Протокол № 1
засідання команди психолого-педагогічного супроводу
________________ ЗЗСО І-ІІІ ступенів
31.08. 2023 р.
Голова засідання – ПІП -заступниця директорки з НВР;
Секретар засідання - ПІП – класна керівниця 3 класу;
Присутні – ПІП– директорка _____________;
ПІП - асистент вчительки;
ПІП – вчителька музичного мистецтва;
ПІП – вчителька англійської мови;
ПІП - вчитель фізичного виховання;
ПІП – сестра медична;
ПІП – логопед
ПІП - психолог
ПІП - мати дитини з ООП.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Про схвалення складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами на 2023/2024 навчальний рік.
1.1 Про вибори секретаря команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.
1.2 Розподіл обов’язків між членами команди психолого-педагогічного супроводу.
2. Про нормативну базу, яка регулює питання інклюзивної освіти в Україні.
3. Про розробку та затвердження індивідуальної програми розвитку учня 3 класу на основі результатів попереднього вивчення та укладання навчального плану.
І. СЛУХАЛИ:
1. ПІП, ЗДНВР, яка винесла на обговорення склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, наголосила на необхідності продовження супроводу учня 3 класу ПІП та отримання інформації про особливості його розвитку та поведінки, інтересів, потенційних можливостей та освітніх потреб для складання індивідуальної програми розвитку і формування толерантного ставлення до дитини у закладі освіти.
Також ознайомила присутніх зі складом групи фахівців індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами, до якої ввійшли:
ПІП |
Посада |
ПІП |
Директорка ліцею |
ПІП |
заступниця директорки з НВР |
ПІП |
класна керівниця 3 класу |
ПІП |
вчителька англійської мови |
ПІП |
асистент вчителя |
ПІП |
вчитель фізичного виховання |
ПІП |
сестра медична |
ПІП |
логопед |
ПІП |
психолог |
ПІП |
Мати дитини з ООП |
Запропонувала обрати ПІП, класну керівницю 3 класу, секретаркою засідань команди ППС. Розподілити обов’язки між членами команди ППС таким чином:
- формування складу команди ППС;
- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
- організація роботи команди ППС;
- контроль за виконанням висновку ІРЦ;
- залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолог-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;
- контроль за виконанням завдань учасниками команди ППС свої функцій;
- розроблення разом з іншими учасниками команди ППС індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- залучення батьків дитини з ООП до розроблення, реалізації і погодження ІПР;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, які залучені до реалізації ІПР;
- моніторинг виконання ІПР.
- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дітьми з ООП;
- консультативна робота з батьками дітей з ООП;
- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.
- забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання команди ППС про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та проблеми, результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;
- участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- розробка індивідуальної навчальної програми для дитини з ООП;
- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- створення належного мікроклімату у дитячому колективі;
- надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною з ООП;
1.4 асистент вчителя ПІП
- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
- участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
- участь у розробці ІПР;
- участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми;
- адаптація освітнього середовища; навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
- оцінка спільно з вчителями рівня досягнення кінцевих цілей навчання передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання команди ППС за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів потреб;
- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливосте розвитку дитини з ООП;
1.5 сестра медична ПІП:
- інформування учасників команди ППС про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості
УХВАЛИЛИ:
ІІ. СЛУХАЛИ:
1. ПІП, ЗДНВР, яка ознайомила присутніх із нормативно-правовими документами, що регулюють питання інклюзивної освіти в Україні:
- Конституція України;
- Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;
- Постанова від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 483 від 26.04.2022, № 979 від 30.08.2022)
- наказ Міністерства освіти і науки України від 08 червня 2018 року № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»;
- Лист МОН № 1/11479-23 від 03.08.2023 “Про методичні рекомендації”,«Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації», розроблені Державною установою «Український інститут розвитку освіти».
- наказ ліцею від 29.08. 2023 року № 99-о «Про організацію інклюзивного навчання для дитини з ООП у 2023-2024 навчальному році»;
- інші нормативні документи.
УХВАЛИЛИ:
1. Взяти до уваги та виконання чинного законодавства з питань інклюзивної освіти в Україні.
ГОЛОСУВАЛИ:
Одностайно
ІІІ. СЛУХАЛИ:
1. ПІП, ЗДНВР, яка ознайомила присутніх із вимогами до оформлення індивідуальної програми розвитку та процедурою її погодження з батьками. ПІП наголосила на тому, що метою складання ІПР є вироблення комплексу ефективних стратегій і заходів організації освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами з обов’язковим інформуванням членів команди супроводу (особливо батьків) про конкретні цілі в навчанні дитини.
УХВАЛИЛИ:
Інформацію заступниці директорки з НВР ПІП взяти до відома. Протягом двох тижнів, за результатами спостереження за дитиною, розробити ІПР дитини, враховуючи рекомендації висновку ІРЦ. Затвердити навчальний план та розклад занять на 2023-2024 навчальний рік на основі результатів попереднього вивчення.
ГОЛОСУВАЛИ:
За ___ Проти ____ Утримались ______
Голова команди ППС
заступниця директорки з НВР
Секретарка команди ППС
31.08. 2023 р.