ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА
____________________________,
2007 року народження,
учня 7-го класу
_____________________________
(індивідуальна форма навчання)
Денис – активний, добрий. Позитивно сприймає оточуючих, але у виборі друзів не розбірливий, на нього легко впливають старші підлітки. У дитини оптимістичне самовідчуття. Поведінка не завжди стабільна і адекватна, оскільки самостійно керувати своєю поведінкою дитина не завжди не може. Коли йому щось не подобається або не зрозуміло – стає дратівливим, капризним, може лихословити. Хлопчик відкритий, комунікабельний, легко підтримує бесіду. Дослідження і спостереження за процесом адаптації показали, що у дитини переважає ігровий мотив, хоч йому подобаються індивідуальні заняття з учителем, пізнавати і вивчати новий матеріал. Хлопчик запам’ятав букви, хоч сприймання навчального матеріалу йому дається важко. Ставлення до навчання нестійке позитивне: вважає, що вчитися треба, але інтересу до навчання та систематичності в підготовці не виявляє.
Труднощі в навчанні пов’язані із недостатнім потенціалом розумових здібностей, складними захворюваннями органів зору та слуху та із недостатньо розвинутим емоційно-вольовим контролем: хлопець не доводить розпочату справу до кінця, шукає легких рішень або уникає її розв'язання.
Слухові і зорові аналізатори незрілі, зорово-просторова орієнтація неповноцінна.
Дослідження загальної моторики показало, що дитина слабо контролює свої довільні рухи. Дрібна моторика розвинена слабо. Завдання на рухову пам'ять і динаміку координації руху Денис виконує не точно.
Просторові і часові уявлення розвинені слабко. Він не може назвати місце розташування предмета із зазначенням сторін (плутає ліво, право), не може виконати завдання по знаходженню предмета за інструкцією, однак у власному тілі орієнтується.
Пам'ять слабо розвинена. Хлопчик може з допомогою дорослого вивчити вірш, скоромовку, переказати розповідь. Логічну послідовність в серії сюжетних картинок самостійно не встановлює. Дослідження мислення й мови показало, що дитина не здатна до виявлення причинно-наслідкових зв'язків, аналізу і синтезу, виявленню загального і відмінностей, угрупованню предметів. Прихований сенс не розуміє (на картинці).
Рухова активність розбалансована, дитина не може довго всидіти за партою, а тому потребує переключення уваги і зміни виду діяльності. У сфері мислення переважають прості операції, рівень логічності і абстрактного мислення знижений. Переважає механічна пам’ять, але й та – низька. Запам’ятання – безпосереднє, об’єм короткочасної і довготривалої пам’яті знижений, значно знижена здатність довільного запам’ятання. Словниковий запас – обмежений, уповільнене оволодіння граматичною мовою, дефекти вимови, труднощі у оформленні писемною мовою.
Емоційно-вольова сфера – незріла, емоційні процеси не сформовані. Дитина потребує підтримки і розуміння дорослих.
Директор школи _________________________
Практичний психолог _________________________