюють процес пізнання, та розумові і навчальні умови і процедури, за допомогою яких можна досягати запланованих результатів.

    Освітній процес на інтерактивному уроці повинен бути не стільки інформативним, скільки розвивальним.

    Потребує зміни і режисура уроку. На ньому учні не тільки слухають розповідь вчителя, а співпрацюють з ним у діалозі, висловлюють свої думки, діляться інформацією. Завдання вчителя – пропонувати свою точку зору з позиції наукового знання, а не змушувати учня схилятися до своєї думки, розвивати критичне мислення учнів, навчати вмінню бачити свої помилки.

    Інтерактивні уроки повинні захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес та мотивацію.

    Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків. Разом з Пометун О.І., Пироженко Л.В., Сиротинко Г.О. та ін. ми пропонуємо п'ять елементів структури інтерактивних уроків. Нашим внеском є розроблення методики такого уроку на матеріалі іноземної мови, ці елементи включають:

  • мотивацію;
  • оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів;
  • надання необхідної інформації;
  • інтерактивну вправу-центральну частину заняття;
  • підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.

  Розглянемо кожен  з цих елементів детальніше, аналізуючи методику його відтворення в рамках уроку іноземної мови.

    Мотивація. Мета цього етапу - сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми.

    З цією метою можуть бути використані прийоми, що створюють проблемні ситуації, викликають у дітей здивування, подив, інтерес до змісту знань та процесу їх отримання. Це може бути і коротка розповідь учителя, і бесіда, і демонстрування наочності. Мотивація чітко пов'язана з темою уроку. Як правило, матеріал вербалізований учнями під час мотивації.

    Цей елемент має зайняти не більше 5% часу заняття. Розглянемо проведення цієї частини на прикладі уроку іноземної мови на 1 курсі.

    Тема уроку: Environmental Protection(захист навколишнього середовища). Complex Object (граматика).

    Мотивація навчальної діяльності учнів методом короткої бесіди і опрацювання наочностей (малюнків) по  темі.

    Для активізації роботи і зацікавленості учнів на початку заняття вчитель демонструє малюнки, пов'язані з темою уроку і нагадує учням про важливість проблеми захисту навколишнього середовища, нагадує про те, що кожен з нас причетний до цього.

 Бесіду можна розпочати з питання: Do you know that over one third of the world's people don't have enough clean water?

Наступний елемент-оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.

Мета – забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти на уроці і чого від них чекає вчитель. Формулювання результатів вчителем під час проектування уроку є обов'язковою і важливою процедурою. Правильно сформульовані, а потім досягненні результати - 90% Вашого успіху.

Цей елемент уроку має займати не більше 5 % часу заняття.

Третім елементом інтерактивного уроку є надання необхідної інформації. Мета цієї частини, етапу уроку – дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі учні виконували практичні завдання, але за мінімально короткий час. Це може бути міні лекція, читання додаткового матеріалу, виконання домашнього завдання, опанування інформацією за допомогою технічних засобів навчання або наочності. Ця частина уроку займає близько 10-15 % часу уроку.

Інтерактивна вправа – центральна частина уроку. Її метою є засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Інтерактивна частина уроку має займати близько 50-65% часу на уроці.

    Розглянемо проведення цієї частини на прикладі уроку іноземної мови. Тема: Environmental Protection. Complex Object. 

   Інтерактивна частина заняття проводиться із застосуванням технології « Рольова гра». Міжнародний форум присвячений проблемі захисту навколишнього середовища.

  • Ваше завдання – сформувати сім груп представників різних країн.
  • Вчитель або один з учнів беруть на себе роль спікера.
  • Кожна група готує свої пропозиції щодо покрашення екологічної ситуації в світі.

   Важливо, щоб представник говорив від першої особи (я, ми).

Попередьте учнів про обов'язкове вживання Complex Object у промовах, у виступах спікера.

    Спостерігайте за емоційними реакціями учнів у процесі гри.

   Після гри за допомогою листків оцінювання (підготовлених заздалегідь) учні оцінюють у балах отримані на уроці знання та вміння.

    Останній елемент та етап інтерактивного уроку – підбиття підсумків (рефлексія) уроку. Саме тут прояснюється зміст проблемного; підводиться риска під знаннями, що повинні бути засвоєні, і встановлюється зв'язок між тим, що вже відомо, і тим, що знадобиться учням у майбутньому.

    Мета рефлексії – згадати, виявити й усвідомити основні                     компоненти діяльності: її зміст, тип, способи, проблеми, шляхи їх вирішення, отримані результати тощо.

     На уроці іноземної мови на підсумковому етапі було запропоновано письмово відповісти на наступні запитання:

  • Як ви гадаєте, чи виконали ми ті завдання, що поставили на початку уроку?
  • Що нового ви взнали з теми?
  • Скільки нових слів вивчили?
  • Чи розглянули ми всі екологічні проблеми? Які не розглянули?
  • З яким граматичним матеріалом ви ознайомились?
  • Як добре ви засвоїли граматичний матеріал?
  • Що сподобалось (не сподобалось) у роботі в рольовій грі?
  • Які труднощі виникали у вас протягом уроку?

Далі учитель оголошує оцінки (у групах з певним досвідом проведення інтерактивних уроків учні залучаються до аргументованого взаємооцінювання та самооцінювання).

   Слід додати що інтерактивні уроки іноземної мови показали на практиці свою ефективність і відтворюваність завдяки їхньої технологічності.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку