Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки.
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.5.2012 р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», для учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, треба розробляти індивідуальну програму розвитку (ІПР).
Індивідуальна програма розвитку складається для її реалізації педагогами в навчальному закладі. Батьки можуть проводити додаткові заняття з дитиною вдома для підвищення досягнення ефективності очікуваних результатів, визначених у програмі (ІПР).
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
прізвище, ім’я, по батькові Глотов Костянтин Володимирович
дата народження 04 лютого 20011 року .
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №88 .
Запорізької міської ради Запорізької області .
рік навчання 2018/2019 навчальний рік .
№ п/п |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1. |
27.04.2017 |
Недостатній рівень сформованості пізнавальних процесів, концентрації та обсягу уваги. Порушення емоційно-вольової сфери та комунікативної функції. Виражене порушення мовлення (НВЗНМ). Порушення опорно-рухового апарату. Рівень самостійності знижений, потребує допомоги та стимуляції під час виконання завдань. |
Витяг з протоколу засідання ПМПК від 30.03.2018 № 63 |
Потенційні можливості |
Потреби |
Російська мова. Інколи не координує рухи руки, не орієнтується на сторінці та рядках зошита, потребує допомоги. Культура оформлення записів у зошиті не завжди відповідає нормам, є відхилення від нормативної форми літер. Літери переважно непропорційні, мають різний нахил. Навчання грамоти (читання) . Учень часто припускається помилок у вимові, наголошуванні слів. Путається в розрізненні текстів. Не завжди розуміє питання українською. Математика. Учень частково відтворює засвоєну навчальну інформацію, наводить приклади за аналогією або за підказкою вчителя; виконує елементарні математичні операції. Утворює, записує, рахує та порівнює числа в межах 10. Коментує свої дії під час виконання завдань, але по своєму. Розрізняє геометричні фігури, але інколи плутає їх назви (показує, але не називає). У визначенні попереднього та наступного числа потребує допомоги. Часто втомлюється, відволікається. Плутається в поняттях «справа», «зліва», «зверху», «знизу». Працює за шаблоном. Погано розвинута просторова уява, не орієнтується при написанні графічних диктантів. Ведення записів в зошиті потребує контролю. Навчання грамоти (Українська мова). Сприймає та розуміє завдання та інструкції ,які надає вчитель. Працює за шаблоном в зошиті. Утворює ланцюжки зі слів, відповідає на питання вчителя, але російською мовою. Частково розрізняє розповідні,питальні,спонукальні речення. Культура ведення записів потребує корекції. Часто відволікається, каже, що йому нудно або втомився. Помиляється у визначенні центр, ліворуч, праворуч. Потребує допомоги у складанні схем речень,слів не встигає за класом виконувати завдання. |
Учень потребує максимальної стимуляції активності на уроках, підтримки його незначних успіхів та створення навколо атмосфери позитивного і дружнього до нього ставлення, постійної підтримки. Використання на уроках наочності та докладно пояснювати нові, навіть не досить складні алгоритми.Завжди підтримувати орфографічні уміння шляхом систематичного повторення і вправляння у письмі. У додатковому поясненні навчального матеріалу, надавати можливість виконувати завдання у повільнішому темпі. У використанні поетапній інструкції при виконанні завдань. Учень потребує постійного супроводу асистента вчителя та корекційно-розвиткової допомоги логопеда та психолога. |
Фізичне виховання. Учень часто відволікається, не завжди знає команди «Направо», «Наліво», «Навколо себе», плутає праву та ліву руки. Самостійно не може вдягти спортивну форму. |
|
Х |
Так |
додаткова підтримка асистента вчителя, робота з вчителем-логопедом, практичним псіхологом. |
|
Ні |
|
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення заняття |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Розвиток мовлення |
Вчитель-логопед |
Кабінет логопеда |
Понеділок Середа 13:00-13:20 |
1,5 години |
Ритміка |
Вчитель фізичної культури |
Спортивна зала |
Середа13:00-13:20
|
0,5 годин |
Корекція розвитку |
Практичний психолог |
Кабінет психолога |
Вівторок Четвер П'ятниця 11:50-12-10 |
3 години |
№ з/п |
Прізвище, ім’я учня |
Клас |
Дні тижня |
Всього годин |
||||
Понеділок
|
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П’ятниця |
||||
1. |
Глотов Костянтин |
1-Г |
13:00-13:20 Розвиток мовлення (уч.Андрющенко О.В.)
|
11:50-12:10 Корекція розвитку уч.ВітвіцькаС.І |
13:00-13:20 Розвиток мовлення/ Ритміка (уч.Андрющенко О.В./ Михайловська Є.О.) |
11:50-12:10 Корекція розвитку
(уч.Вітвіцька С.І.) |
11:50-12:10 Корекція розвитку
(уч.Вітвіцька С.І.) |
5 |
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
Мотивація до навчання сформована на середньому рівні. Емоції адекватні, настрій переважно позитивний,але зі змінами. Для кращого результату потребує стимуляції та заохочення під час виконання завдань |
Корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом «Корекція розвитку». |
Підвищення рівня самоорганізації та мотивації до навчання |
Фізична |
Фізичний розвиток в межах норми даної вікової категорії. Виражені порушення зору, опорно-рухового апарату. |
Корекційно-розвиткові заняття з «Ритміки» |
Покращення загального стану здоров’я; корекція порушень опорно-рухового апарату,сприяти загальному різнобічному розвитку учня (мовленеве дихання; словниковий запас; зорове, слухове сприйняття; пам'ять; увагу тощо). |
Когнітивна |
Недостатній рівень сформованості пізнавальних процесів, концентрації та обсягу уваги. Спостерігається нестійкість уваги й пам’яті, особливо мовленнєвої .Розвиток навчальних знань та умінь. |
Корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом «Корекція розвитку». |
Покращення рівня сформованості пізнавальних процесів, концентрації та обсягу уваги. Розвиток уваги й пам’яті, особливо мовленнєвої .Обмеженність навчальних знань та умінь. |
Мовленнєва
|
Словниковий запас декілька нижче вікового рівня.Фраза поширена, але аграматична. Фонематичний слух та звуковимова порушена. Недорозвинені фонетико-фонематичні процеси. |
Корекційно-розвиткові заняття з вчителем-логопедом «Корекція мовлення», |
Удосконалення словникового запасу. Розвиток фонематичного слуху та звуковимови. |
Соціальна |
Спостерігаються тенденція до обмеження соціальних контактів, просторові труднощі; низька сформованість комунікативних навичок. |
Корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом «Корекція розвитку». |
Формування комунікативних навичок, соціалізація учня у навчальному середовищі. |
№ п/п |
Навчальний предмет |
Програма |
||
загальноосвітня |
адаптована |
модифікована |
||
1. |
Читання |
+ |
|
|
3. |
Українська мова |
+ |
|
|
4. |
Англійська мова |
+ |
|
|
5. |
Математика |
+ |
|
|
6. |
Я досліджую світ |
+ |
|
|
7. |
Фізична культура |
+ |
|
|
9. |
Мистецтво |
+ |
|
|
10. |
Російська мова |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
|
Так |
(зазначити предмет (предмети)_____________________________ _________________________________________________________ |
Х |
Ні |
|
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих тестів з різним розміром шрифтів, інше_______________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Робочий навчальний план корекційно-розвиткової роботи складено згідно з вимогами Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» із змінами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 № 588, листа Міністерства освіти і науки України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році». Робочий навчальний план корекційно-розвиткової роботи на 2018/2019 навчальний рік складений:
для 1-г класу
Х |
висновок психолого-медико-педагогічної консультації |
|
попередня індивідуальна програма розвитку |
Х |
батьки / опікуни |
Х |
учень |
Х |
інші – спостереження вчителя, асистента вчителя |
|
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
Графська О.А. |
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
Сорокіна А.М |
вчитель початкових класів, класний керівник 1-Г класу |
|
Кириченко Н.О. |
асистент учителя 1-Г класу |
|
Вітвіцька С.І. |
практичний психолог |
|
Андрющенко О.В. |
логопед |
|
Зайцева С.А. |
соціальний педагог |
|
Міхайловська Є.О. |
вчитель фізичної культури |
|
Глотова В.І.
підпис__________________________ дата ____________________________
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
Вересень, 2018 рік |
Отримання інформації про особливості розвитку дитини. |
Практичний психолог Вітвіцька С.І.
|
Вересень, 2018 рік |
Узгодження індивідуальної програми розвитку. |
Заступник директора з НВР Графська О.А. |
Січень, 2019 рік |
Ознайомлення з результатами проміжного моніторингу стану розвитку учня та з планом корекційно-розвиткової роботи на ІІ семестр 2018/2019 навчального року. |
Практичний психолог Вітвіцька С.І. Класний керівник 1-Г класу Сорокіна А.М. |
Травень, 2019 рік |
Ознайомлення з результатами підсумкового моніторингу стану розвитку учня та з планом корекційно-розвиткової роботи на наступний 2019/2020 навчальний рік. |
Практичний психолог Вітвіцька С.І. Класний керівник 1-Г класу Сорокіна А.М. |
Сфери розвитку / навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року (листопад, 2018 р.) |
після закінчення першого півріччя навчального року (січень, 2019 р.) |
протягом другого півріччя навчального року (березень, 2019 р.) |
після закінчення навчального року (травень, 2019 р.) |
|
Емоційно-вольова |
|
|
|
|
Фізична |
|
|
|
|
Когнітивна |
|
|
|
|
Мовленнєва |
|
|
|
|
Соціальна |
|
|
|
|
Навчальні предмети: |
|
|
|
|
Навчання грамоті (Читання) |
|
|
|
|
Навчання грамоті (Українська мова) |
|
|
|
|
Англійська мова |
|
|
|
|
Математика |
|
|
|
|
Російська мова
|
|
|
|
|
Мистецтво
|
|
|
|
|
Я досліджую світ
|
|
|
|
|
Дизайн та технології
|
|
|
|
|
Директор ЗОШ № 88 Л.І.Златова
«28» вересня 2018 р.