з відповідними умовами
Умови гри:
1.Перще запитання ставимо перед усім класом. У гру вступає той учень, котрий якнайшвидше
дасть правильну відповідь на це запитання. Воно середнього рівня. Тому оцінюється в 4 бали.
Починаючи з другого. На всі інші запитання відповідає лише гравець.
2.Один раз учасник гри може скористатися підказкою класу ( шляхом голосування за кожен
пункт відповіді), один раз – порадою однокласника, кандидатуру якого обирає сам, один раз –
анулюванням вчителем однієї неправильної.
3.Правильні відповіді на запитання 2,3,4 і 5-е запитання додають по 0,5 бала до зароблених за 1
запитання 4 балів, відповідь на 6-те запитання – 1 бал, і це є першою неспалимою сумою – 7 балів.
Пправильні відповіді на 7,8,9-те запитання теж дають по1 балу, причому після відповіді на 9-те
зазапитання загальна сума 10 балів є другою неспалимою сумою; відповідь на 10- те запитання – 2
бали.
4. Учень може припинити гру на будь – якому етапі, зовсім відмовившись від оцінки або
П погодившись із уже заробленою оцінкою: «задовільно», якщо дав відповідь на перші п’ять
запитань, «добре», якщо відповів на шість – дев’ять запитань, «відмінно», якщо дав відповіді на всі
д десять запитань.
5.Якщо учасник виходить з гри, то гра відразу ж припиняється, а запитання, які залишилися без
Ві відповіді, пропонуються всьому класові для фронтальної перевірки знань.
Тема. Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, я, ю,і, є.
С Сполучення йо, ьо . Правила вживання м’якого знака. Правила вживання апострофа.
Мета:
Запитання для фронтального опитування
1.Мякість приголосних на письмі передається буквами..
а) ь,а,я,ю,є,ї;
б)ь,я,ю,у,є;
в)ь,я,ю,є,і
2. М’який знак пишемо після…
а)букв д т,з,с,ц,л,н,що позначають м’які приголосні у кінці слів;
б) р у кінці складу;
в) н перед ч,ш,щ.
3. М’який знак не пишемо після..
а) б,п,в,м,ф, г,х,ж,ч,.ш,щ;
б) л у середині слова;
в) д на початку слова;
4. М’який знак не пишемо…
а)після л на позначення [ л/];
б)після букв, що позначають м’які приголосні;
в) у сполученнях –лч-, - лц -, - нч -, - нц-, -сч-, -сц -,які утворилися від - лк-, - нк-, - ск -.
5. М’який знак пишемо після..
а) з,с,л у сполученнях –здн-, -стл -, -лнц -;
б) з,ц,с у суфіксах –ськ -, - цьк -, -зьк -,
в) ж,ш,щ,ч перед у.
6. Сполучення букв йо пишеться..
а) на початку слова після,що позначають голосні звуки;
б) у кінці слів після б, п, в, м, ф;
в) лише в кількох словах іншомовного походження.
7. Буквосполучення йо вживається…
а) для позначення м’якості приголосного;
б) на початку складу для позначення сполучення приголосного [й ] із голосним [ о] ;
в) на межі складів.
8. Буквосполучення ьо вживається..
а) усередині складу для позначення м’якості наступного приголосного;
б) на початку слова;
в) усередині і кінці складу на позначення м’якості приголосного у сполученні з [ о].
9. Апостроф пишемо після…
а) б,п , в,м,ф перед я, ю, є,ї завжди;
б)б ,п , в,м,ф перед я, ю, є,ї , які позначають два звуки;
в) б ,п , в,м,ф перед я, ю, є,ї , якщо попередня буква, крім р , входить до складу кореня.
10. Апостроф пишемо після…
а) р, що позначає твердий звук та після префіксів, що закінчуються на тверді приголосні, перед я,ю,є,ї;
б) р, що позначає м’який приголосний звук;
в) у словах іншомовного походження