Шестикласнику! Сьогодні на уроці ти пригадаєш вивчене про іменникдізнаєшсяна які групи поділяються іменники І відміни як відмінювати іменникинавчишся розрізняти іменники різних груп та відмінювати їхрозвивати вміння логічно мислитизапам’ятаєшособливості відмінкових закінчень в орудному відмінку
Пригадай Що означає іменник? На які питання відповідає? На скільки відмін поділяється? Які іменники належать до І відміни?Перевір себеІменник – частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто? що?Іменники поділяються на чотири відміни. до І відміни належатьіменники чоловічого та жіночого роду з закінченням –а, -я: Микола, школа, земля.
Тверда М`яка Мішана Множина. Н. калинаа криниця круча верби. Р. калинии криниці кручі верби. Д. калині криниці кручі вербам. З. калину криницю кручу верби. О. калиною криницею кручею вербами. М. на калині на криниці на кручі на вербах Кл. калино кринице круче верби. Відмінювання іменників І відміни. Запам’ятай
Випиши іменники І відміни. Доведи правильність виконання завдання. Виділи закінчення. Ліс , сосна, навчання, поле, сніг, водиця, глибінь, глибина,межа, Тетерів , торт, дівчина, життя, вежа, відповідальність, ім’я, честь, доля, суддя, завдання, жито, гречка, колосся, обличчя, мрія, блакить, зоря, шапка, пагорб, підземелля, гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр. Перевір себе. Сосна,водиця, глибина,межа, дівчина,вежа,доля,суддя, гречка,мрія, зоря, шапка, гривня,сім’я,хуртовинаr
Постав іменники у формі давального відмінка однини. Назви й поясни орфограму в утворених формах іменників.Ївга, Ольга, ріка, лисичка, Марічка, дочка, свекруха, муха, Мартоха. Зверни увагу!Ївзі,Ользі, ріці,лисичці,Марічці,Дочці, свекрусі, мусі,МартосіУ давальному й місцевому відмінках однини перед закінченням -і кінцеві приголосні основи іменників першої відміни [г], [к], [х] чергуються із [з'], [ц'], [с']:нога — нозі, на нозі; небезпека — небезпеці, у небезпеці; муха — мусі, на мусі. Довідка
Закінчи прислів’я, уставляючи пропущене слово. Поясни зміст кожного речення. Поміркуй, у якій ситуації вони можуть бути використані? Наведи приклади.1. Ми з тобою — як риба з ... . 2. Сказав «дякую» по спині ... . 3. Куди кінь з копитом, туди жаба з ..., а рак з ... . 4. Хата красна своєю ... . 5. Пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає ... . 6. Зимою бійся вовка, а літом — ... Творче завдання1. Водою. 2. Ломакою. 3. Лапою.4. Господинею. 5. Людину. 6. Мухи.r
Постав іменники у формі кличного відмінка. 3–4 іменники введи до самостійно складених речень. Ольга , Оля, Олюня, Дарина, Микита, Микольця, Колюня, Слава, Ярема, Марина, Марія, Анастасія, бабуся Софія, бабуня Мелашка, тітонька Ганнуся. Досліди і змоделюй. Ольго,Олю, Олюню, Дарино, Микито, Микольцю, Колюню,Славо,Яремо,Марино, Маріє, Анастасіє,бабусю Софіє,бабуню Мелашко,тітонько Ганнусю
1. Зацвітає калина, зеленіє ліщина, степом котиться диво-луна. Це моя Україна, це моя батьківщина, що, як тато і мама, одна.(А. Камінчук).2. Дзвінкоголосою піснею заливається червоногруда вільшанка. (В. Пархоменко).3. Флейтою засвистів дрізд. (В. Пархоменко). 4. По стежині через ліс мокру моркву заєць ніс. А чому та морква мокра, і кому він моркву ніс? Морква мокра від водиці,бо облита у криниці. (В. Лучук).5. Медвяно пахне скошена трава.(А. Малишко). 6. Кує зозуля щедро у гаю.(Д. Павличко). Перепиши, уставляючи пропущені літери. Визнач іменники першої відміни, з'ясуй їхні відмінки. Калина, ліщина, луна, Україна, батьківщина,мама, пісня, вільшанка, стежина, морква,водиця, криниця, трава, зозуля. ФЛЕЙТА (від лат. flatus - подув) - духовий музичний інструмент, де звук видобувають, вдуваючи повітря безпосередньо в канал. Існують два основні види Ф. - поздовжня та поперечна. Це цікаво!Перевір себе
Перепиши, ставлячи подані в дужках іменники у потрібній формі. Поясни свій вибір. Виділи закінчення й визнач відмінок.1. Доброта робить (людина) щедрою.(І. Цюпа).2. На білу (гречка) впали роси, веселі бджоли одгули. (М. Рильський). 3. Байрак під (круча) шумить (М. Чернявський). 4. Якось уранці вийшла Улянка з (хата) й побачила на (верхівка) береста ворона. (О. Донченко)5. Через (пісня) я знову уявляю всі (стежка), всі життєві (дорога), пройдені моєю матір’ю. (М. Сингаївський)6. Першою (ознака) приходу (весна) вважався посвист байбака. (В. Скуратівський)Досліди і віднови
Прочитай текст. Визначи тип і стиль мовлення. Підбери заголовок, визнач тему і основну думку. Як ти відносишся до своєї мами. Я чую голос матері ніжненький,Вона мені тихесенько співа,А усміх, наче вогник той маленький,Щомить мене ласкаво зігріва.- Люби, дитино, землю цю прекрасну. Люби, дитино,наш чарівний край. Нехай тобі дорогу в даль незгасну. Встеляє сонячно розмай. Схилю голівку я на плече неньки,Яка теплом усіх нас зігріва. Вслухаюсь в голос матері ніжненький,Вникаю серцем у її слова. (С. Круліковська)Знайди іменники. Визначи, до якої відміни вони належать. Аргументуй відповідь. Розмай –це що-небудь буйно розквітле, зелене (ліс, гай )Це цікаво... Розмай - це приворотне, чарівне зілля
Посміхнись Мама пояснює маленькій донечці,що треба вітатись із старшими, бути завжди чемною. Дівчинка виходить на подвір'я і голосно каже:- Добрий день! Добрий день!- Доню, а з ким ти вітаєшся, адже нікого нема!- З собачкою, з коровою, бо вони старші за мене, а ти ж сама казала, що треба вітатись із старшими!