Мета:- повторити відомості про чергування приголосних звуків при творенні іменників із суфіксом –ин- від прикметників на –ський, -цький та прикметників із буквосполученням –чн-, -шн-; формувати вміння й навички утворювати нові слова, визначати спосіб їх творення; - розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом, висловлювати і відстоювати власну думку; - виховувати любов до рідної мови, естетичний смак до краси рідного слова
Запишіть речення, вставляючи пропущені букви, поясніть уживання їх1. Чумаки, що їздили в Крим, добували сіль в Сива..кому озері. (З журналу) 2. Ходить ніч по саду міся..ними кроками. (П. Тичина.)3. Чуєш у собі поклик поезії, але хто навчить тебе її чародійни…ких тайн? (О. Гончар)4. Міся..ним шляхом пішов я із дому, - соня..ним шляхом прийшов (В. Сосюра)5. Перебуваючи на засланні, Т. Г. Шевченко близько познайомився з життям кирги…ького і каза…ького народів. (З журналу)
Завдання-міркування«Що не так ? Чому не так?» 1. Т. Г. Шевченко – великий україннський поет – оспівував героїчну боротьбу запоріжського козатцтва проти туречцького поневолення. (О. Гончар)2. Тарас Шевченко піднявся з моря україньських пісень, чумакських переказів, козакських літописів, гайдамакського епосу. (О. Гончар)