Індивідуальна навчальна програма 5 клас

Про матеріал
Містить індивідуальну навчальну прграму з української мови для учня 5 класу з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу





 

Індивідуальна  навчальна  програма 

 

з української мови

для учня(ці) 5 класу

I семестр 

2023-2024 н. р.



 

Навчальна програма: Модельна навчальна програма:  «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

Підручник: Підручник: «Українська мова. 5 клас» (авт. Онатій А., Ткачук Т.; Навчальна книга – Богдан, 2022).

Тема: Вступ. Лексикологія.Фразеологія

Довгострокова мета:

-ознайомити зі значенням мови вжитті кожної людини й суспільства та з функціями української мови як державної;

- поглибити знання про лексичне значення слова, однозначні та багатозначні слова, слова з переносним значенням, синоніми, антоніми , омоніми, пароніми;

-розвивати навички усного та письмового мовлення, логічне та образне мислення;

-збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір дитини            

 

Зміст навчального матеріалу

Цілі

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи

Оцінювання знань, за рік/півріччя

Оцінка

Мова в житті людини (пізнання світу засобами мови; вираження себе, свого «Я» за допомогою мови; відчуття належності до українського народу через мову)

удосконалювати й поглиблювати знання про значення мови в житті суспільства ;

 

 -розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

Мова в житті людини (захист державних кордонів; вираження емоцій і почуттів засобами мови; збереження української культури, утіленої в українському слові; формування моральної та мовленнєвої культури засобами мови; спілкування й обмін інформацією засобами мови

дати поняття про мовлення, види мовленнєвої діяльності, спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресата мовлення та типи мовлення і правила спілкування;

 

 -розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

Ціннісне ставлення до мови

поглиблювати знання про значення мови в житті

– розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу.

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

РМ № 1. Комунікація. Спілкування в  сучасному світі

ознайомити із засобами комунікації

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

картка

Слово і його лексичне значення. Тлумачний словник

поглибити поняття про лексичне значення слова, про тлумачний словник; 

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

робота за зразком

Групи слів за значенням. Синоніми

повторити й поглибити знання про синоніми; навчати використовувати їх як засіб урізноманітнення мови

-розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

Групи слів за значенням. Антоніми

дати поняття про антоніми, їхню роль у мові; навчити доречно їх використовувати

-розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

тест

 Групи слів за значенням. Омоніми

ознайомити із поняттям «омоніми», їхніми різновидами; навчити відрізняти їх від багатозначних слів;розвивати зв’язне мовлення

-розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

тест

Групи слів за значенням. Пароніми

сформувати уявлення про пароніми; показати спільне та відмінне з омонімами

  -розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

тест

Словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів

 

ознайомити зі словниками синонімів, омонімів, антонімів; навчити користуватися словниками

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

робота в зошиті

Групи слів за походженням: власне українські та запозичені (іншомовного походження) слова

ознайомити з групами слів за походженням;навчити добирати власне українські відповідники до слів іншомовного походження

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

Написання слів іншомовного походження

ознайомити з орфограмами в словах іншомовного походження: подвоєння, правопис м’якого знаку, апострофа

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

картка

Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовного походження

ознайомити зі словником слів іншомовного походження, навчити користуватись словником

 розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

 

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

РМ № 2. Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова,  звукова, відео) тощо.  Добір і пошук інформації. Джерела інформації

ознайомити з видами інформації

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання.

спостереження

Діагностична робота №1 з теми «Вступ. Лексикологія». Тести

повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Діагностична робота

Тестові завдання

контрольна робота

Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок

 

розвивати логічне та образне мислення, уміння вирізняти помилки та усувати їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Активна й пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

ознайомити пасивною лексикою української мови

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

Активна й пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

навчити розрізняти застарілі слова (архаїзми, історизми)

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

Письменницькі новотвори

ознайомити з поняттям “Письменницькі новотвори”, навчити знаходити їх у творах окремих птсьменників

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Групи слів за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання

ознайомити з групою слів обмеженого вживання

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

РМ № 3. Текст. Тема, підтема (мікротема)

поглибити знання про текст, його ознаки, мовні зв’язки, тему та основну думку

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

заповнення таблиці

РМ № 4. Опис. Розповідь. Роздум

поглибити знання про типи мовлення;·  розвивати навички визначення теми та мікротеми, головної думки, мовних засобів зв’язку

 

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Стилістично забарвлені слова

ознайомити зі стилістично забарвленими словами, навчити знаходити їх в тексті

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

РМ № 5. Види спілкування.  Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального  спілкування

ознайомити із різновидами мовленнєвого спілкування, поняттям про ситуацію спілкування, мету та адресата мовлення

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

усне опитування

Діалектні слова

ознайомити з діалектними словами, навчити визначати діалектні слова в реченнях

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

бесіда

Професійні слова й терміни

навчити визначати професійні слова й терміни відповідно до їх сфери використання

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

поточна перевірка знань

Сленг, просторічні слова

ознайомити зі словами обмеженого вживання

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота за зразком

Лексична помилка. Суржик

навчити знаходити лексичні помилки в реченнях й виправляти їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

РМ № 6.   Правила гарного співрозмовника. Етикетні норми спілкування

нагадати етикетні норми спілкування

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Лексичний розбір слова. Повторення й узагальнення теми «Лексикологія»

   поглибити й систематизувати знання про синоніми,антоніми,омоніми, пароніми; навчити запобігати лексичних помилок;

 

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення

ознайомити з поняттям про фразеологізми, навчити знаходити його лексичне значення

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми)

навчити розрізняти різновиди фразеологічних одиниць

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Джерела українських  фразеологізмів. Фразеологічний словник

ознайомити з фразеологічним словником

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота за зразком

Фразеологізми у мовленні людини

навчити доречно вживати фразеологізми в усному мовлення

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

Діагностична  робота №2 з теми «Лексикологія. Фразеологія».Тести

повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

контрольний листок

Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок

 

навчити знаходити помилки й аналізувати їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріа

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

РМ № 7. Розповідь. Побудова розповіді

повторити типи мовлення, навчати самостійно створювати розповідь

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

РМ № 8. Жанри мовлення (комплі мент, лестощі, похвала, запро шення, прохання, пропозиція, згода, відмова)

ознайомити з жанрами мовлення, навчити розрізняти їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріа

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

 

Умовні позначки:

О- учень оволодів уміннями, досяг поставленої мети;

СП- спостерігається суттєвий прогрес;

НП –спостерігається незначний прогрес;

ПН –прогресу в досягненні конкретної мети немає.

 

Методи оцінювання:

Зразки робіт

Спостереження

Контрольні листки

Тестові завдання

Стандартні тести тощо

 

Тема :Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

Довгострокова мета:

- поглибити знання про звуки мови й звуки мовлення, голосні

й приголосні звуки;тверді й м’які, глухій дзвінкі приголо

 -навчити визначати звукове значення букв я,ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові;

  -поглибити знання про склад і наголос, правила переносу;

  -дати поняття про орфографічну та орфоепічну помилку;

   -розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення

 

Зміст навчального матеріалу

Цілі

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи

Оцінювання знань, за рік/півріччя

Оцінка

Повторення вивченого з фонетики, графіки,  орфоепії й орфографії в 1-4 класах

поглибити знання про звуки мови й звуки мовлення

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Голосні й  приголосні звуки

поглибити знання про голосні й приголосні звуки

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота за зразком

Голосні наголошені й ненаголошені. Особливості вимови ненаголошених голосних

удосконалювати правильну вимову наголошених і ненаголошених голосних

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

РМ № 9. Вибірковий усний  переказ тексту-опису

  розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення, навички відтворення тексту-опису, висловлення власних думок та спостережень;

 

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Правопис ненаголошених [е] та [и]

навчити знаходити слова для перевірки ненаголошених голосних

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Приголосні тверді й м’які

 

поглибити знання про тверді й м’які, 

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

Приголосні дзвінкі й глухі

 

поглибити знання про дзвінкі й глухі приголосні, навчити розрізняти їх

-збагачення словникового запасу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

Вимова приголосних у корені слова

формувати вміння й навички правильності вимови слів з глухими й дзвінкими приголосними

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Фонетика. Повторення

повторити відомості з теми “Фонетика”

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

РМ № 10. Діагностичний письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі

  розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення,висловлення власних думок та спостережень; з допомогою переказати текст

 

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Аналіз діагностичного письмового переказу розповідного тексту в художньому стилі. Корекція знань, умінь і навичок

розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення,висловлення власних думок та спостережень;

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я

формувати практичні навички позначення м’якості приголосних на письмі

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Правила вживання м’якого знака

поглибити знання з теми “Вживання м’кого знака”

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Правила вживання м’якого знака

поглибити знання з теми “Вживання м’кого знака”

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота за зразком

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе)

 

формувати вміння й навички правильності вимови слів з літерами ґ і г

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

робота в зошиті

Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ

навчити визначати звукове значення букв я, ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

розподільна робота

Правила вживання апострофа

 

поглибити знання з теми “Правопис апострофа”

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

Правила вживання апострофа

 

поглибити знання з теми “Правопис апострофа”

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

диктант

Діагностичний диктант

удосконалювати орфографічні навички

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

 

Аналіз діагностичного диктанту. Корекція знань, умінь і навичок

 

навчитись знаходити помилки в реченнях й виправляти їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Фонетичний розбір слова

 

навчити визначати звукове значення букв я, ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

Фонетичний розбір слова

 

формувати практичні навички розмежування звуків і букв

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

картка

Діагностична робота №3 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тести

 

повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

тест

Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок

навчити знаходити помилки й виправляти їх

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року.

Зразки робіт. Тестові завдання

спостереження

Повторення та узагальнення вивченого в кінці семестру

поглибити й систематизувати знання з вивчених тем 

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року

спостереження

Повторення та узагальнення вивченого в кінці семестру

закріпити знання з вивчених тем,формувати вміння і навички

- розвиток  уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу

Спостереження протягом року

спостереження

 

Умовні позначки:

О- учень оволодів уміннями, досяг поставленої мети;

СП- спостерігається суттєвий прогрес;

НП –спостерігається незначний прогрес;

ПН –прогресу в досягненні конкретної мети немає.

 

Методи оцінювання:

Зразки робіт

Спостереження

Контрольні листки

Тестові завдання

Стандартні тести тощо

 

docx
Додав(-ла)
Олена Пімахова
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку