Презентація "Повторення частин мови"

Про матеріал

Повторення вивченого матеріалу про частини мови, їх ознаки. Під час уроку прищеплюється любов до рідної мови.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

МОРФОЛОГІЯ. ЧАСТИНИ МОВИ.

Номер слайду 2

Мета уроку: Повторити й систематизувати знання з морфології та орфографії. Удосконалити вміння й навички визначати вивчені частини мови та їх ознаки; пояснювати орфограми в них, використовуючи правила. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, розвивати творчі вміння використовувати різні частини мови у власних висловлюваннях певного стилю і типу мовлення. Прищеплювати любов до рідної мови, виховувати почуття відповідальності. Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Номер слайду 3

Цифровий диктант. Визначити іменники конкретні і абстрактні (1,2)Країна, праця, дощ, табун, повітря, надія, гречка, зернина, дуб, насіння,музика, стебло, зграя, воля, перемога, краса, кохання. Визначити число іменників (однина, множина, однина і множина): Молодість, життя, шахи, селянство, поет, реалізм, дріжджі, вовк, іменини, колосся, здоров'я, біль, вода, колосся, сливки, перлина, піжмурки,гори, ковзани, солодощі, руки, пестощі, макарони, птахи, Дніпро,вугілля.

Номер слайду 4

Розподільний диктант. Розподілити іменники за відмінами. Земля, колос, сливки, мати, ім'я,обличчя, лінія, груша, кузня, посмішка,лівша, дощ, місяць, спокій, лоша, журі,шосе, соловейко, господар, кошеня, блакить, решето, ніч, тесляр, паморозь, селище, ведмежа, скрипач,ножиці, папір, мить, промінь, плече, вітер, Київ, заметіль, відділ, сантиметр,подорож, зайченя. Підкреслені слова розібрати морфемно.

Номер слайду 5

Закріплення знань, умінь і навичок Навчальне редагування. Відредагуйте речення. Запишіть виправлений варіант. Найбільш дотепнішим був виступ ліцеїстів. Ця зустріч з актрисою була самою найкращою в моєму житті. Вона розумніше своєї сестри. Найбільш цікавішою була книга про інопланетян. Самі передові фермерські господарства одержали високий урожай зернових. Самостійна робота

Номер слайду 6

Розподільний диктант Запишіть у два стовпчики прикметники твердої та м’якої груп. Визначити якісні+утворити ступені порівняння (2)Величний, середній, майстерний, молодий, присутній, батьків, жив, ясен, давній, працьовитий, літній, сторонній, мужній.

Номер слайду 7

Цифровий диктант. Закодувати: 1- минулий час, 2- теперішній, 3- майбутній. Буду дякувати, говорю, читатиму, приходила, танцюють, напишу, писатиму, вивчали, брав, буду пам'ятати, зробив, учитимусь, буду перемагати, намагаюсь.

Номер слайду 8

Вибірково-відтворювальний диктант. Випишіть дієслова, визначте їх час, вид, перехідність. Український рушник пройшов крізь віки і нині символізує чистоту почуттів, безмежної любові до своїх дітей, до всіх, хто не черствіє душею, він щедро простелений близьким і далеким друзям, гостям.

Номер слайду 9

Практична робота Провідміняти числівники:100 - давальний відмінок;348 – орудний відмінок;56 – родовий відмінок;34 - (порядковий)- давальний .

Номер слайду 10

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПовторити правила про частини мови. Написати есе «Cпорт у житті людини (моєму житті)», використовуючи числівники. Визначити розряд, відмінок 5 прикметників; 2 дієслова розібрати морфологічно; 1 числівник з тексту провідміняти.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Паливода Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Українська мова для ЗНЗ з поглибленим вивченням філології 9 клас (Караман С. О., Горошкіна О. М., Караман О. В., Попова Л. О.)
Додано
28 липня 2019
Переглядів
16933
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку