В даному матеріалі наведені основні відомості, які необхідно вказувати для заповнювнення індивідуальної програми розвитку. З етичних міркувань всі прізвища учасників свідомо видалені. Програма розвитку - це особливий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки.
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 03.09.2018 – 24.05.2019 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, ім’я, по батькові (не вказано з етичних міркувань)
дата народження 25.04.2006
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень
рік навчання другий рік навчання
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)
Порядковий номер |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1 |
17.09.2018 р. |
Труднощі в навчанні та адаптації в дитячому колективі внаслідок основного захворювання (порушення міжособистісного сприймання функцій соціальної взаємодії та спілкування). Нерівномірний інтелектуальний розвиток. Порушення особистісного розвитку. Загальний недорозвиток мовлення ІІІ рівня. Незначні порушення опорно-рухового апарату. Поведінка з особливостями. Контакт встановлюється поступово. Процеси уваги потребують постійного контролю з боку дорослого. Інструкції розуміє та виконує. Інтерес до співпраці з дорослим епізодичний. При обстеженні завдання виконує не завжди до кінця, тому що втрачає інтерес до більш складних завдань. Мислення наочне-образне. Обсяг знать та уявлень про навколишнє середовище та про себе достатній. Знає таблицю множення й ділення, виконує ці арифметичні дії. Читає швидко словами, розуміє зміст прочитаного, дає відповіді на запитання. |
Витяг з протоколу ПМПК № 263 від 22 березня 2017 року |
2 |
03.09.2018 р. |
Дівчинка страждає на ЗНМ ІУ рівня, на фоні якого проявляються недоліки усіх компонентів мовлення: фонетико-фонематичного, лексико-граматичного. Має труднощі у вимові звуків Л, Ль. Словниковий запас обмежений. Під час словозміни та словотворення припускається помилок у використанні суфіксів, префіксів, закінчень. Поняття, які використовуються, неповноцінні, неточні, часто помилкові. Спостерігаються заміни за звуковими, смисловими та морфологічними ознаками. |
Діагностичне обстеження логопеда |
3 |
17.09.2018 р. |
Під час психологічного дослідження відмічені наступні особливості емоційно-вольової сфери і поведінки дитини. У контакт вступає не одразу, характер носить нестабільний та формальний, іноді з проявами негативізму. Емоційна реакція на ситуацію обстеження проявляється у вигляді байдужості. Інколи відмічається зацікавленість, але це залежить від складності завдань. При заохоченні і схваленні демонструє позитивні емоції. У випадку невдачі спостерігається хаотичний перебір варіантів, втрата інтересу, неадекватні емоційні реакції. Емоційний фон протягом обстеження часто змінюється від урівноваженого до байдужого. Спілкування пасивне. Спостерігає за іншими дітьми, виявляє інтерес до їхніх ігор, бавиться біля них, але не вступає з ними в контакт. Емоційний зв’язок між дитиною та оточуючими не формується на достатньому рівні (виникає депривація). Працездатність знижується до кінця заняття. По характеру організованої допомоги при виконанні завдань, дитина потребує пояснень, стимульних та наочно-образних матеріалів. З діагностичними завданнями справляється успішно. Переважають наочно-образне мислення та зорова пам’ять. Допомогою дорослого активно користується. Концентрація уваги нестійка, потребує переключення з одного виду діяльності на інший. |
Діагностичне заключення психолога |
4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості |
Потреби |
У виконанні завдань учителя участь бере посередньо. Повністю розуміє зміст прочитаного тексту, частково може його відтворити. Має труднощі з концентрацією уваги. Учениця вирізняється нестійкою поведінкою. Має середній темп роботи, деякі завдання взагалі не виконує. Може працювати зосереджено, не відволікається приблизно двадцять хвилин в залежності від предмету. Швидко втомлюється і маніпулює цим. При написанні тексту часто виправляє слова, через це неможливо прочитати написане. Має голосний і прискорений темп мовлення. Рухові ігри подобаються, але вона не може контролювати свої дії. Вважає себе занадто дорослою і на її думку не потребує сторонньої допомоги. |
Збільшення часу на виконання завдань на уроці. Виконувати роботи творчого характеру. Тренувати розвиток пам’яті, довільної уваги. Заняття з логопедом з корекції мовленнєвих порушень. Корекція читання, письма. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
Так (зазначити потреби) присутність асистента вчителя на уроках; корекційно-розвиткові заняття з психологом, вчителем-логопедом.
Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення у позаурочний час корекційно-розвиткових занять
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення |
Дата проведення заняття |
Періодичність |
Корекційні заняття з психологом |
|
Кабінет № 19, № 7 |
Середа 13.35-13.55 П’ятниця 13.35-14.00
|
2 рази на тиждень |
Корекційні заняття з логопедом |
|
Кабінет № 24 |
Середа 13.55-14.20 Четвер 13.35-14.00
|
2 рази на тиждень |
Лікувальна фізкультура |
|
Спортивний зал |
Вівторок 12.40-13.05 |
1 раз на тиждень |
7. Характеристика учня
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
У поведінці спостерігається порушене вміння психологічно правильно вступати у процес взаємодії, підтримувати спілкування, прояви негативізму, швидка втомлюваність, низький рівень концентрації уваги, підвищена збуджуваність. |
Ознайомлення з різними емоційними станами, оволодіння прийомами саморегуляції, формування комунікативних навичок. |
Корекція емоційно- вольових порушень, комунікативно-поведінкових, особистісних порушень. |
Фізична |
Незначні порушення опорно-рухового апарату |
|
|
Когнітивна |
Розвиток інтелектуальної сфери нерівномірний, сформованість мовленнєвих операцій недостатній. |
Формування загальних понять, наочно-образного та логічного мислення, розвиток концентрації та переключення уваги. |
Підвищення рівня загального запасу знань, рівня пізнавальної активності. Розвиток уваги, пам’яті, мислення. |
Мовленнєва |
Загальний недорозвиток мовлення IV рівня |
Корекція порушень вимови звуків, фонематичного сприймання лексико-граматичного зв’язного мовлення |
Розвиток фонематичних процесів, лексико-граматичної будови формування вимови, розвиток мовленнєвих процесів |
Соціальна |
У дівчинки знижений рівень адаптації, комунікативних навичок, спілкування пасивне, прояви байдужості, агресії у поведінці |
Розвиток соціально-комунікативних навичок, адаптація у колективі, зниження проявів агресії. |
Дитина опанує навички суспільної поведінки, взаємодії з оточуючими. Знизиться рівень проявів агресивності та негативізму.
|
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
Поряд- |
Навчальний предмет |
Програма |
|
адаптована |
модифікована |
||
|
|
|
|
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
Так (зазначити предмет (предмети) ____________________________
Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________
Необхідне спеціальне обладнання
Так (зазначити обладнання) ___________________________________
Ні
10. Індивідуальний навчальний план
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня.
Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення.
Навчальний предмет ___________________________________________
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
|
|
|
Здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом №329 МОНМСУ від 13.04.2011. |
П.10. Заповнюється для дітей, які мають складні інтелектуальні порушення, та з комплексними порушеннями розвитку(порушення слуху, зору, опрно-рухового апарату в поєднанні з розумовою відсталістю, ЗПР). Педагог аналізує відповідність вимог навчальної програми та методів, що використовуються на уроках, актуальним і потенційним можливостям дитини з ООП. Для складання ІНП залучаються батьки, які повинні мати чітке уявлення й розуміння необхідності розроблення індивідуальної навчальної програми для їхньої дитини.
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
висновок психолого-медико-педагогічної консультації
попередня індивідуальна програма розвитку
батьки/опікуни
учень
інші _______________________________________________________
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я, |
Найменування посади |
Підпис |
|
Заступник директора |
|
|
Асистент учителя,кандидат психологічних наук |
|
|
Класний керівник |
|
|
Вчитель фізкультури
|
|
|
Вчитель-логопед |
|
|
Вчитель математики |
|
|
Мати учениці |
|
13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
підпис ______________________ дата ____________________________
підпис ______________________ дата ____________________________
2) учнем у разі, коли йому виповнилося 16 і більше років
підпис ______________________ дата ____________________________
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата |
Мета |
Відповідальні особи |
17.09.2018 |
Обговорення особливостей навчання дитини, її успіхів |
|
17.09.2018 |
Ознайомлення батьків зі змістом індивідуальної програми розвитку дитини та індивідуальним навчальним планом. |
|
21.12.2018 |
Консультування батьків, обговорення результатів учня |
|
28.12.2018 |
Інформування стосовно рівня навчальних досягнень учня та виконання ІПР за І півріччя |
|
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Емоційно-вольова |
|
|
|
|
Фізична |
|
|
|
|
Когнітивна |
|
|
|
|
Мовленнєва |
|
|
|
|
Соціальна |
|
|
|
|
Директор
|
_______________ (підпис) |
_______________ (ініціали, прізвище) |
____ ____________ 20___ р.”.