Контрольна робота «Іменник як самостійна частина мови»
Мета: визначити рівень знань і вмінь з теми «Іменник», розвивати логічне
мислення, уміння робити висновки,застосовувати теоретичні знання на прак тиці.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
Хід уроку
Повідомлення теми і мети уроку.Пояснення способів перевірки знань і вмінь (інструктаж до проведення тестування).Проведення тестування закритої та відкритої форми.
І варіант
1.Іменник означає:а) дію предмета;б) ознаку предмета;в) предмет.
Навести приклад іменника (записати).
2.З великої літери пишуться:
а) іменники – загальні назви;б) іменники – власні назви;в) іменники – назви істот.
Навести приклади іменників, що пишуться з великої літери та в лапках (6 іменників).
3. Іменники спільного роду називають:
а)малят безвідносно до їхньої статіб) осіб як чоловічої, так і жіночої статів) іменники чоловічого роду, якщо в реченні вони позначають осіб жіночої статі
Скласти (пригадати) та записати два речення з іменником спільного роду
4. Іменники, що вживаються тільки у формі множини, це –
а) кияни, школярі, друзі, земляки;б)Карпати, ворота, ножиці, окуляри;в) солі, води, сталі.
Навести приклад іменників(5-6) , що вживаються тільки у формі однини
5. У формі кличного відмінка іменник ужито в реченні:
а) Зоре моя вечірняя, зійди над горою!..б) На траві, зоря, хустину не забудь!в) Нічка розсипала зорі злотистії .
Скласти (пригадати) й записати речення зі звертанням, вираженим іменником у формі кличного відмінка .
6.Позначте в дужках відміну іменників, а також групу для іменників першої та другої відміни.
Вельможа (____), тюлень(____), Ілля(____), мати(____), сторіччя(____), теля(____),
Телятко(____), суміш(____).
Навести власні приклади іменників, що належать до визначених вами відмін та груп.
ІІ варіант
1.Запишіть, добираючи велику чи малу букви та використовуючи, де потрібно, лапки.
У небі молодий (М,м)ісяць і міріади (З, з ірок.Почав цвісти (С,с)соняшник.Я передплачую журнал (С,с)оняшник. Племена (С,с)лов’ян розселилися у (П,п)одніпров’ї.
Наведіть власні приклади словосполучень або речень, де вжито іменник, що означає власну назву без лапок та у лапках.
2.Запишіть речення, вживаючи потрібну родову й відмінкову форму означення, укажіть у дужках рід означуваного іменника.Петрик – це (справжній, справжня) трудяга! Мій брат – (жахливий, жахлива) задавака. Васильку, хіба можна бути (такий, така) плаксою?
Наведіть власний приклад речення з означуваним іменником того ж самого роду.
3.Знайдіть помилки у словосполученнях і запишіть їх правильно.Жовті листя, розрослися коріння, важкі колосся.
Наведіть власний приклад двох словосполучень або речень, в одному з яких є іменник, що вживається лише в однині, а в другому – іменник, що вживається тільки у множині.
4.Укажіть у дужках відмінок іменника.
Їхали по дорозі (______), запитав у батька(______), запросили актора (______),
рекомендації лікаря (_______), згадується дитинство (______),
люблю печиво (______).
Наведіть власний приклад словосполучень або речень, у яких ужито іменники в таких самих відмінкових формах.
5.Згрупуйте іменники за закінченням родового відмінка однини.
Гектар, погляд, квадрат, граніт, грім, прапор, театр, Париж, Ужгород.
Наведіть власні приклади іменників чоловічого роду 2-ї відміни з різними закінченнями в цьому відмінку.
6.Укажіть ряд іменників, у кожному з яких правильно визначена відміна:
а) вишня (перша), лікарня (друга), козеня (четверта);б) пудель (друга), дуель (третя), корабель (третя);в) сутінь (третя), камінь (друга), велетень (друга).
Наведіть власні приклади іменників, які б належали до визначених вами відмін.