Конспект заняття з дітьми молодшого дошкільного віку із ЗНМ. Тема заняття: «Осінь»

Про матеріал
Конспект заняття з дітьми молодшого дошкільного віку із ЗНМ. Тема заняття: «Осінь»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конспект заняття з дітьми молодшого дошкільного віку із ЗНМ. Тема заняття: «Осінь»

Номер слайду 2

Мета:розвивати артикуляційну моторику, фонематичний слух, мовленнєве дихання, розвивати звукову культуру мовлення: вміння ділити слова на склади, закріплювати вміння виділяти перший і останній звук у слові, підбирати прикметники до іменників, розвивати зв’язне мовлення, дрібну моторику рук, закріпляти навички самоконтролю за мовленням, розвивати зорово–просторову координацію, уяву, увагу, мислення, пам’ятьвиховувати доброзичливе ставлення один до одного, почуття колективізму, вміння вислуховувати один одного.

Номер слайду 3

Обладнання: Картинки: Дідусь – лісовичок, королева Осінь. Осіннє листячко. ЛюстеркаІгри на липучках. М’яч. На аркуші паперу зображення яблука та моркви Салфетки. Кольорові жолуді

Номер слайду 4

– Доброго дня, діти!– До нас завітав Лісовичок з проханням зняти чари з зачарованої Королеви та дізнатися її ім’я– Ми допоможемо йому?– Тоді вирушаймо в казкову подорож

Номер слайду 5

Для того, щоб виконати всі завдання Лісовичка, потрібно зробити гімнастику для губ та язичка. Слухайте казку та повторюйте разом зі мною.(При виконанні гімнастики діти дивляться в люстерко)Відкриваємо ротик-будиночок В цьому домі господар Язичок Він зручно на підлогу ліг.(Широко відкривати рот.)В цьому домі дві стіни. Можуть стіни в будинок втягнутися,А потім, як куля, роздутися.(Надувати і втягувати щоки.)

Номер слайду 6

Стеля вгорі та всередині. Це – піднебіння. Подивись:. Можна його торкатися,Постукати і там залишитися.(Широко відкривати рот. Язиком постукати по піднебінню)Вхід в будинок замикають двері. Двері бувають різні. Двері- це наші зуби. Обережно, вони. Закриваються надійно.(Широко посміхнутися . Показати верхні й нижні зуби.)

Номер слайду 7

Двері-губи гнучкі. Можуть стати усмішкою. Можуть в трубочку зібратися,Після знову посміхатися.(Розтягнути губи в посмішку – трубочку.)Логопед:-Ви такі молодці!

Номер слайду 8

– Діти, а давайте пригадаємо, яка зараз пора року?– А якою буває осінь? (рання, пізня, різнобарвна)– Яке небо восени? (Хмуре, темне)– Що роблять тварини? (готуються к зимі)– Восени на полях, в садах і городах йде збирання врожаю. Люди збирають урожай овочів і фруктів.– А для чого люди збирають урожай овочів і фруктів? (Роблять запаси на зиму.)– На вулиці холодно, люди вдягають теплий одяг, часто йдуть дощі,   птиці відлітають у теплі краї, дують холодні вітри, листя становляться жовтими, різнобарвними, починається листопад.

Номер слайду 9

Дихальна вправа «Листопад»– Давайте і ми подуємо на наші листочки, але вправу будемо виконувати разом з руками: вдих – кулачки зжали, видох – руки з силою струсити вниз.

Номер слайду 10

Гра з м’ячем «Докажи слівце»– Молодці, у вас так здорово виходить, що вітерець приніс нам чарівний м’яч. Листя восени (яке?) –Дощ (який?) –Пташки восени (що?) –Врожай восени (що?) –

Номер слайду 11

Діти, старичок-лісовичок приготував для вас загадки. Маленька, червоненька,Із хвостиком тоненьким. На городі мене рвутьІ до столу подають.(Редиска)Сидить Марушка в семи кожушках, Хто її роздягає, той сльози проливає (цибуля)Довгий, зелений, добрий і солоний, Добрий й сирий, Хто він такий? (огірок)Некрасива, шишкувата, як прийде на стіл вона, скажуть весело хлоп’ята: – ну й розсипчаста, смачна! (картопля)Хто хустиночку свою Влітку покриває? І по двадцять хустин На голівці має? (капуста)

Номер слайду 12

Гра «Розділи слова на склади»– Відповіді на загадки з оплесками складів. Скільки складів у цьому слові?Ре-ди-ска. Ци-бу-ля. О-гі-рок. Ка-рто-пля Ка-пу-ста

Номер слайду 13

Пальчикова гімнастика «Капуста»Руками імітуємо відповідні рухи:-Ми капусту шаткували!(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.– Солі в неї ми поклали!(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.– Ми капусту м’яли, дерли!(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.– Смачну моркву туди терли!(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Номер слайду 14

Гра «Корзинки овочів та фруктів»– Восени в полях і городах збирають овочі і фрукти, давайте і ми Лісовичку допоможемо впоратися з врожаєм. ( Для дітей молодших групи – ігри на липучках (розроблені мною), а для дітей старшої та середньої групи – корзинки з фруктами та овочами)– Осінь – це щедра пора року. Згодні?– Молодці! Так славно попрацювали.

Номер слайду 15

Письмове завдання (Розвиток дрібної моторики).– Ви розглянули овочі та запам’ятали, як вони виглядають.– Погляньте, що намальовано на аркуші? – Послухайте вірш про яблуко та моркву, а потім починайте штрихувати за зразком або обводити по контуру та розфарбовувати яблуко та моркву. Щедра та багата чарівниця-осінь. Яблука збирала у великий кошик. Білі та червоні,такі соковиті,Золоті, рум’яні – всі до рук просились. Кожен знає, що морквиця. На городі — мов цариця: Коси довгі, кучеряві,Та ще й платтячко яскраве.

Номер слайду 16

Вчитель-логопед оцінює виконання завдання кожною дитиною.

Номер слайду 17

Вправа «так – чи не так»– Так давайте Лісовичку розповімо про яку пору року ми сьогодні розмовляли?– Послухай речення та скажи, так чи не так. Восени можна купатися в річці?Восени все розпускається та розквітає?Восени йдуть холодні дощі?Осінь – це чудова пора року?

Номер слайду 18

– Так, і нашу королеву звуть – Осінь.– Як ви думаєте, ми впоралися з проханням дідуся – лісовичка?– Дідок-лісовичок вдячний вам за допомогу і передає вам ось ці подаруночки. (Роздати дітям розфарбовані жолуді)

Номер слайду 19

Додатки Ці ігри на липучках були розроблені та виготовлені мною для мого синочка. На мою думку, вони будуть доречні в логопедичній практиці при роботі з дітьми молодшого дошкільного віку.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 січня 2023
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку