Індивідуальна навчальна програма
з української мови
для учня(ці) 5 класу
I семестр
2023-2024 н. р.
Навчальна програма: Модельна навчальна програма: «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
Підручник: Підручник: «Українська мова. 5 клас» (авт. Онатій А., Ткачук Т.; Навчальна книга – Богдан, 2022).
Тема: Вступ. Лексикологія.Фразеологія
Довгострокова мета:
-ознайомити зі значенням мови вжитті кожної людини й суспільства та з функціями української мови як державної;
- поглибити знання про лексичне значення слова, однозначні та багатозначні слова, слова з переносним значенням, синоніми, антоніми , омоніми, пароніми;
-розвивати навички усного та письмового мовлення, логічне та образне мислення;
-збагачувати словниковий запас, розширювати кругозір дитини
Зміст навчального матеріалу |
Цілі
|
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, за рік/півріччя |
Оцінка |
Мова в житті людини (пізнання світу засобами мови; вираження себе, свого «Я» за допомогою мови; відчуття належності до українського народу через мову) |
удосконалювати й поглиблювати знання про значення мови в житті суспільства ;
|
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
Мова в житті людини (захист державних кордонів; вираження емоцій і почуттів засобами мови; збереження української культури, утіленої в українському слові; формування моральної та мовленнєвої культури засобами мови; спілкування й обмін інформацією засобами мови |
дати поняття про мовлення, види мовленнєвої діяльності, спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресата мовлення та типи мовлення і правила спілкування;
|
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
Ціннісне ставлення до мови |
поглиблювати знання про значення мови в житті |
– розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу. |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
РМ № 1. Комунікація. Спілкування в сучасному світі |
ознайомити із засобами комунікації |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
картка |
Слово і його лексичне значення. Тлумачний словник |
поглибити поняття про лексичне значення слова, про тлумачний словник; |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
робота за зразком |
Групи слів за значенням. Синоніми |
повторити й поглибити знання про синоніми; навчати використовувати їх як засіб урізноманітнення мови |
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
Групи слів за значенням. Антоніми |
дати поняття про антоніми, їхню роль у мові; навчити доречно їх використовувати |
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
тест |
Групи слів за значенням. Омоніми |
ознайомити із поняттям «омоніми», їхніми різновидами; навчити відрізняти їх від багатозначних слів;розвивати зв’язне мовлення |
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
тест |
Групи слів за значенням. Пароніми |
сформувати уявлення про пароніми; показати спільне та відмінне з омонімами |
-розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
тест |
Словники антонімів, синонімів, омонімів, паронімів
|
ознайомити зі словниками синонімів, омонімів, антонімів; навчити користуватися словниками |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
робота в зошиті |
Групи слів за походженням: власне українські та запозичені (іншомовного походження) слова |
ознайомити з групами слів за походженням;навчити добирати власне українські відповідники до слів іншомовного походження |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
Написання слів іншомовного походження |
ознайомити з орфограмами в словах іншомовного походження: подвоєння, правопис м’якого знаку, апострофа |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
картка |
Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовного походження |
ознайомити зі словником слів іншомовного походження, навчити користуватись словником |
розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу
|
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
РМ № 2. Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео) тощо. Добір і пошук інформації. Джерела інформації |
ознайомити з видами інформації |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання. |
спостереження |
Діагностична робота №1 з теми «Вступ. Лексикологія». Тести |
повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Діагностична робота Тестові завдання |
контрольна робота |
Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок
|
розвивати логічне та образне мислення, уміння вирізняти помилки та усувати їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Активна й пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
ознайомити пасивною лексикою української мови |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Активна й пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
навчити розрізняти застарілі слова (архаїзми, історизми) |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Письменницькі новотвори |
ознайомити з поняттям “Письменницькі новотвори”, навчити знаходити їх у творах окремих птсьменників |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Групи слів за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання |
ознайомити з групою слів обмеженого вживання |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
РМ № 3. Текст. Тема, підтема (мікротема) |
поглибити знання про текст, його ознаки, мовні зв’язки, тему та основну думку |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
заповнення таблиці |
РМ № 4. Опис. Розповідь. Роздум |
поглибити знання про типи мовлення;· розвивати навички визначення теми та мікротеми, головної думки, мовних засобів зв’язку
|
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Стилістично забарвлені слова |
ознайомити зі стилістично забарвленими словами, навчити знаходити їх в тексті |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
РМ № 5. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування |
ознайомити із різновидами мовленнєвого спілкування, поняттям про ситуацію спілкування, мету та адресата мовлення |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
усне опитування |
Діалектні слова |
ознайомити з діалектними словами, навчити визначати діалектні слова в реченнях |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
бесіда |
Професійні слова й терміни |
навчити визначати професійні слова й терміни відповідно до їх сфери використання |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
поточна перевірка знань |
Сленг, просторічні слова |
ознайомити зі словами обмеженого вживання |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота за зразком |
Лексична помилка. Суржик |
навчити знаходити лексичні помилки в реченнях й виправляти їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
РМ № 6. Правила гарного співрозмовника. Етикетні норми спілкування |
нагадати етикетні норми спілкування |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Лексичний розбір слова. Повторення й узагальнення теми «Лексикологія» |
поглибити й систематизувати знання про синоніми,антоніми,омоніми, пароніми; навчити запобігати лексичних помилок;
|
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення |
ознайомити з поняттям про фразеологізми, навчити знаходити його лексичне значення |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми) |
навчити розрізняти різновиди фразеологічних одиниць |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Джерела українських фразеологізмів. Фразеологічний словник |
ознайомити з фразеологічним словником |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота за зразком |
Фразеологізми у мовленні людини |
навчити доречно вживати фразеологізми в усному мовлення |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
Діагностична робота №2 з теми «Лексикологія. Фразеологія».Тести |
повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріал |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
контрольний листок |
Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок
|
навчити знаходити помилки й аналізувати їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріа |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
РМ № 7. Розповідь. Побудова розповіді |
повторити типи мовлення, навчати самостійно створювати розповідь |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
РМ № 8. Жанри мовлення (комплі мент, лестощі, похвала, запро шення, прохання, пропозиція, згода, відмова) |
ознайомити з жанрами мовлення, навчити розрізняти їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріа |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Умовні позначки: О- учень оволодів уміннями, досяг поставленої мети; СП- спостерігається суттєвий прогрес; НП –спостерігається незначний прогрес; ПН –прогресу в досягненні конкретної мети немає.
|
Методи оцінювання: Зразки робіт Спостереження Контрольні листки Тестові завдання Стандартні тести тощо |
Тема :Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Довгострокова мета:
- поглибити знання про звуки мови й звуки мовлення, голосні
й приголосні звуки;тверді й м’які, глухій дзвінкі приголо
-навчити визначати звукове значення букв я,ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові;
-поглибити знання про склад і наголос, правила переносу;
-дати поняття про орфографічну та орфоепічну помилку;
-розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення
Зміст навчального матеріалу |
Цілі |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, за рік/півріччя |
Оцінка |
Повторення вивченого з фонетики, графіки, орфоепії й орфографії в 1-4 класах |
поглибити знання про звуки мови й звуки мовлення |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Голосні й приголосні звуки |
поглибити знання про голосні й приголосні звуки |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота за зразком |
Голосні наголошені й ненаголошені. Особливості вимови ненаголошених голосних |
удосконалювати правильну вимову наголошених і ненаголошених голосних |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
РМ № 9. Вибірковий усний переказ тексту-опису |
розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення, навички відтворення тексту-опису, висловлення власних думок та спостережень;
|
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Правопис ненаголошених [е] та [и] |
навчити знаходити слова для перевірки ненаголошених голосних |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Приголосні тверді й м’які
|
поглибити знання про тверді й м’які, |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
Приголосні дзвінкі й глухі
|
поглибити знання про дзвінкі й глухі приголосні, навчити розрізняти їх |
-збагачення словникового запасу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Вимова приголосних у корені слова |
формувати вміння й навички правильності вимови слів з глухими й дзвінкими приголосними |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Фонетика. Повторення |
повторити відомості з теми “Фонетика” |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
РМ № 10. Діагностичний письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі |
розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення,висловлення власних думок та спостережень; з допомогою переказати текст
|
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Аналіз діагностичного письмового переказу розповідного тексту в художньому стилі. Корекція знань, умінь і навичок |
розвивати зв’язне мовлення, образне та критичне мислення,висловлення власних думок та спостережень; |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я |
формувати практичні навички позначення м’якості приголосних на письмі |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Правила вживання м’якого знака |
поглибити знання з теми “Вживання м’кого знака” |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Правила вживання м’якого знака |
поглибити знання з теми “Вживання м’кого знака” |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота за зразком |
Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе)
|
формувати вміння й навички правильності вимови слів з літерами ґ і г |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
робота в зошиті |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ |
навчити визначати звукове значення букв я, ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
розподільна робота |
Правила вживання апострофа
|
поглибити знання з теми “Правопис апострофа” |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
Правила вживання апострофа
|
поглибити знання з теми “Правопис апострофа” |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
диктант |
Діагностичний диктант |
удосконалювати орфографічні навички |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
|
Аналіз діагностичного диктанту. Корекція знань, умінь і навичок
|
навчитись знаходити помилки в реченнях й виправляти їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Фонетичний розбір слова
|
навчити визначати звукове значення букв я, ю, є, ї та щ залежно від їхньої позиції у слові |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Фонетичний розбір слова
|
формувати практичні навички розмежування звуків і букв |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
картка |
Діагностична робота №3 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». Тести
|
повторити й узагальнити відомості з вивчених тем з метою контролю та корекції ;розвивати пам’ять, зв’язне мовлення |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
тест |
Аналіз діагностувальної роботи. Корекція знань, умінь і навичок |
навчити знаходити помилки й виправляти їх |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року. Зразки робіт. Тестові завдання |
спостереження |
Повторення та узагальнення вивченого в кінці семестру |
поглибити й систематизувати знання з вивчених тем |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року |
спостереження |
Повторення та узагальнення вивченого в кінці семестру |
закріпити знання з вивчених тем,формувати вміння і навички |
- розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
Спостереження протягом року |
спостереження |
Умовні позначки: О- учень оволодів уміннями, досяг поставленої мети; СП- спостерігається суттєвий прогрес; НП –спостерігається незначний прогрес; ПН –прогресу в досягненні конкретної мети немає.
|
Методи оцінювання: Зразки робіт Спостереження Контрольні листки Тестові завдання Стандартні тести тощо |