Імунітет. Види імунітету. Імунна система.

Про матеріал

Імунітет. Види імунітету. Імунна система.

Мета уроку: сформувати поняття про види імунітету, щеплення, лікувальні сироватки, імунну пам'ять. Розкрити успіхи медицини у боротьбі з інфекційними захворюваннями. Сформувати поняття про СНІД, шляхи зараження вірусом СНІДу та способи його попередження. Завершити формування уявлення про захисні функції крові.

Обладнання: портрети Л.Пастера, І Мечникова; підручник; схема фагоцитозу, ноутбук, проектор.

Терміни і поняття: імунітет, фагоцити, фагоцитоз, лізис, Т-лімфоцити, інтерферон, антитіла, антигени, щеплення, лікувальна сироватка алергія, алергени, інкубаційний період, епідемія.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок - рефлексія.

І. Актуалізація опорних знань

Тестовий контроль. Виберіть вірні твердження:

1.До складу внутрішнього середовища входить тільки кров

2.Плазма – це міжклітинна речовина крові

3.Тромбоцити не мають ядра

4.Лейкоцити мають ядро

5.Під впливом тромбіну фібриноген перетворюється в фібрин

6.Аглютинація – це склеювання еритроцитів

7.Аглютиніни знаходяться у плазмі

8.Сироватка крові може зсідатися

9.Еритроцити мають ядро

10.Сироватка та плазма – це одне і те ж

11.Реципієнту пересаджують тканину

12.Гепарин протидіє зсіданню крові

13.Резус-фактор залежить від групи крові

14.Концентрація фізіологічного розчину становить 0,09%

15.Гомеостаз – це сталість внутрішнього середовища

Вірні відповіді: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 15.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чому деякі люди хворіють часто, деякі рідко або взагалі не хворіють? Чому на такі хвороби, як вітряна віспа, вірусний гепатит, паратит, коклюш, кір, людина зазвичай хворіє один раз, а на грип, ангіну, бронхіт – по кілька разів?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Бесіда, розповідь

1.Поняття про імунітет:

а) припущення учнів

б) сучасне поняття

2. Внесок Л.Пастера у розробку методів боротьби з інфекційними хворобами

3. Імунітет

а) Клітинний (фагоцитоз, Т-лімфоцитоз) – І.Мечников

б Гуморальний (інтерферон, антитіла) – П.Ерліх

в) Присудження Нобелівської премії (1908р.) І.Мечникову та П.Ерліху в галузі фізіології та медицини

4.Види імунітету (робота в зошиті ст. 51)

Розповідь учнів:

- про спостереження Едварда Дженера, який помітив, що доярки, які перехворіли на коров'ячу віспу, несприйнятливі до людської віспи

- про операції А.Каррели по пересадці органів, який відрізав собаці лапу і пришив, лапа прижилася (1901р.). Операції були вдалими тільки в межах одного організму

- про першу операцію Х.Бернарда (1967р.) по пересадці серця хворому Луї Лашканському. Серце прижилося, але хворий помер від запалення легень

5. Які бувають імунні реакції організму (мікродослідження учнів)

6. Інфекційні хвороби (бесіда)

- які хвороби називають інфекційними?

- які ви можете назвати інфекційні хвороби:

а)дихальних шляхів

б)шлунково-кишкового тракту

в)шкіри

7. Поняття про інкубаційний період, епідемію та епідеміологію (розповідь вчителя)

8. СНІД – чума ХХ століття (повідомлення учнів про історію відкриття вірусу, шляхи зараження ВІЛ-інфекцією, заходи попередження цього захворювання)

9. Імунна регуляція і екологія ( розповідь учителя з елементами бесіди про шкідливий вплив на імунну систему радіації, отрутохімікатів, викидів автомобільних газів та ін.)

ІV. Закріплення знань учнів.

За допомогою коду дайте відповіді на питання.

Кодові завдання:

1.Що вводять коням для одержання лікувальної сироватки?

2.Буває активним і пасивним

3.Як називається явище, коли з'являється набряк, підвищується температура тіла, уражена ділянка червоніє?

4.Як називається система, яка об'єднує органи і тканини, забезпечують захист організму від генетично чужорідних клітин або речовин

5.Чужорідні для організму хімічні речовини і живі організми, що спричинюють утворення в організмі антитіл

6.Здатність організму захищати власну цілісність і біологічну індивідуальність

7.Явище поглинання та перетравлення мікроорганізмів

8.Введення в організм вакцини, на дію якої виробляються антитіла

Код:

1.Щеплення

2.Імунна система

3.Запалення

4.Ослаблені мікроорганізми

5.Імунітет

6.Антигени

7.Фагоцитоз

8.Штучний імунітет

V. Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал з теми „Кров”, підготуватися до узагальнюючого уроку.

Перегляд файлу

Імунітет. Види імунітету. Імунна система.

 

Мета уроку: сформувати поняття про види імунітету, щеплення, лікувальні сироватки, імунну память. Розкрити успіхи медицини у боротьбі з інфекційними захворюваннями. Сформувати поняття про СНІД, шляхи зараження вірусом СНІДу та способи його попередження. Завершити формування уявлення про захисні функції крові.

 

Обладнання: портрети Л.Пастера, І Мечникова; підручник; схема фагоцитозу, ноутбук, проектор.

 

Терміни і поняття: імунітет, фагоцити, фагоцитоз, лізис, Т-лімфоцити, інтерферон, антитіла, антигени, щеплення, лікувальна сироватка алергія, алергени, інкубаційний період, епідемія.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок - рефлексія.

 

І. Актуалізація опорних знань

Тестовий контроль. Виберіть вірні твердження:

1.До складу внутрішнього середовища входить тільки кров

2.Плазма – це міжклітинна речовина крові

3.Тромбоцити не мають ядра

4.Лейкоцити мають ядро

5.Під впливом тромбіну фібриноген перетворюється в фібрин

6.Аглютинація – це склеювання еритроцитів

7.Аглютиніни знаходяться у плазмі

8.Сироватка крові може зсідатися

9.Еритроцити  мають ядро

10.Сироватка та плазма – це одне і те ж

11.Реципієнту пересаджують тканину

12.Гепарин протидіє зсіданню крові

13.Резус-фактор залежить від групи крові

14.Концентрація фізіологічного розчину становить 0,09%

15.Гомеостаз – це сталість внутрішнього середовища

 

Вірні відповіді: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 15.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Чому деякі люди хворіють часто, деякі рідко або взагалі не хворіють? Чому на такі хвороби, як вітряна віспа, вірусний гепатит, паратит, коклюш, кір, людина зазвичай хворіє один раз, а на грип, ангіну, бронхіт – по кілька разів?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

 

Бесіда, розповідь

  1. Поняття про імунітет:

а) припущення учнів

б) сучасне поняття

2. Внесок Л.Пастера у розробку методів боротьби з інфекційними хворобами

3. Імунітет

а) Клітинний (фагоцитоз, Т-лімфоцитоз) – І.Мечников

б  Гуморальний (інтерферон, антитіла) – П.Ерліх

в) Присудження Нобелівської премії (1908р.) І.Мечникову та П.Ерліху в галузі фізіології та медицини

4.Види імунітету (робота в зошиті ст. 51)

 

Розповідь учнів:

- про спостереження Едварда Дженера, який помітив, що доярки, які перехворіли на коров’ячу віспу, несприйнятливі до людської віспи

- про операції А.Каррели по пересадці органів, який відрізав собаці лапу і пришив, лапа прижилася (1901р.). Операції були вдалими тільки в межах одного організму

- про першу операцію Х.Бернарда (1967р.) по пересадці серця хворому Луї Лашканському. Серце прижилося, але хворий помер від запалення легень

 

5. Які бувають імунні реакції організму (мікродослідження учнів)

6. Інфекційні хвороби (бесіда)

- які хвороби називають інфекційними?

- які ви можете назвати інфекційні хвороби:

а)дихальних шляхів

б)шлунково-кишкового тракту

в)шкіри

7. Поняття про інкубаційний період, епідемію та епідеміологію (розповідь вчителя)

8. СНІД – чума ХХ століття (повідомлення учнів про історію відкриття вірусу, шляхи зараження ВІЛ-інфекцією, заходи попередження цього захворювання)

9. Імунна регуляція і екологія ( розповідь учителя з елементами бесіди про шкідливий вплив на імунну систему радіації, отрутохімікатів, викидів автомобільних газів та ін.)

 

ІV. Закріплення знань учнів.

За допомогою коду дайте відповіді на питання.

Кодові завдання:

1.Що вводять коням для одержання лікувальної сироватки?

2.Буває активним і пасивним

3.Як називається явище, коли з’являється набряк, підвищується температура тіла, уражена ділянка червоніє?

4.Як називається система, яка об’єднує органи і тканини, забезпечують захист організму від генетично чужорідних клітин або речовин

5.Чужорідні для організму хімічні речовини і живі організми, що спричинюють утворення в організмі антитіл

6.Здатність організму захищати власну цілісність і біологічну індивідуальність

7.Явище поглинання та перетравлення мікроорганізмів

8.Введення в організм вакцини, на дію якої виробляються антитіла

 

Код:

1.Щеплення                                                            

2.Імунна система

3.Запалення

4.Ослаблені мікроорганізми

5.Імунітет

6.Антигени

7.Фагоцитоз

8.Штучний імунітет

 

V. Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал з теми „Кров”, підготуватися до узагальнюючого уроку.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Huturero Mihel
    Дякую Вам за вашу працю;
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1170
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку