Valentine’s quest “ In the search of love”
Aims: to repeat vocabulary;
to develope collaboration,
to develope creativity,
to develope critical thinking,
to develope communication
Equipment: red and blue felt-tip pens, tasks
Instruction
The heart of books in our school (library)- Valentine’s poems
Presidents of each class gather together there(the third floor)- Valentine’s cryptograms
You play tennis there( a hall)- True or false
There are many small children there at the age of 6 to 10( the ground floor)- WordSearch
The heart of medicine in our school ( a nurse’s lab)- Question time
There are many globes, maps in this classroom- Quiz show
( Geography lab)
RED |
Points |
Taking Picture |
1.Valentine’s POEMS
|
|
“I love books” |
2. Valentine’s Cryptograms |
|
“I love dancing” |
3. Valentine’s Question Time |
|
“ I love sport” |
4. Valentine’s True or False |
|
“I love tennis” |
5. Valentine’s Quiz Show |
|
“ I love Geography. I love studying” |
6. Valentine’s WordSearch |
|
“ I love children” |
BLUE |
Points |
Taking Picture |
1. Valentine’s True or False
|
|
“I love tennis” |
2. Valentine’s Quiz Show
|
|
“I love Geography. I love studing” |
3. Valentine’s WordSearch
|
|
“ I love children” |
4. Valentine’s POEMS
|
|
“I love books” |
5. Valentine’s Question time |
|
“ I love sport” |
6. Cryptograms
|
|
“ I love dancing” |
Нотатки:
Як правильно організувати квест: перший конверт з загадкою про станцію віддає вчитель, а наступні на станції. Пронумеруйте конверти з загадками,вказавши перший конверт з загадкою про станцію як перший, а номер 2 віддайте на першу станцію і так далі.
Висновки: під час квесту учні повторюютьть лексику, працюють у команді і виконують творчі завдання. В результаті ви отримаєте ще й фото для звітності.
Good luck!