ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: 01.09.2023-30.05.2024
2. Загальні відомості про учня:
Прізвище, власне ім’я, по батькові
Дата народження __________________
Повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень: __________________________________________________________________________
Рік навчання 8
Клас навчання: 8
Контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку: ________________
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Учень має поведінкові відхилення, користується нецензурною лексикою, іноді відмовляється виконувати вказівки вчителі, часто провокує конфлікти з братом В колективі дотримується нейтральних відносин Емоційний стан позитивний, бадьорий; реакції емоційно забарвлені, адекватні до ситуації. Позитивно ставиться до оточення; на ініціативу відповідає, але сам не виявляє її. Виявляє інтерес до окремих завдань, але поступово зацікавленість згасає. Швидко втрачає інтерес до завдань, що ускладнюються. Емоційно- вольова сфера формується. Має слабку концентрацію уваги, потребує повторення завдань, додаткового роз’яснення Освітню програму за І семестр опанував на низькому рівні. Читає монотонно, цілими словами, дає відповіді на запитання за змістом тексту та фрагментарно сприймає сюжетну лінію Встановлює елементарні причинно- наслідкові зв’язки в реченні з допомогою виокремлює головну і другорядну інформацію. Допускає помилки на вивченні правила правопису. Намагається самостійно виділяти мовні одиниці, проте знання неточні неповні Ініціює і підтримує діалог, репліки носять побутовий характер Спілкується державною мовою, але мова насичена діалектами, жаргонізмами, молодіжним сленгом, виникають труднощі у визначенні лексичного значення слів. Будує бідний за змістом текст на два і більше речення, у висловлюваннях наявні недоліки: порушена структура мовлення (відсутні зачин, кінцівка), малий лексичний запас учня. Є орфографічні і пунктуаційні помилки |
Наявні навчальні труднощі: □ потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень; □ інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації); □ знижена працездатність; □ без допомоги не завжди розуміє суть вправи, завдання та гри; □ низький рівень знань відповідно до програмових вимог. Наявні соціадаптаційні труднощі: Потребує допомоги в регуляції міжособистісних відносин, соціальній адаптації, навчанні регулювати та проявляти свою агресію та емоції, розвитку відчуття відповідальності |
Працювати над: • Збагаченням словникового запасу • Корекцією психоемоційного стану • Всебічним розвитком дитини • Розширенням обсягу знань відповідно до шкільної програми розвивати: • Увагу • Пам’ять • Навчальну мотивацію • Зв’язне мовлення • Дрібну моторику • Просторове орієнтування формувати: • Стійкі позитивні і правильні соціальні навички • Навичку читання • Навичку письма • Обчислювальні навички вчити: табличку множення |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища |
|
|
доступність |
Так |
За потребою |
освітлення |
Так |
За потребою |
рівень шуму |
Так |
За потребою |
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
Ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація |
|
|
використання візуального розкладу |
Ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
За потребою |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
За потребою |
руховий режим |
Так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
Ні |
|
Адаптація навчального матеріалу картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
За потребою |
засоби альтернативної комунікації |
Ні |
|
Модифікація скорочення змісту навчального предмета |
Ні |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Ні |
|
інше |
Ні |
|
◻ жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
◻ шрифту Брайля;
◼ фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
◻ фахівцями спеціальних закладів освіти;
◻ іншими фахівцями
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Іноземна мова (англійська) |
Адаптація |
|
Українська мова і література |
Адаптація |
|
Алгебра |
Адаптація |
|
Геометрія |
Адаптація |
|
Фізика |
Адаптація |
|
Хімія |
Адаптація |
|
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Практичний психолог 2 години |
|
|
|
Дефектолог 2 години |
|
|
|
6. Навчання:
за розкладом класу;
◻ батьки:
◻ інші законні представники:
◻ уповноважена батьками особа:
◻ соціальний робітник:
◼ підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
◼ адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
◼ підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
10. Особливості проведення оцінювання:
◼ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
◻ використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
◼ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
◻ адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опитувань для осіб, які цього потребують, тощо);
◻ інше
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
|
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня |
|
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продовжувати розвиток дрібної та загальної моторики |
Підвищення рівня розвитку дрібної та загальної моторики |
|
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвивати зв’язне мовлення, формувати складову будову слова. Розвивати темпо- ритмічний бік мовлення, Розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. |
Підвищення усіх якісних показників мовлення. Розширення словникового запасу. Сформувати навичку переказу тексту Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності. |
|
|
Розвиток фізичних здібностей |
Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості, працездатності. |
Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок. |
|
|
Розвиток емоційно- вольової сфери |
Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. |
Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження. Підвищувати впевненість в собі, формувати позитивну самооцінку. Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. Підвищення рівня зазначених емоційно – вольових показників. |
|
|
Розвиток соціальної сфери |
Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей. Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками. Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. |
Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми. |
|
|
Подолання навчальних труднощів |
Розвивати вміння переходити від механічного запам’ятовування пізнавальних процесів до смислового. Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприйняття і переробки інформації. |
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. |
|
|
Інші |
|
|
|
|
Прізвище, власне імя, по батькові |
Посада |
Підпис |
|
Фахівець-консультант ІРЦ |
|
|
Заступник з навчально-виховної роботи |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Класний керівник, Практичний психолог |
|
|
Вчитель української мови та літератури |
|
|
Соціальний педагог |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
___________________________________________
підпис дата 28.09.2023