Іменник як частина мови. Іменники, що означають назви істот та неістот

Про матеріал
розширити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови; удосконалювати вміння виділяти іменник серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів, виховувати навички грамотного письма.
Перегляд файлу

Тема: Загальне поняття про іменник. 
Іменники, що означають назви істот та неістот

 

 

 

Мета:розширити й поглибити знання  учнів про іменник як частину мови; удосконалювати вміння виділяти іменник  серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів, виховувати навички грамотного письма.

Обладнання:  презентація,  мікрофон,

Тип уроку: урок засвоєння  нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Колективна робота над вправою 246

Перевірка написання слів: зерно, змолоти, стеблинці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

ІУ.Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Відповіді дітей)
  • А ви якими повинні бути на уроці? (Відповіді дітей)

Отже який буде у нас сьогодні урок залежить тільки від вас, від вашої активності, уважності та творчості

У. Повідомлення теми і мети уроку

- Щоб визначити тему нашого уроку, вам потрібно розв’язати кросворд

У.1 Розв’язування кросворду

                                                    Б    І   Л  К  А 

                                               Т  У   М  А   Н

                                           В  І   Т   Е   Р

                                    С Н І  Ж  И  Н  К  А

                                           О  С  І   Н   Ь

                                                     З  И  М  А

                              Б  У  Р  У  Л  Ь  К  А 

1.Ой, яка ж вона гарненька, пишно хвоста і руденька, не звірятко – просто диво, невгамовне, пустотливе. Вгору – вниз, на гілку з гілки.  Хто це буде , діти ?  ( білка )

2.Сиві воли усе поле залягли . ( туман )

3.Крил не має, скрізь літає та ще й куряву здіймає. ( вітер )

4.Ніжна зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла. Поки ніс її сюди, стала  краплею води (сніжинка)

5.Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає . ( осінь )

6.Хто наткав волокна аж до лісу від вікна ? І сміється, задається

«От така ширина !» ( зима )

 7.  Що росте догори коренем ? ( бурулька )

    - Яке утворилося слово ? (Іменник)

У.2Репродуктивна бесіда.

-      Чи знайомі ви з іменником? ( вивчали у 2 класі

- Що саме ви знаєте про цю частину мови?

У.3. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжимо  без зупинки

Каліграфічною хвилинкою.

- Яким повинно бути письмо?

 (Письмо повинно бути каліграфічним, грамотним).

- Отже, сіли всі рівненько, записали дату, класна робота.

Запишіть каліграфічно такі з'єднання букв:

Зз  зз  зи зм  ма     

зима

Зробити звуко-буквений аналіз слова

У.4. Метод «Асоціативний кущ

                                іній            санки           лід

             сніжинка                      З И М А                       лижі         

                                   бурулька            сніг           мороз    

            (Запис слів у зошит)

У.5 .Робота у парах.

Скласти з букв найбільше іменників.

С, І, К, Е, Л, О, О

(село, ліс, сік, сокіл, ікс, око, колесо, лосі, скелі)

 

У.6. Робота з підручником вправа 247

Правило с. 101

 

У. 7. Робота в групах «Хто більше придумає слів» - 1 хвилина

 

І група – слова, що відповідють на питання хто?

ІІ група – слова, що відповідають на питання що?

Висновок – до людей і тварин ставимо питання хто?

До рослин і речей питання що?

Фізкультхвилинка

Хтось там бачу притомився

І на парту похилився

Треба всім нам дружно встати

Фізкультхвилинку почати

У.8. Робота з деформованим  реченням

Дикої стрибнув до зайчик грушки ( підкреслити підмет присудок. Куди б віднесли до істот чи неістот?)

УІ.Підсумок

  1. Бесіда
  • Що називається іменником
  • На які питання відповідає іменники що є назвами істот навести приклади
  • На які питання відповідає іменники що є назвами неістот навести приклади
  1. Гра «так ні «з ЛЕГО
  2. Д.З.с. 103 впр. 250
docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку