Мета: вчити учнів промовляти звук, розпізнавати, виділяти в слові, визначати місце звука в слові, закріплювати навички читання; розвивати зв’язне мовлення, зорове і слухове сприймання, фонематичний слух, збагачувати словниковий запас, коригувати аналіз і синтез як мислеві операції; виховувати любов до рідної землі, до матері, бережливе ставлення до природи, бажання бути здоровим, щасливим, жити в мирі.
Обладнання: таблиці, слова з “и”, підручники, картки, каси букв, роздатковий матеріал для читання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Білі пелюсточки мають.
У лузі проростають.
Всіх пахощами своїми пригощають. (Ромашки)
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Відповіді на запитання по змісту загадки.
2. Визначеня першого і останнього звука в слові (р,и).
3. Називання квітів, які знають діти.
4. Визначення, знаходження “и” у словах ( троянди, кульбаби, нарциси, тюльпани, чорнобривці, хризантеми) (малюнки).
5. Загадка про осінь.
У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
Називання пір року. Визначення “и” у назві пори року (зима).
6. Розгляд малюнків пір року, усний опис.
7. Звук [и] промовляємо букву “и” пишемо, букви з’єдналися – склад, склади – слова, слова поєдналися у реченні, речення у текст.
Висновки: Звук “и” може стояти в середині слова, у кінці слова бути у назвах квітів, пір року, у назвах тварин, рослин і ще багатьох інших назвах.
ІІІ Основна частина.
Сьогодні на уроці ми будемо знаходити звук [и] у словах, промовляти, читати, використовуючи при цьому різні посібники, наочний матеріал.
Називання предметів на малюнках, визначення першого, останнього звука і звука [ и ] в слові.
6.Придумування слів з буквою “и” учнями.
7.Слухова гра « Визначення звука [и] в слові».
Фізкультхвилинка
8. Робота з касами букв.
Викладання “и” складів, слів, визначення звука.
9. Робота з роздатковим матеріалом (таблички – розчитки).
Читання складів, слів.
10. Читання складів із додаткової літератури.
11. Читання слів із таблиці на дошці, визначення і пояснення значення слів ( Батьківщина, мати, мир, квіти, зима, природа, музика, діти, читати, співати, пануй, вати, долюбити, кольори, жити і т.д.)
12. У яких предметах, що є в нашому класі, є звук [и] (парти, шафи, таблиці, іграшки, книги, зошити, ручки, стенди - символи України і т.д.).
13. Прослуховування мелодії до пісні «Як хочеться жити».
- Робота над змістом пісні.
- Визначення “и” в словах.
- Головні слова: життя, жити.
Висновки: Життя людині дається один раз, мати народжує дитину і бажає, щоб вона була здоровою, щасливою, жила в мирі і злагоді.
Я теж бажаю всім здоров’я, щастя, миру, нехай життя, яке дане нам мамою і Богом приносить всім радість, задоволення, бажання жити.
ІV. Підсумок уроку.
1.Ми сьогодні вчили звук і букву “и” : промовляли, читали в складах, словах, реченнях, виділяли звук у дорогих, близьких для нас словах. Працювали з таблицями, касами букв, підручниками,картками, малюнками і т.д.
2. Д/з. Прочитати склади, слова, речення. Придумати слова з “и”.
\/. Оцінювання.
Молодці!
Дуже добре!
Бажаю всім миру, злагоди і здорового, щасливого життя.