Індивідуальна програма розвитку

Про матеріал
Зразок складання індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами другого класу загальноосвітньої школи, визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання   з 02.09.2019 року по 24.05.2020 року

 

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, ім’я, по батькові_____________________________,

дата народження:    ________________________,

прізвище, ім’я, по батькові  матері: .

Назва закладу____________________________________________.

 

3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)

 

 

№/п

Дата

Короткий зміст

Джерело інформації

1

02.08.19

F-70.0, F-80.0. Резедуальна енцефалопатична когнітивна недостатність, астено-невротич-ний синдром.

 

 Медичний діагноз

 

 

2

02.08.19

  Дитина вступає в контакт легко, невимушено. Має уявлення про навколишній світ, про себе самого. Називає свій вік та показує його на пальцях. Реагує на своє ім’я, узагальнює предмети, виключає зайвий предмет, операцію виключення пояснює. Показує запропоновані овочі, фрукти, тварин на малюнках, в активному словнику назви кольорів спектру та ахроматичні кольори. Називає предмети за формою, величиною, має уявлення про пори року, знає частини доби, лічба пряма, на конкретному матеріалі.

  Пізнавальні процеси розвинуті недостатньо. Картинки з частин складає, знає і розповідає вірші, букви знає, читає складами. Дрібна моторика розвинута достатньо.

 

\

 

 

 

 Висновок про комплексну   психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини      

 3

16.09.19

  Мовленнєвий розвиток дитини недостатній, порушена звукова вимова більшості звуків.

 Знає букви українського алфавіту, читає по складах, з труднощами читає багатоскладові слова.  Знає  цифри від 1 до 20, переважає  прямий рахунок, вміє усно рахувати, розв’язує приклади за допомогою наочності.

 Емоційно-вольова сфера задовільна, мотивація до навчання слабо виражена, але інтерес до шкільного життя наявний.  Ініціативи не виявляє, але відгукується на пропозицію діяти або пограти. На усні питання відповідає тільки на добре знайомому матеріалі, завдання виконує після детального повтору та алгоритму дій. Рівень розумового розвитку дитини не відповідає віковій нормі, мотивація до навчання знижена, словниковий запас – обмежений, увага нестійка, тому розумова працездатність та її темп занижені. Психоемоційний стан дитини задовільний.

Спостереження в школі,                                 навчальні досягнення  (вчитель), інформація     матері  

 

 

4. Наявний рівень знань і вмінь учня

 

Потенційні можливості

Потреби

Характеристика учня вчителем.

Інтелектуальний  розвиток дитини не відповідає віковій нормі, пізнавальна діяльність за віковими нормами не сформована, знання про навколишню дійсність дещо звужені. Сформовані дії наочно-дійового мислення, виражене відставання в розвитку словесно-логічного мислення, словниковий запас – обмежений, увага нестійка, тому розумова працездатність та її темп занижені.  Володіє основними поняттями, відтворює їхній зміст. Встановлює елементарні причинно-наслідкові звязки з допомогою дорослого, знаходить схоже, відмінне утруднюється, не може виділяти головне. Групує предмети за сенсорними еталонами, класифікує, встановлює родові зв’язки, узагальнення на на середньому рівні, гнучкість мислення недостатня, допомогу приймає, міркувати та робити висновки утруднюється. Зосереджує увагу на завданнях, увага нестійка мимовільна короткотривала. Дитина здатна переключати увагу з однієї діяльності на іншу, знижена концентрація  уваги. Має достатній обсяг слухової та зорової пам’яті, переважає пасивна уява.  Має розлади мовлення. Букви знає, спосіб читання: складовий, змішує українські та російські літери під час читання та правопису. Зміст прочитаного не розуміє або розуміє частково. Труднощі письма під диктовку. У письмових роботах пропускає букви.  Любить малювати. В дитячому колективі почуває себе спокійно.

Розрізняти і вивчити терміни, які позначають поняття простору та часу, вчити складати ціле  з частин, розвивати знання та уявлення про оточуючий світ, вчити помічати та виправляти свої помилки, розвивати мисленні операції узагальнення, аналізу та синтезу. Розвивати здатність до встановлення причинно-слідчих зв’язків, вчити робити умовиводи, розвивати стійкість  уваги, підвищувати об’єм пам’яті, розвивати творчу продуктивну діяльність. Уміти аналізувати склад слова за морфологічними ознаками.

 

Характеристика учня соціальним педагогом

Дитина добре володіє основними знаннями про предмети домашнього побуту, розуміє для чого вони призначені, знає правила поводження з ними. Дотримується правил особистої гігієни. Має домашні доручення.

 З дорослими вітається. По характеру спокійний.

 

  Розвивати вміння долати перешкоди, використовувати різноманітні види практичної діяльності. Стимулювати активність дитини, розвивати комунікативні навички.

Характеристика учня психологом.

Емоційний фон спокійний, дитина врівноважена, позитивно ставиться до оточення. Поведінкова сфера відповідає віковим нормам. Інтерес до співпраці епізодичний поверховий, виявляє інтерес до окремих завдань, але поступово зацікавленість згасає, ініціативи не виявляє, але відгукується на пропозицію діяти або пограти, активність під час взаємодії поступово знижується, завдання виконує повільно, переважають ігрові інтереси. Самостійність при виконанні завдань часткова, виконує завдання з направляючою та навчальною допомогою. Вольові зусилля слабкі. Адаптація до нового проходить швидко, працездатність середня. На контакт йде легко, здійснює зоровий контакт.  Переважають конкретне мислення, механічна та короткотривала память. Увага нестійка, концентрація уваги до 15 хвилин. Дрібна моторика розвинена слабо.

 

Вчитися працювати по мірі можливостей самостійно. Розвивати вольові якості, інтерес до співпраці з дорослими. Підвищувати рівень працездатності. Потребує наочних матеріалів для зорового сприймання та усних завдань для розвитку слухового сприймання. Давати завдання з опорою на зразки. Потребує переключення з одного виду діяльності на інший.

Характеристика учня логопедом.

В родині спілкуються російською та українською мовами. Артикуляційні вправи виконує не точно, обсяг рухів неповний, артикуляційні рухи виконуються в недостатньому обсязі, губи та язик малорухливі, прагне спростити артикуляцію, замінює складні звуки на прості, язик вгору не підіймає, не може широко відкрити рот. Артикуляційна моторика порушена, дикція змазана, порушена звуковимова більшості звуків, труднощі автоматизації звуків у складах, складова структура складних слів порушена, грубо спотворює складову будову простих слів, фонематичний слух розвинений недостатньо. Пасивний словник переважає активний, фраза грамотно не сформована. Зв’язне мовлення розвинене недостатньо, використовує прості, поширені речення. Сюжетну картинку описує окремими короткими реченнями. Невдало розпочинає та підтримує діалог, розповідає казку неохоче, з допомогою дорослого та опорою на ілюстрації. Знає та називає своє ім’я. Схильний до бурхливого вияву своїх почуттів та емоцій, сильно відволікається, потребує часу для відповіді, довго думає.

 

 

 

Помічати помилки звуковимови, розвивати фонематичний слух та сприйняття. Формувати правильну вимову сонорних, шиплячих, свистячих звуків. Правильно вживати граматичні форми рідної мови відповідно до граматичних правил і норм (рід, число, відмінок, тощо). Розширити запас слів у межах вікового періоду. Володіти прийомами словозміни та словотворення. Вміти складати розповіді, вести діалог. Засвоїти структуру речення. Розвивати фонематичне сприйняття, стан дихальної, голосової та динамічної сторони мовлення, дрібну моторику.

 

5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня:

Так - додаткова підтримка асистента вчителя,  вчителя-логопеда, практичного психолога, вчителя-дефектолога.

6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять

 

Найменування заняття

Фахівець, який проводить заняття

Місце проведення заняття

Дата проведення заняття

Періодичність

Заняття для розвитку пізнавальних процесів, дрібної

моторики

Практичний психолог

Кабінет психолога

Понеділок- 4 урок. Пятниця- 1 урок

2 рази на тиждень

 

 

Корекційні заняття з логопедом

Вчитель-логопед, дефектолог

Кабінет психолога

Понеділок-пятниця

5 разів на тиждень

 

7. Характеристика учня

 

Сфера розвитку

Стисла характеристика

Заплановані дії

Очікувані результати/уміння

Емоційно-вольова

Емоційний фон спокійний, дитина врівноважена, позитивно ставиться до оточення. Ситуації успіху викликають у дитини позитивні емоції. Інтерес до співпраці епізодичний поверховий, виявляє інтерес до окремих завдань, але поступово зацікавленість зникає, ініціативи не виявляє, але відгукується на пропозицію діяти. Активність під час взаємодії поступово знижується, завдання виконує повільно, переважають ігрові інтереси.

  Переважає тип настрою нестійкий (спостерігаються часті зміни настрою, інфатильність, нестабільність емоційної та вольової сфери).

Застосувати форми й методи для збагачення емоційного світу, збагачувати уяву за рахунок прослухування музики, арт-терапію.

В учня переважає  бадьорий настрій , є інтерес до спілкування з іншими людьми. Учень усвідомлює обов’язки, розуміє необхідність їхнього виконання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізична

Фізичний розвиток дитини відповідає календарному віку, володіє основними рухами (біг, ходьба,

 

Рухові функції сформовані відповідно до віку. Недостатньо розвинена дрібна моторика. Ведуча рука-права. Має труднощі із виконанням фізичних вправ на фізкультурі. Завдання з ножицями виконувати не може, потребує багато допомоги при роботі з аплікацією.

Робота із дрібними предметами на розвиток моторики: перебирання, нанизування, ліплення, малювання пальцями, ігри з крупами, шнурування, мозаїка.

Усебічний розвиток дитини, зокрема її мовлення, кмітливість і творчі здібності. Покращення координації рухів кисті. 

Когнітивна

У школяра переважає конкретне мислення, словесно-логічне – розвинене слабо. Не справляється з визначенням логічних взаємин під час роботи із серією картин. Відчуває труднощі в переключенні з письмових форм роботи на усні завдання. Загальна увага до виконання завдань не стійка, під час навчання відмічається зниження зосередженості та стійкості уваги. Переважає мимовільна увага. На уроках сприймає інструкції вчителя тільки після додаткового індивідуального розяснення у спрощеній формі або потребує наочності. Слухова память знижена, може запамятовувати прості речення з 2-3 слів. Недовго утримуючи їх у памяті. Володіє прямим та зворотнім рахунком, прості вправи на віднімання та додавання виконати не може навіть з опорою на предметний матеріал, не розуміє склад числа. Здатність до логічного мислення відсутня. Виконує тільки візуальні завдання.

Вправи на збагачення

активного словника; відокремлювати предметні поняття. Короткотривалі вправи, зміна вправ, асоціативні ряди, складання словесних образів, вчити переказувати та відповідати на усні питання.

 Збагачення словникового запасу. Необхідне збільшення кількості завдань. Уміє застосовувати вивчені правила. Учень усвідомлює власні розумові процеси й намагається керувати ними.

 

 

 

 

 

Мовленнєва

Розуміння усного мовлення суттєво знижене. Групові завдання та інструкції учень не виконує, потребує індивідуального розяснення та спрощення інструкцій. Порушення звуковимови. Під час виконання завдань мовленнєва активність нижча за довільну, відповідає тихо, може відмовитись від виконання завдань, в яких необхідно відповідати на запитання або називати обєкти.

Заняття з логопедом, оволодіння граматикою й лексикою, збільшення словника. Необхідно розвивати письмове мовлення.

Виявлення, усунення та запобігання дисбалансу між процесами навчання і розвитком дитини. Сприяти його соціальній адаптації. Правильна вимова звуків, чітка усна мова.

Соціальна

Недостатньо сформовані навички орієнтування в суспільному житті.

Формувати в учня уявлення, розширення й збагачення досвіду за рахунок сприйняття необхідних відомостей  і закріплення на практиці.

Досягнення учнем можливого для нього рівня соціально-побутової компетентності й особистої гігієни, організації харчування, доступних навичок догляду за житлом, одягом, взуттям та іншими предметами побуту, уміння спілкуватися, збагачення знань про правила культури поведінки й взаємин із різними людьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)

 

 

 

Порядковий номер

Навчальний предмет

Програма

адаптована

модифікована

1

Українська мова

Дидактичні матеріали, організаційні, сенсорні методи. Усні та письмові вказівки.

 

 

2

Читання

Дидактичні матеріали, організаційні, сенсорні методи. Усні та письмові вказівки.

 

3

Математика

Дидактичні матеріали, організаційні, сенсорні методи. Усні та письмові вказівки.

 

4

Трудове навчання

Візуальні завдання, шаблони

 

5

Образотворче мистецтво

Візуальні завдання, шаблони

 

6

Фізичне виховання

Індивідуальні вправи

 

7

Музичне мистецтво

Візуальні, сенсорні  завдання

 

6

Іноземна мова

Диференціація

 

 

Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів

Так (зазначити предмет (предмети) російська мова

 

9. Адаптація (необхідне підкреслити)

Пристосування середовища:  трансформували парту під зріст учня

Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, знаки з візуальним контрастом.

Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів,  інше___________________________________________________________________________

Необхідне спеціальне обладнання:

Ні

Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення.

Навчальний предмет:_українська мова і читання (4 год.), математика (3 год.), природознавство (1 год.), музичне мистецтво (1 год.), образотворче мистецтво (1 год.), трудове навчання (1 год.), фізична культура (2 год.), іноземна мова (1 год.)

 

 

Цілі навчання

 

Зміст

 

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

 

 

Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/ півріччя

10. Індивідуальний навчальний план (додається).

11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:

висновок психолого-медико-педагогічної консультації

попередня індивідуальна програма розвитку

батьки/опікуни

учень

         12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку

 

Прізвище, ім’я, по батькові

Найменування посади

Підпис

Соболєва Катерина Олександрівна

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

Попова Маргарита Вячеславівна

  вчитель

 

Таушан Тамара Андріївна

  асистент вчителя

 

Ковтуненко Ольга Вікторівна

  практичний психолог

 

Маркова Оксана Леонідівна

  логопед-дефектолог

 

 

13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:

мати -

підпис ______________________________ дата __________________________________

 

14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку

Дата

Мета

Відповідальні особи

 

28.09.2019 р.

 

 

 

 

26.10.2019р.

 

 

 

26.11.2019 р.

 

 

 

28.12.2019 р

 

 

.

 

25.01.2020 р.

 

 

 

 

22.02.2020 р.

 

 

 

29.03. 2020 р.

 

 

 

26.04.2010 р

 

 

 

.

 

24.05.2020 р.

 

 

Ознайомлення з індивідуальною програмою розвитку. Організація робочого місця та обговорення режиму дня дитини.

 

Бесіда на тему: «Значення спілкування у житті дитини». Аналіз поведінки та вивченого матеріалу.

 

Вчимося будувати комунікативні навички дитини. Аналіз вивченого матеріалу та поведінки  у листопаді.

 

Бесіда про відпочинок та вільний час дитини під час зимових канікул

Підсумки навчально-виховного процесу за перший семестр.

 

Причини виникнення конфліктів у дітей. Як навчити дітей спілкуватися? Аналіз вивченого матеріалу та поведінки у січні.

 

Виховання у дітей чуйності і уважності. Аналіз вивченого матеріалу таповедінки у лютому.

 

Етика сімейного спілкування з дітьми. Аналіз вивченого матеріалу та поведінки у березні.

 

Як навчити дитину розуміти інших людей. Аналіз вивченого матеріалу  та поведінки у квітні.

 Узагальнення вивченого матеріалу у другому семестрі.

 

 Підсумки навчально-виховного процесу за рік. Організація вільного часу та відпочинку дитини під час

канікул.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

 

 

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

 

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А. Ковтуненко О.В.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

Ковтуненко О.В.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А.

Ковтуненко О.В.

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А

Ковтуненко О.В.,           Маркова О.Л.

 

 

 

 

Попова М.В., Таушан Т.А

Ковтуненко О.В.,           Маркова О.Л.

 

15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень

 

Сфери розвитку/
навчальні предмети

Строк проведення моніторингу

протягом першого півріччя навчального року

після закінчення першого півріччя навчального року

протягом другого півріччя навчального року

після закінчення навчального року

Українська мова

26.11.19

списування

 

22.04.20

Списування з друкованого тексту.

06.05.20

Тренувальний диктант(написання  речень)

 

Математика

14.11.19

контрольна робота

18.12.19

контрольна робота

(обчислення прикладів в межах100)

 

21.04.20

Контрольна робота(обчислення прикладів в межах 100)

 

 

Директор школи 

 

_______________
(підпис)

ПІБ___

 

____ ____________ 20__ р.”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Taushan Tamara
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку