Іменники-синоніми, іменники-антоніми.

Про матеріал
Урок української мови з теми "Іменники-синоніми, іменники-антоніми" для 4 класу
Перегляд файлу

Іменники-синоніми, іменники-антоніми

 

 

Урок української мови 4 клас

Шкільне життя

 

 

 

 

 


Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми.

Мета: закріпити вміння спостерігати за роллю синонімів, антонімів та багатозначних слів, вводити словосполучення у речення; розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів, уміння користуватися ними, прищеплювати любов до багатозначності і співучості української мови.

Обладнання: мультимедійні засоби, таблиці, індивідуальні картки.

Хід  уроку:

І організаційний момент:

Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

 

-А для того, щоб день і урок пройшов гарно, я пропоную всім посміхнутися і привітатися один з одним і нашими гостями, і як писав Анатолій Костецький:

«Ти прокинься вранці - рано,

Як над містом сонце встане,

Привітайся з ластівками,

З кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,

Сам тихесенько вдягнися,

Підійди до тата й мами

І скажи їм: «Добрий ранок!»

Посміхайся всім навколо -

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов`язково

День тобі веселим буде!»

-Ну що, привітаємось з усіма?

 

-Я вітаюсь з сонечком.

-Здрастуй золоте!

-Я вітаюсь з квіткою.

-Хай вона росте!

-Я вітаюсь з дощиком

-Лийся, мов з відра!

-Друзям усміхаюся.

-Зичу їм добра!

-Посміхніться один одному і привітайтеся.

ІІ Актуалізація, систематизація знань:

Речення під диктовку, всі на місцях, один біля дошки.

«Для позитивного життя в школі діти повиннні виконувати  обов`язки учнів, дотримуватись вимог вчителя та систематично робити домашнє завдання».

 

-Чому в реченні стоять коми?

-Чому у слові «обов`язки» ми пишемо апостроф?

-Чому у словах «життя», «завдання» подвоєння літер?

(Перевірка чи правильно написане речення.

Робота зі словниками- тлумачення і записування слів:

  • позитивний- добрий, гарний;
  • вимоги- правила, норми, які треба виконувати;
  • систематично- завжди, постійно, регулярно).

ІІІ Основна частина:

Тема нашого уроку «Іменники-синоніми, іменники-антоніми».

Діти розповідають правило.

1. Робота за підручником

2. Робота з комп`ютером:

Придумати речення за парами синонімів:

весна-осінь

хмара-сонце

тепло-холод

сила-слабкість

здоров`я- хвороба

 

3. Робота в парах

-У вас на партах конверти, в яких слова записані в рядок. Працюючи в парі, доведеться відокремити одне слово від іншого і з ряду слів знайти пару антонімів:

  • радістьредькасум
  • розлукаремеслозустрічрак
  • розділгорарибалканизина

Фізкультхвилинка

4.

-Ви на дошці бачите малюнки та іменники-синоніми до них, які перемішалися.

Розставте синонімічні ряди:

Зображення чоловіка похилого віку: мудрість, розум, досвід, роздумливість, поважність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зображення радісного хлопчика: радість, усмішка, веселість, добродушність, позитивність.

5. Робота за картками.

 

-На партах кожного картки зі словами. Вам треба до цих слів дібрати по декілька синонімів.

ІV Підведення підсумків

Домашнє завдання

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку