ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: 2022 – 2023 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я по батькові (за наявності)
дата народження
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
рік навчання 5
клас навчання 5
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
|
Інтелектуальні труднощі:
|
Працювати над:
Розвивати:
Формувати:
вчити:
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;+
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
||
Доступність |
Ні |
|
Освітлення |
Ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
Обладнання ресурсної кімнати |
Психолого-педагогічна адаптація: |
||
використання візуального розкладу |
Ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
Картки |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
За потреби |
руховий режим |
Так |
Додаткове розвантаження |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
|
Інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
||
картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
|
Засоби альтернативної комунікації |
Так |
|
Інше |
|
|
Модифікація: |
||
скорочення змісту навчального предмета |
Так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Так |
|
Інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови або залученні перекладача жестової мови; ні
шрифту Брайля; ні
4) потреба в додаткових заняттях з:
так+
ні
Види послуг
|
Напрям |
Період/обсяг |
Заняття з практичним психологом |
Корекція розвитку |
Протягом навчального року, 2год/тижб |
Заняття з вчителем –дефектологом |
Корекція розвитку. Розвиток мовлення |
Протягом навчального року, 3год/тижб |
Інше |
Потребує асистента вчителя |
Протягом навчального року |
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру; так
фахівцями спеціальних закладів освіти; ні
іншими фахівцями
6) наявність індивідуального навчального плану: так
так+
ні
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
модифікація |
|
Українська література |
модифікація |
|
Математика |
модифікація |
|
«Пізнай природу» |
модифікація |
|
Фізична культура |
адаптація |
|
Основи здоров'я |
адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
адаптація |
|
Музичне мистецтво |
адаптація |
|
Інформатика |
модифікація |
|
Трудове навчання |
адаптація |
|
Вступ до Історія |
Модифікація |
|
5. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:
за модифікованим розкладом. +
6. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні+;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _ _ _ _ _ _ _ _ _
інші законні представники _ _ _ _ _ _
уповноважена батьками особа _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
(зазначити прізвище, власне ім’я,
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник _ _ _ _ _ _ _ _
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
7. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.+
2) допоміжні засоби для навчання:
так+
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
-картки із завданнями;
-таблиці;
- пазли;
-робочі зошити
8. Потреба в розумному пристосуванні:
так,
зазначити яка: обладнання ресурсної кімнати
ні.
9. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;+
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);+
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;+
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);+
інше (зазначити що) __________________________________________________
10. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні. +
11. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічного розвитку |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учениці. Альона буде вміти знаходити в тексті іменники, прикметники, займенники. Разом з учителем буде визначати тему та основну думку прочитаного, розуміти зв’язок заголовка зі змістом твору, розуміти ситуацію, описану в творі, визначати причинно-наслідкові та часові зв’язки між описуваними подіями і вчинками дійових осіб. Буде заповнювати узагальнюючі таблиці, схеми, виконувати практичні роботи, здійснювати заочні мандрівки за глобусом і картою, називати представників органічного світу вивчених природних зон. Буде мати сформовані поняття про форми і розміри землі, глобус, материки і океани. Буде самостійно виконувати елементарні тести, самостійні роботи, виписувати правила з підручника. Буде вміти користуватися креслярськими інструментами, виконувати правильно арифметичні дії. Навчиться виконувати практичні завдання за зразком. Буде перемальовувати малюнки у зошит. Дівчинка буде вміти називати основні ознаки живої і не живої природи. Пояснювати значення води для здоров’я людини та існування живого. З допомогою асистента вчителя буде виконувати технологічні операції приготування салатів, виготовляти новорічні іграшки з паперу і тканини. Вмітиме нарізати овочі та фрукти. З допомогою вчителя буде розпізнавати пейзажі за тематикою, виконувати замальовки, створювати площинну композицію, використовуючи різні фарби. Буде створювати рельєфні композиції, пробувати малювати різними матеріалами (парафіновою свічкою). Виконуватиме пісні, вправи на розвиток правильної дикції. Буде брати участь у музичних руханках, творчих конкурсах, фізичних змаганнях. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторику. Розвивати координацію, орієнтування в просторі |
Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики; розвитку координації та орієнтування в просторі. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Стан артикуляційного апарату: губи та язик рухливі;підязикова вуздечка в нормі. Артикуляційні вправи за наслідуванням виконує вільно, але відносно точно. Темп мовлення в нормі; голосові зв’язки активні. Мовлення зрозуміле. Словниковий запас не відповідає віку. В активному словнику користується іменниками та дієсловами. Дитина розуміє звернене мовлення. Спостерігається порушення граматичної будови мовлення. |
Підвищення усіх якісних показників мовлення. Розширення словникового запасу. Сформувати навичку переказу тексту (за допомогою дорослого). Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності. Корекційно-розвиткові заняття з програми “Розвиток мовлення “ для 5-х класів. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Стан здоров’я без видимих функціональних порушень. Навички самообслуговування сформовані на достатньому рівні. |
Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Часткова незрілість емоційно-вольової сфери. Навички саморегуляції сформовані на недостатньому рівні. Потребує спонукального втручання дорослих. Емоційно стабільна. Охоче контактує з дітьми. З дорослими іде на контакт поступово, з поверхневою цікавістю. При встановленні контакту продуктивність діяльності зростає. Здатність до вольового зусилля мінімальна. |
Підвищення рівня зазначених емоційно-вольових показників. Цикл занять з програми КРР «Корекція розвитку. Розвиток особистісної сфери» програма для 6-х класів для дітей із інтелектуальними порушеннями закладів загальної середньої освіти. Ігри, що розвивають навички вольової регуляції (управління) |
|
Розвиток соціальної сфери |
До прийняття та виконання норм колективного життя відноситься нерівномірно. Самостійно долучається до активних ігор, охоче контактує з дітьми, намагається підтримати вербальний контакт. Дівчинка охайна, відповідальна, навички самообслуговування сформовані на належному рівні. |
Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми. |
|
Подолання навчальних труднощів |
Розвивати вміння переходити від механічного запам'ятовування пізнавальних процесів до смислового. Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. |
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учениці. Марійка буде вміти знаходити в тексті іменники, прикметники, займенники. Разом з учителем буде визначати тему та основну думку прочитаного, розуміти зв’язок заголовка зі змістом твору, розуміти ситуацію, описану в творі, визначати причинно-наслідкові та часові зв’язки між описуваними подіями і вчинками дійових осіб. Буде заповнювати узагальнюючі таблиці, схеми, виконувати практичні роботи, здійснювати заочні мандрівки за глобусом і картою, називати представників органічного світу вивчених природних зон. Буде мати сформовані поняття про форми і розміри землі, глобус, материки і океани. Буде самостійно виконувати елементарні тести, самостійні роботи, виписувати правила з підручника. Буде вміти користуватися креслярськими інструментами, виконувати правильно арифметичні дії. Навчиться виконувати практичні завдання за зразком. Буде перемальовувати малюнки у зошит. Дівчинка буде вміти називати основні ознаки живої і не живої природи. Пояснювати значення води для здоров’я людини та існування живого. З допомогою асистента вчителя буде виконувати технологічні операції приготування салатів, виготовляти новорічні іграшки з паперу і тканини. Вмітиме нарізати овочі та фрукти. З допомогою вчителя буде розпізнавати пейзажі за тематикою, виконувати замальовки, створювати площинну композицію, використовуючи різні фарби. Буде створювати рельєфні композиції, пробувати малювати різними матеріалами (парафіновою свічкою). Виконуватиме пісні, вправи на розвиток правильної дикції. Буде брати участь у музичних руханках, творчих конкурсах, фізичних змаганнях |
|
Інші |
Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку, продовжувати розвивати комунікативні навички. Формувати бажання спілкуватися з однолітками. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. Уміти орієнтуватися у ситуації спілкування. |
Дитина стала впевненою у собі, сформувала позитивну самооцінку, бажання спілкуватися з однолітками. Покращила розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. Буде вміти орієнтуватися у ситуації спілкування. Під час дистанційного навчання будуть надаватися консультації стосовно вибору завдань та їх виконання, вчителі предметники консультуватимуть стосовно методів та форм роботи, які б мотивували дитину виконувати завдання. |
|
12. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну
програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
Класний керівник |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Вчитель української мови та літератури |
|
|
Вчитель історії |
|
|
Вчитель математики |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Мама |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата __________________________