Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП, розроблена за результатами висновку ІРЦ

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП - основний документ, який розробляє команда психолого-педагогічного супроводу дитини інклюзивного класу.
Перегляд файлу

 

                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО

                                             Директорка

      __________ ПІП

                                                                                 «______» «____________» 2023 р.

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання   2023-2024 н.р.

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) _000000000000000

дата народження _08.12. 2013_

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

0000000000000000000 ліцей, 000000000000000000сільської ради

рік навчання     3

клас навчання    3

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку   000000000

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Емоційно-вольова

Емоційний фон позитивний, радіє успіхам. На контакт іде добре. Адекватно реагує на емоційний тон оточуючих. Приймає та використовує допомогу дорослого.

Не посидючий. Імпульсивний, під час виконання завдань виявляє інтерес до сторонніх предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізична

Рівень фізичного розвитку – середній. Рівень біологічного розвитку – не відстає від календарного віку.

Володіє основними рухами (ходьба,біг, стрибки). Ведуча рука – права. Повторює за педагогом символічні та смислові рухи. Виконує прості поєднання фізичних вправ.  Узгоджує фази дихання з виконанням фізичної вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________

Когнітивна

Сприйняття довільне. Частковий рівень розвитку мисленнєвих процесів. Мислення наочно-дійове.  Середній рівень розвитку короткочасної механічної пам’яті.

Добре сприймає слухові вказівки. Використовує допомогу у повному обсязі. Викладає предмети за простою схемою та складає за зразком. Кольори розрізняє, але не називає їх.

 

 

_____________

Мовленнєва

Фонетична компетенція розвинена частково

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________

Соціальна

У контакт вступає поступово, поводить себе вільно. Проявляє зацікавленість у співпраці з дорослими та дітьми.

 

 

 

_________________

Математика

Пише цифри на моніторі, та за допомогою шаблонів. Ознайомлений зі знаками «більше», «менше». Кресле прямі лінії, відрізки. Визначає геометричні форми предметів ( коло, квадрат, трикутник). Розфарбовує цифри, математичні малюнки.

Українська мова та читання

Літери алфавіту знає частково, писати не вміє. Пише за допомогою монітору. Працює з розвивальними вправами.

 

ІК «Я досліджую світ»

Має уявлення про розпорядок дня, робоче місце школяра, правильну поставу. Під керівництвом дорослих, дотримується основних правил безпечної поведінки. Під керівництвом вчителя, дотримується правил розпорядку дня, підтримує порядок на своєму робочому місці, розуміє значення особистої гігієни та дотримується її правил. Застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади, лінійку, лупу. Намагається слідкувати за правильною поставою під час письма. Знає небезпечні місця у шкільних приміщеннях і шкільному дворі. Посередньо веде себе під час розваг та перерві. Під час дослідів на уроці реагує емоційно. Вказує на інформацію, яку не розуміє. Має уявлення про правила безпечної навчальної праці, намагається дотримуватися правил поведінки на уроці та під час перерви(за нагадуванням вчителя)

Англійська мова

Вказує на наочність без розуміння

Фізична культура

 Полюбляє цей предмет. З задоволенням відвідує цей урок. В колективі дітей дружній, проявляє позитивні емоції.

Музичне мистецтво

Реагує на диригентські жести. Подобається мелодії з звучанням народних інструментів. На звучання дитячих пісень реагує жваво. Під веселі мелодії намагається танцювати, вигукує звуки.Має піднесений настрій, на уроці активний. З роздатковим музичним матеріалом працює добре. Полюбляє новорічні мелодії та пісні.

Сильні сторони: розуміння інструктивного мовлення, візуальне і механічне запам’ятовування.

Похвала, винагороди викликають прагнення повторювати схвалені дії та удосконалюватись.

Наявні інтелектуальні труднощі:

Темп роботи нерівномірний, швидко втомлюється. Прояви волі помітно залежать від стимуляції дорослого. Має перепади настрою та залишає роботу не закінченою. Спостерігається імпульсивність, порушення правил поведінки в дитячому колективі в зв’язку з незрілістю емоційно-вольової сфери, недостатній рівень розвитку довільності дій.

 

 

 

 

Наявні фізичні труднощі:

загальна і дрібна моторика недостатньо розвинена. Низький рівень розвитку точності, швидкості рухів рук, зорово-рухової координації

Не диференціює поняття «безпечне» і «небезпечне», не усвідомлює важливість своєї безпеки. Погано тримає рівновагу, стоячи на одній нозі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________

Наявні когнітивні труднощі

Уява відтворююча, бідна деталями. Концентрація уваги нестійка,  відволікається, потребує активації.

Не встановлює предметно-логічні зв’язки.Темп роботи низький. Розподіл, обсяг  уваги знижений.

 

 

 

 

______________

Наявні мовленнєві труднощі

Низький рівень розвитку фонематичних процесів. Словниковий запас не відповідає віковій нормі. Граматична компетенція сформована частково.  Не вміє розпочинати розмову, але підтримує її жестами. Розмову веде за допомогою жестів. Сформовані графо-моторні навички. Літери знає вибірково, не читає.

 

______________

Наявні труднощі

Виникають  на етапі формування соціальних зв'язків у групі однолітків. Складно підтримувати темп та умови комунікації.

 

 

_____________

Обчислювальні операції не виконує.

 

 

 

 

 

 

Писати не вміє. Не читає. Через поганий зір пише на збільшених рядкових прості букви (І, О, Н, Т)

 

 

 

Учень не володіє навчальним матеріалом, завдання виконує тільки  з допомогою вчителя та асистента.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Низький рівень володіння навчальним матеріалом. 

 

Швидко виснажується, низький рівень працездатності, підвищена рухова активність.

 

Постійно потребує на уроці створення ситуацій успіху

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працювати над:

Здатність контролювати свою поведінку, усвідомлення свого емоційного стану. Має потребу в навичках самостійності та спроможності керувати своїм настроєм.

Здатність при будь-яких обставинах до адекватної поведінки з урахуванням соціально-правових норм, виховання свідомої поведінки.

Сприяти всебічному повноцінному розвитку емоційновольової сфери

Розвивати:

Бажання  дитини вступати в контакт, підтримувати ігрову діяльність, долучатись до сумісної діяльності. Уміння долати сором’язливість.

Розвивати:

 Загальну  та  дрібну моторики, рухові та інші якості (силу,швидкість, витривалість), координацію, точність рухів рук та ніг, формування життєво важливих рухових умінь і навичок.

Сприяти:

Удосконаленню орієнтування у просторі, виявляти знання  «лівої сторони», «правої сторони» в межах простору». Швидко і точно виконувати рухи пальцями рук, вміло взаємодіяти обома руками.

Вчити:

Дотримуватись правил здоров’язбережувальної поведінки, розуміти, що є шкідливим, а що  корисним для організму.

Витримувати відповідно віку фізичне навантаження

Знімати психоемоційне на-пруження за допомогою рухливих ігор та фізичних вправ під наглядом педагога.

Не допускати сенсорного перевантаження, вчити використовувати прийоми зняття напруги.

Формувати:

Інтерес та звичку до занять фізичними вправами уміння оцінювати елементарний результат своєї діяльності.
 

 

 

___________________

Розвивати:

Уміння свідомо спрямовувати увагу на певні об'єкти, переборювати відволіканні.

Розширювати світогляд. Вдосконалювати уміння дитини  виконувати завдання за зразком. Розвивати здатність до встановлення простих аналогій.

Навчати розмірковувати, робити висновки.

_________________

     Розвивати:

комунікативні навички

фонематичний слух

слухове сприймання

Для розвитку діалогічного мо-влення використовувати сюжетно-рольові ігри. Дбати про створення емоційно сприятливої атмосфери спіл-кування,

________________

Розвивати:

Здатність проявляти власну ініціативу соціально прийнятними методами. Здатність встановлювати контакти з дорослими та однолітками соціально прийнятними способами.
 

 

_________________

Урізноманітнити методи та прийоми  навчання. Заняття повинні містити дидактичні ігри та вправи, спрямовані на створення ситуації успіху.Навчальний матеріал подавати поступово та з частими повтореннями.Працювати розвиваючими іграми за допомогою гаджета

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зменшення тривалості виконання завдання  або їхньої кількості за умови збереження рівня складності

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

 другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

 

 

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

ні

 

освітлення

так

Регуляція яскравості світла

рівень шуму

ні

 

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Куточок усамітнення у класі/ресурсна кімната

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

 

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

 

руховий режим

так

Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи

використання заохочень

так

 

використання засобів для концентрації уваги

так

Пісочний годинник

інше

 

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

З урахуванням індивідуальних можливостей

Засоби альтернативної комунікації

ні

 

 

алгоритми виконання математичних завдань

 

 

так

 

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

так

 

зниження вимог для виконання завдань

так

 

інше

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

так

ні

5) потреба в консультації з:

фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

 фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями ____________________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Математика

Модифікація

ПІП

Українська мова

Модифікація

ПІП

Літературне читання

Модифікація

ПІП

ЯДС

Модифікація

ПІП

Англійська  мова

Модифікація

ПІП

Музичне мистецтво

Адаптація

ПІП

Образотворче мистецтво

Модифікація

ПІП

Фізична культура

Адаптація

ПІП

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

 

логопед

 

 

 

психолог

 

 

6. Навчання:

за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________

 за модифікованим розкладом.

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

 батьки: _____________________________________________________________

 інші законні представники_____________________________________________

 уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

 адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень: звукові та складові схеми слів, мовленнєві ігри, ігри для розвитку дрібної моторики, сенсорних здібностей, матеріали для лічби, пальчиковий театр, кубики Зайцева, муляжі, картки схеми для розвитку зв'язного мовлення

9. Потреба в розумному пристосуванні:

так, зазначити яка: застосування допоміжних технологій у навчанні, під час контролю знань: залучення нетипових методик – комп'ютерних програм, візуалізаційних карток, предметів, аудіо- та відеороликів тощо. В унаочненнях доцільно збільшити шрифт, фон зробити не білим, а світло-жовтим чи світло-зеленим.

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

⁕ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

 ⁕ використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

⁕ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

інше (зазначити що)  розроблені індивідуальні критерії оцінювання, відповідно можливостям дитини.

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

ні.

12. Додаткові напрями роботи  

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягти

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання  ІПР)

                                            

 

 

 

 

Розвиток інтелектуальної сфери

 

 

 

 

 

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Природа – наш дім (ознайомлення з об’єктами живої та не живої природи.

Розрізняння пор року за ознаками. Розпізнавання рослин за малюнком.

Удосконалювати  вміння слухати і намагатися зрозуміти

 

Розвивати пам’ять

( збільшити кількісь запам’ятовуємих об’єктів до 10).

Розвивати концентрацію уваги.

Продовжувати розвивати дрібну моторику. Друкування за допомогою крапочок, та збільшеного ряду

Вчити вимовляти голосні/приголосні

Голосні(О,У,І,А,Я,Ю), приголосні

(Р,Т,Г,Ш,Н,М,П,Л,К,Б,В).

Дзвінкі та глухі приголосні звуки: (Б,В,Ж,З)-дзвінкі, (П,Ф,Ш,С)-глухі.

Будова слова: закінчення, основа, корінь(дім, дим, мир, сад, сир, ліс, лис, кіт,кит,сон, сом, сім, сік, вік, мур ). Споріднені слова.(За допомогою схем та малюнків)

- Збагатити словниковий запас.

Ознайомлення з поняттям:один-багато

Міркування важкий-легкий,

 Учень розпізнає об’єкти

 живої та неживої природи,

 які його оточують, вимовляє відповідні звуки, схожі на слова (дім, дим, мир, сад, сир, ліс, лис,кіт,кит,сон, сом, сім, сік, вік, мур ). Розрізняє пори року.

Краще запам’ятовує запропоновані об’єкти, вказівки, картки.

 

Збільшився час зосередження на одному виді діяльності.

Виконує прості рухові навички догляду за собою.

 

 

 

 

 

Розбірливо вимовляє голосні/приголосні, дзвінкі та глухі.

- Збільшився словниковий запас.

 

 

Розвиток фізичних здібностей

Рівень працездатності поступово збільшується, підвищується ефективність навчальної діяльності.При раціональному використанні стимульного матеріалу здатен працювати продуктивно протягом певного часу.

 Виявляє інтерес до рухових видів активності, ігор, дотримується встановлених умов та правил гри.

Самостійно виконує  вправи ранкової гімнастики,виконує  різні ролі під час рухливих ігор,дотримується правил безпеки, не засмучується  через поразку, за підтримки дорослих контролює своє самопочуття.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

 Здатність контролювати свою поведінку Працювати  над зменшенням імпульсивності

Епізодично проявляється надмірна виразність негативних емоційних реакцій. Самостійність у роботі, здатність при будь-яких обставинах до адекватної поведінки проявляється частково зменшення імпульсивності

 

Розвиток соціальної сфери

Підвищення рівня соціальної адаптації, набуття соціального досвіду та ціннісних орієнтацій.

Залучення до життя класу.

Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку.  Виконує   доручення в класі

 ( прибирати робоче місце після занять).

 

Подолання навчальних труднощів

Навчити писати літери, цифри  та знаходити їх на малюнку. Квадрат, трикутник, круг. Порівняння груп предметів за ознаками(кольором та формою)

Низький-високий, вузький-широкий, довгий-короткий. Збільшення: маленький, трохи більший, найбільший

Формувати вміння правильно підбирати сполучення кольорів для роботи, поглибити знання про колір(червоний, зелений, жовтий, блакитний). Удосконалювати вміння раціонально заповнювати робочу поверхню аркуша.

Відтворювати простий ритмічний малюнок плесканням, вистукуванням, тупотінням тощо;

Реагувати на різні ритмічні малюнки;

Узгоджувати власні ритмічні дії з колективом (за підтримки вчителя).

Учень  пише  літери,  цифри, фігури, знаки.

Вказує на них та обирає серед інших. Порівнює групи  предметів за ознаками. Вміє підбирати кольори.

 

 

 

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

ПІП

Директорка

 

ПІП

Заступниця директорки  з НВР

 

ПІП

Фахівець консультант ІРЦ (психолог)

 

ПІП

Класний керівник

 

ПІП

Асистент вчителя

 

ПІП

Вчитель англійської мови

 

ПІП

Вчитель фізичної культури

 

ПІП

Медична сестра

 

ПІП

логопед

 

ПІП

психолог

 

ПІП

Мати

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:      0000000000000000

 

 дата      15.09.23                                             підпис  ____________

 

 

 

docx
Додано
16 лютого
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку