Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП (ЗПР),4 інклюзивний клас

Про матеріал
Зразок індивідуальна програми розвитку дитини з ООП (ЗПР), планування роботи.
Перегляд файлу

1

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

1. Період виконання з 01.09.2020 до 30.05.2021

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, ім’я, по батькові

дата народження 11.04.2009

повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень

рік навчання 2020/2021 н.р.

3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)

Порядковий номер

Дата

Короткий зміст

Джерело інформації

1

30.04.2019

Дитина із затримкою психічного розвитку

Рекомендована спеціальна освітня програма для дітей з затримкою психічного розвитку ( за умовами інклюзивного навчання)

Витяг з  висновку про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини фахівцями ресурсного центру

     від 16 квітня 2019р. №127

 

 

 

 

 

4. Наявний рівень знань і вмінь учня

Інструкцію розуміє частково, завдання виконує у залежності від розуміння інструкції. Темп роботи уповільнений, працездатність на середньому рівні.

 

Потенційні можливості

 

Потреби

 

Учень має фрагментарні знання, відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя.

Значну кількість слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами слів. Виявляє нерозуміння тексту в цілому, але частково розуміє зміст окремих речень. Виконує завдання за змістом тексту лише зі значною допомогою вчителя. Переказати прочитане не може. Читання тексту вчителем слухає уважно, відповідаючи на питання за змістом тексту,  не може дати повну відповідь.

 В усному  мовленні припускається численних мовних, мовленнєвих помилок.

При письмі під диктовку потребує більш повільного темпу диктування і частого чіткого повторювання або швидкого показування карток з важкими словам. Культура оформлення робіт та списування на середньому рівні.

 При обчисленні математичних виразів, розв’ язуванні прикладів  користується лінійкою. Значні труднощі  має при розв’ язуванні задачі, через те, що при читанні учень не розуміє її змісту . Для розв’язування задач потребує додаткових інструкцій, малюнків, схем.

Володіє основними поняттями, відтворює їх зміст, уміє розпізнавати об’єкти за різними ознаками.

 

Застосовує спосіб діяльності за аналогією.

 

Самостійно працює з допомогою вчителя.

 

 

 

Потребує поглиблення та розширення знань з усіх освітніх ліній навчальної програми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Потребує корекції артикуляції мовлення.

 

 

Потребує контролю виконання письмових робіт.

 

 

 

 

 

 

Потребує детального пояснення виконання завдань, допомоги при виконанні.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня:

Так (додаткова підтримка асистента вчителя,  супровід соціальним працівником, робота з дефектологом, логопедом).

 

 

 

6.Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення корекційно-розвиткових занять у позаурочний час 

Змiст корекційно-розвиткових занять

Фахівець,

який проводить заняття

Місце

прове

дення

заня

ття

Дата прове

дення

Періо

дичність

1.Всупна зустріч. Налагодження контакту між учнем та психологом.

 

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

03.09.

1год.на тиждень

2.Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання Уміння сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

03.09.

 

10.09.

 

 

 

1 год. на тиждень

3.Уміння розчленовувати складну форму на складові частини, співвідносити відстань, визначати місце розташування й взаємовідношення між об'єктами.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

17.09.

1 год. на тиждень

4.(Вправи. Ознайомлення з деталями конструктора (кубик, цеглинка, брусок,  трикутна призма), вчити розрізняти їх за

формою і кольором на рівні зіставлення й пізнавання. Учити простому аналізу споруд: виділяти форму, розмір, колір конструкторських деталей).

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

24.09.

 

01.10.

1 год. на тиждень

5.Формування уявлення пропротяжність предметів шляхом побудови доріжок різної довжини й ширини

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

08.10.

 

 

 

 

1 год. на тиждень

6.Уміння порівнювати предмети за довжиною і шириною.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

15.10.

1 год. на тиждень

7.Збагачувати мовлення словосполученнями, наприклад: «доріжка червоного кольору довга  (широка)», «доріжка зеленого кольору коротка (вузька)», «червона доріжка довша (ширша) за зелену», «зелена доріжка коротша (вужча) за червону».

Конструкторські ігри «Збери за схемою»

і «Нарисуй схему» [Барташнікова І.А., Барташніков О.О. Розвиток наочнообразного та логічного мислення у дітей

5-7 років. – Тернопіль: Богдан, 1998. – 89с.].

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

22.10.

 

05.11.

12.11.

 

1 год. на тиждень

8.Розвиток логічного мислення

Виділення ознак предметів.

Уміння виділяти суттєві властивості предметів.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

19.11.

26.11.

1 год. на тиждень

9.Порівняння предметів.

Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації ( поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

03.12.

10.12.

1 год. на тиждень

10.Уміння складати словесну характеристику класів у вже готовій класифікації.

Спеціальний

психолог

Ресур

сна кімната

17.12.

1 год. на тиждень

11.Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

24.12.

1 год. на тиждень

12.Уміння давати визначення поняттям.

 

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

14.01.

1 год. на тиждень

13.Формування уміння відносити об’єкти до

родини (класу).

 

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

21.01.

 

 

1 год. на тиждень

14.Розвиток довільної уваги

Розвивати розуміння конкретної задачі виконуваної діяльності.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

28.01.

1 год. на тиждень

15.Тренувати довільну увагу (шляхом повторень і вправ) з метою виховання спостережливості у дітей.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

04.02

11.02.

1 год. на тиждень

16.Розвивати довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

18.02.

25.02.

1 год. на тиждень

17.Тренувати увагу засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

04.03.

1 год. на тиждень

18.Спеціальні вправи, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

11.03.

18.03.

01.04.

1 год. на тиждень

19.Використання вправ, на основі яких формується довільність уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості.

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

08.04.

15.04.

 

 

 

1 год. на тиждень

20.Вправи на утримання уваги на одному й тому ж завданні якнайдовше (стійкість і концентрація уваги).

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

22.04.

 

1 год. на тиждень

21.Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший,  переходити від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги).

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

29.04.

06.05.

1 год. на тиждень

22.Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги).

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

та

13.05.

1 год. на тиждень

23.Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість).

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

20.05.

1 год. на тиждень

24.Вчити розподіляти увагу між двома

 різноспрямованими завданнями.

 

Спеціаль

ний

психолог

Ресур

сна кімна

 

27.05.

1 год. на тиждень

 

 

 

 

 

7. Характеристика учня

Сфера розвитку

Стисла характеристика

Заплановані дії

Очікувані результати/уміння

Емоційно-вольова

 

 

 

 

 

Контакт  змістовний, встановлюється швидко. Дитина позитивно налаштована до конструктивної взаємодії, здатна до вольового зусилля та співпраці. Працездатність рівномірно помірна протягом оцінювання.

Враховувати  індивідуальний темп роботи дитини до її можливостей. Використовувати у роботі елементи психогімнастики, ігри та вправи на розвиток саморегуляції та довільність поведінки. Розвивати навички соціальної взаємодії та комунікації.

 Зміцнення  в дитини впевненості у собі, у власних силах.

Фізична

Рухові навички сформовані відповідно віку.

Відвідування уроків фізичної культури (допомоги не потребує)

 Мати гармонійний фізичний розвиток

Когнітивна

 

 

 

Здатність орієнтуватися у соціальних контактах, просторі та соціальних знаннях розвинуті недостатньо. Більше розвинуте глобальне сприйняття, тому часто на деталі та додаткові подробиці явищ, об’єктів та дій не зауважує, що значно знижує результати роботи. Якість розумових операцій значно погіршується через недостатній  словниковий запас, що унеможливлює добре виконання певних завдань й погіршує можливості словесно- логічного мислення. Зорова пам’ять розвинена недостатньо, слухова – на рівні нижче середнього.

Використовувати індивідуальні завдання, позитивні стимули. Повторювати інструкції до завдань, ділити складний матеріал на частини, збільшувати час на усвідомлення завдання, зменшувати обсяг матеріалу.

Сформоване мовно –логічне, абстрактне мислення, уміння формулювати і виражати думку своїми словами.

Мовленнєва

 

 

 

 Дитина здатна до сприйняття та розуміння зверненого мовлення. Звуковимова сформована на низькому рівні. Словниковий запас обмежений, сформований на рівні використання слів повсякденного вжитку. Навички розрізняти і правильно вживати узагальнюючі слова сформовані на низькому рівні. Навички читання сформовані на рівні читання складами з частковим розумінням змісту. У мовленні використовує прості недостатньо структуровані речення .Навички письма сформовані на рівні копіювання друкованого тексту.

Використовувати кінезіологічні вправи, ігри та вправи для розвитку   координації мовлення з рухами, слухової уваги, сприймання та пам’яті .

Поповнити словниковий запас, вдосконалити зв’язне мовлення, вміння будувати речення різного типу.

Соціальна

 

 

Дитина соціалізована на побутовому рівні. Дитина товариська, дружелюбна.

Залучення дитини до класного, шкільного життя.

Соціалізація учня в межах класу, школи.

8. Адаптація (необхідне підкреслити)

Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________

Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації, використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________

Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________

Необхідне спеціальне обладнання

Так (зазначити обладнання) ___________________________________

Ні

9. Індивідуальний навчальний план

 (Таблиця 10 до наказу МОНУ від 25.06.2018р. №693 «Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми проблемами»)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

Мова і література

Українська мова

4

Російська мова

1

Математика

Математика

4

Природознавство

Природознавство

2

Я у світі

1

Здоров’я та фізична культура

Фізична культура

2

Основи здоров’я

1

Технології

Трудове навчання

1

Інформатика

1

Разом

 

19

Корекційно-розвиткові заняття

Корекція розвитку(психолог)

1

Розвиток мовлення(логопед)

2

Корекція розвитку навчальних навичок(дефектолог)

2

Усього

 

 

5

 

                    

 Індивідуальний  навчальний план І семестр

Навчальний предмет:  Українська мова, російська мова.

Довгострокові цілі: 

– формувати комунікативні уміння( вміння давати повні відповіді, правильно будувати речення)

–розвивати  усі види мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання і письма);

- формувати вміння писати під диктовку в повільному темпі;

- формувати коментоване письмо, письмо з промовлянням;

- збагачення словникового запасу ;

– соціокультурний розвиток особистості.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Формувати  основні ознаки культури усного і писемного мовлення.

* значення мови в житті людей

*розрізняти поняття державна (українська) і рідна мова

*володіти словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується

Інтерактивні технології

 

Розвивати  знання про текст.

 

-визначати тип тексту (розповідь, опис, міркування) за допомогою схем - опор

-розпізнає у тексті зачин, основну частину, кінцівку  за допомогою вчителя

-визначати тему і головну думку тексту з допомогою вчителя;

 - добирати заголовки до текстів;

- усвідомлюти роль абзаців

- мати уявлення про тексти-міркування

- порівнювати художній та науковий тексти за допомогою пам’ятки.

 

Диферен

ційований підхід до навчання

 

Вчити розпізнавати та відтворюва

ти  різні види речень за метою висловлювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвивати уміння розпізнавати іменники  за морфологіч

ними ознаками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвивати уміння розпізнавати прикметники за морфологіч

ними ознаками.

 

 

 

 

-Розрізняти на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення користуючись схемами -опорами

-впізнавати окличні речення на слух та на письмі за розділовим знаком у кінці

-правильно інтонувати речення, різні за метою висловлювання

 -складати усно і записувати речення, різні за метою висловлювання з допомогою вчителя;

-правильно вживати розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень;

-визначати в реченні головні члени (підмет і присудок – його основу) користуючись пам’яткою;

- Знаходити в тексті іменники, ставити до них питання, користуючись схемою - опорою;

 -використовувати  іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначні іменники за зразком;

- вживати іменники у прямому і переносному значеннях

- самостійно або з допомогою вчителя визначати рід і число іменників;

- знати, що іменники змінюються за відмінками

-розпізнати прикметник у тексті, ставити до них питання, користуючись пам’яткою;

- визначати роль прикметників у мовленні;

 

- добирати до слів прикметники-синоніми, прикметники-антоніми за зразком

- вживати в мовленні прикметники в прямому і переносному значеннях у художніх і науково-популярних текстах за зразком

 

-з допомогою вчителя змінювати є прикметники за родами та числами;

- розрізнює рід і число прикметників у сполученні з іменниками (з допомогою)

 

 

 

Особистісно-орієнтовані технології

 


 

Навчальний предмет: Літературне читання

Довгострокові цілі:

- покращити техніку та швидкість читання, розуміння змісту тексту.

- вчити  переказувати невеликі тексти;

-вчити відповідати на питання повними відповідями;

-розвивати образне мислення, творчу уяву

.-вміти дати елементарну характеристику героям.

 -володіти найпростішим теоретичним матеріалом.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямо

вані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Коло читання

 

-Розвивати вміння встановлювати предметні та просторові зв’язки між описаними фактами, подіями в прозових творах, казках (запитання: що робить? куди? де? звідки? та ін.).

-  Розвивати вміння самостійно будувати монологічні та діалогічні висловлювання: відповідати на запитання за змістом прочитаного (прози, гумористичних творів, науково-художньої літератури, усної народної творчості, літературних казок, поезії);

-виділяти в текстах складні для розуміння слова;

- ставити найпростіші запитання за змістом прочитаних текстів

Ігрові техноло

гії

 

Формування і розвиток  навички читання

 - Вправляти в умінні читати вголос

- Продовжувати удосконалювати техніку читання,

- Розвивати вміння розуміти частковий або повний зміст творів.

 

Техноло

гії розвивального навчання

 

Літературознавча пропедевтика

-з допомогою вчителя визначати тему та основну думку твору;

-розуміти основний смисл більшості фактів, подій, вчинків, персонажів;

- висловлювати оцінні судження про дії, вчинки персонажів твору,

- з допомогою вчителя пояснюти  вчинки героїв та їхні мотиви;

- висловлювати до них своє та авторське ставлення.

- частково розуміти та пояснювати влучні слова і вислови ;

 

Техноло

гія традиційного навчання.

 

Досвід читацької діяльності

.

 

- розрізняти різні жанри: казки, оповідання, п’єси, байки, поезії;

-  емоційно реагувати на зміст прослуханої та прочитаної казки, виявляти й усвідомлювати свої почуття.

Техноло

гії розвивального навчання

 

 

Навчальний предмет:  Математика

Довгострокові цілі:

- розпізнає натуральні числа у межах 1000;

-розуміє способи перевірки обчислень;

-користується таблицями множення чисел під час практичного виконання завдань.

- користується математичними термінами.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Нумерація  багатоцифро

вих чисел

- утворювати, називати і читати багатозначні числа; ---дотримуватися правил усного й письмового додавання і віднімання багатозначних чисел за допомогою вчителя;

-визначати розрядний склад числа за зразком;

-замінює число сумою розрядних доданків за допомогою вчителя;

- порівнює числа в межах 1000 за зразком.

 

Техноло-

гія критичного мислення

 

Одиниці вимірювання величин

Користуватися позначеннями одиниць величин – довжини (мм, см, дм, м, км), маси (г, кг, ц, т), часу (с, хв, год), вартості (к., грн),

- перетворювати більші одиниці вимірювання (величини) на менші і навпаки за зразком.

- порівнювати  іменовані числа (величини)за схемою -опорою.

Диференційовані техноло-

гії

 

Додавання і віднімання багатоцифро

вих чисел.

-Виконувати додавання у випадку трьох доданків за зразком.

Перевіряти  правильність виконання арифметичних дій під керівництвом вчителя.

- дотримуватися правил усного й письмового додавання і віднімання багатозначних чисел за допомогою вчителя.

Приклад

ні техноло

гії

 

Додавання і віднімання іменованих чисел.

 

- Порівнювати, додавати і віднімати іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси за зразком

 

Ігрові техноло

гії

 

Швидкість. Час. Відстань.

 

 

 

-користуватися формулами знаходження швидкості, часу, шляху під час розв’язування практично зорієнтованих задач.

Диференційовані техноло

гії

 

 

 

 

Прості і складені задачі (протягом року)

 

 

Розв’язувати прості і складені задачі за допомогою вчителя, малюнків, моделей, схематичних зображеннь;

Схеми-опори, пам’ятки

 

 

                    Навчальний предмет:  природознавство

Довгострокові цілі:

-     розширити уявлення про природу;

-      володіти  природознавчими  термінами;

-       розвивати самоконтроль у всіх видах діяльності;

-     проявляти пізнавальну активність, самостійність;

-      бути активним, наполегливим, старанним.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
півріччя

Всесвіт і Сонячна система.

- називати тіла, що входять до складу Сонячної системи;

- мати уявлення про планети Сонячної системи;

- знати , що планета Земля входить в Сонячну систему;

- знати, що Сонце – зірка

- спостерігати за Місяцем, 

 

Інформа

ційно-комунікативні техноло

гії,

 

План і карта

- уміє визначати основні і проміжні сторони горизонту з допомогою компаса;

- має уявлення про географічну карту;

- з допомогою вчителя читає і показує на карті умовні знаки;

Мульти

медія, інтерактивне навчання

 

Природа материків і океанів

-показувати на карті материки і океани;

- користуватися   атласами, контурними картами;

 - має уявлення про залежність господарської діяльності людей від природних умов;

-  за малюнками розповідає про пристосування живих організмів до різних умов існування;

Проекту

вання

 

Навчальний предмет :   Основи здоров’я.

Довгострокові цілі:

- навчитися самозахисту в умовах загрози для життя,

-формувати уявлення учнів про значення здоров'я для людини;

-розширювати уявлення про безпечну поведінку;

-прищеплювати навички культурної поведінки;

-виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
/півріччя

Здоров’я і  людина

 

 

 

 

Фізична складова здоров’я.

 

 

 

Соціальна складова здоров’я.

 

- розуміти вплив основних природних і соціальних чинників на здоров’я;

-уміти спостерігати за показниками свого здоров’я і розвитку.

- знати значення харчування для

здоров’я і розвитку;

- розвивати навички особистої гігієни,

- мирно розв’язувати конфлікти з однолітками;

-ввічливо попросити про послугу чи допомогу;

-упевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції

Практич

ні роботи

 

 

 

Ігрові техноло

гії

 

 

 

 

Моделю

вання ситуацій

 

 

Навчальний предмет :  Я у світі

Довгострокові цілі:

розвиток навичок взаємодії у сім’ї, колективі, суспільстві, усвідомлення своєї ролі як члена сім’ї, члена шкільного колективу, громадянина України;

оволодіння моделями поведінки, які передбачають повагу і взаєморозуміння між людьми;

розширення позитивного досвіду взаємодії з навколишнім світом, толерантної поведінки, співпереживання, співпраці, вирішення конфліктів, турботи про інших, про довкілля, про збереження традицій.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Людина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина серед людей

 

має уявлення про:

- неповторність кожної людини (зовнішність, пове-дінка, здібності, характер);

- неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим;

-можливості людини;

значення знань, освіти, працелюбства в житті людини, в досягненні успіхів.

 

-мати уявлення про культуру взаємин людей в сім’ї, школі, на вулиці;

-вживати слова етикету;

-мати уявлення про те як поводитися у гостях,

 - розуміти значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами.

 

Практич

ні роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проектні техноло

гії

 

 

Індивідуальний  навчальний план ІІ семестр

Навчальний предмет:  Українська мова, російська мова.

Довгострокові цілі: 

– формувати комунікативні уміння( вміння давати повні відповіді, правильно будувати речення)

–розвивати  усі види мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання і письма);

- формувати вміння писати під диктовку в повільному темпі;

- формувати коментоване письмо, письмо з промовлянням;

- збагачення словникового запасу ;

– соціокультурний розвиток особистості.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Частини мови.

Займенник

Поняття про займенник як частину мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дієслово

- з допомогою вчителя розпізнає серед слів займенники, які вказують на предмети, їх ознаки, кількість, але не називають їх

- ставить питання до займенників (при потребі з допомогою)

- має уявлення про особові займенники, упізнає їх на слух і в текстах, пояснює їх лексичне значення, роль у реченні

- з допомогою вчителя відмінює особові займенники за зразком

- дотримується правила вживання займенників з прийменниками

- самостійно або з допомогою вчителя будує словосполучення і речення з особовими займенниками

- використовує займенники для зв’язку речень у тексті.

 

Інтерактивні технології

 

 

 

- визначає в реченні дієслово, ставлячи запитання;

 

- добирає до поданого дієслова синоніми та антоніми

- вживає дієслова у пряме і переносне значення в усному та писемному мовленні;

 

- самостійно або з допомогою вчителя складає речення з однорідними присудками, вираженими дієсловами

 

- має уявлення про неозначену форму дієслова

- з допомогою вчителя добирає неозначену форму до дієслів, поданих в інших формах

 

- має уявлення про часи дієслова;

- з допомогою вчителя визначає час дієслова у реченнях, тексті

- з допомогою змінює дієслова за особами і числами в теперішньому і майбутньому часі за зразком (таблицею)

- будує речення з дієсловами різних особових форм теперішнього і майбутнього часу (з допомогою);

завдання;

- з допомогою вчителя визначає дієслова, які належать до І і ІІ дієвідміни з опорою на закінчення в 3-ій особі множини

- має уявлення про дієслова минулого часу;

- з допомогою вчителя змінює дієслова у минулому часі за родами і числами.

-  ставить дієслова минулого часу в потрібну родову форму за питанням ( що робив? (-ла, -ло), що зробив? (-ла, -ло)

- дотримується правильної вимови і правопису дієслів на -ся

- утворює (за зразком) різні форми дієслів на –ся, значення дієслів на –ся, вживає їх у побудові речень, у зв’язному мовленні.

 

Диферен

ційований підхід до навчання

 

Прислівник

Поняття про прислівник як частину мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-розрізнює серед поданих слів прислівники;

- усвідомлює основну граматичну ознаку прислівника – незмінюваність 

- самостійно або з допомогою вчителя зв’язує їх з дієсловами в словосполучення, вводить у речення

- добирає до поданого прислівника синоніми й антоніми

- складає речення з однорідними членами, вираженими прислівниками

- частково або повністю пояснює значення прислівників у тексті

- вибирає з-поміж поданих прислівник, який найбільше відповідає змісту речення, тексту.

- вживає прислівники в усних і письмових висловлюваннях.

Особистісно-орієнтовані технології

 


 

Навчальний предмет: Літературне читання

Довгострокові цілі:

- покращити техніку та швидкість читання, розуміння змісту тексту.

- вчити  переказувати невеликі тексти;

-вчити відповідати на питання повними відповідями;

-розвивати образне мислення, творчу уяву

.-вміти дати елементарну характеристику героям.

 -володіти найпростішим теоретичним матеріалом.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямо

вані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Коло читання

 

-Розвивати вміння встановлювати предметні та просторові зв’язки між описаними фактами, подіями в прозових творах, казках (запитання: що робить? куди? де? звідки? та ін.).

-  Розвивати вміння самостійно будувати монологічні та діалогічні висловлювання: відповідати на запитання за змістом прочитаного (прози, гумористичних творів, науково-художньої літератури, усної народної творчості, літературних казок, поезії);

-виділяти в текстах складні для розуміння слова;

- ставити найпростіші запитання за змістом прочитаних текстів

Ігрові техноло

гії

 

Формування і розвиток  навички читання

 - Вправляти в умінні читати вголос

- Продовжувати удосконалювати техніку читання,

- Розвивати вміння розуміти частковий або повний зміст творів.

 

Техноло

гії розвивального навчання

 

Літературознавча пропедевтика

-з допомогою вчителя визначати тему та основну думку твору;

-розуміти основний смисл більшості фактів, подій, вчинків, персонажів;

- висловлювати оцінні судження про дії, вчинки персонажів твору,

- з допомогою вчителя пояснюти  вчинки героїв та їхні мотиви;

- висловлювати до них своє та авторське ставлення.

- частково розуміти та пояснювати влучні слова і вислови ;

 

Техноло

гія традиційного навчання.

 

Досвід читацької діяльності

.

 

- розрізняти різні жанри: казки, оповідання, п’єси, байки, поезії;

-  емоційно реагувати на зміст прослуханої та прочитаної казки, виявляти й усвідомлювати свої почуття.

Техноло

гії розвивального навчання

 

 

Навчальний предмет:  Математика

Довгострокові цілі:

- розпізнає натуральні числа у межах 1000;

-розуміє способи перевірки обчислень;

-користується таблицями множення чисел під час практичного виконання завдань.

- користується математичними термінами.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Арифметичні дії з багатоцифровими числами.

Письмове множення і ділення  багатоцифрового числа на одноцифрове.

 

Користуватися практично алгоритмом письмового множення багатоцифрового числа на одноцифрове.

Виконувати письмове множення у випадках, коли один множник містить у середині запису нуль (нулі) за зразком.

Виконувати письмове множення у випадку, коли один множник закінчується нулем (нулями) за зразком.

Користуватися алгоритмом письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове практично.

Виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел, коли в записі частки є нулі за допомогою вчителя.

Виконувати письмове ділення з остачею на одноцифрове число, перевіряє правильність його виконання під керівництвом педагога.

Володіє навичками письмового множення і ділення на одноцифрове число.

Техноло-

гія критичного мислення

 

Письмове множення і ділення на двоцифрові та трицифрові числа.

Дотримуватися послідовності виконання дій під час письмового множення і ділення за зразком  (допомогою вчителя).

Виконувати письмове множення на двоцифрове і трицифрове числа за допомогою вчителя.

Виконувати письмове ділення на двоцифрове число за допомогою вчителя.

Диференційовані техноло-

гії

 

Дроби.

Мати уявлення про спосіб одержання дробу.

Мати уявлення значення чисельника і знаменника дробу.

Читати і записувати дроби під керівництвом педагога.

Розрізняти дроби, які дорівнюють 1;

порівнює дроби з однаковими знаменниками.

Користуватися правилами знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу під час розв’язування практично зорієнтованих завдань.

 

Приклад

ні техноло

гії

 

Величини

Користуватися позначеннями одиниць величин – довжини (мм, см, дм, м, км), маси (г, кг, ц, т), часу (с, хв, год), вартості (к., грн), співвідношення між одиницями довжини, маси, часу, грошовими одиницями під час виконання практичних завдань.

Перетворювати більші одиниці вимірювання величини на менші і навпаки за зразком.

Порівнювати іменовані числа (величини).

Виконувати додавання і віднімання  іменованих чисел, множення і ділення іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання довжини й маси, на одноцифрове число за допомогою вчителя

 

 

Ігрові техноло

гії

 

Площа.

Знати одиниці площі (мм2 , см2 , дм2 , м2 , км2 , а,  га) та співвідношення між ними.

Розуміти площу як властивість плоских фігур.

Порівнювати предмети за площею способом накладання, «на око», вимірюванням.

Користуватися формулами для знаходження площі прямокутника практично.

Знаходити довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною за зразком.

Розв’язувати практично зорієнтовані задачі на знаходження площі об’єкта прямокутної форми за допомогою вчителя.

Диференційовані техноло

гії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

 Навчальний предмет:  природознавство

Довгострокові цілі:

-     розширити уявлення про природу;

-      володіти  природознавчими  термінами;

-       розвивати самоконтроль у всіх видах діяльності;

-     проявляти пізнавальну активність, самостійність;

-      бути активним, наполегливим, старанним.

 

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
півріччя

Природа материків і океанів.

 

називати  материки; океани;  представників рослинного і тваринного світу материків;

розповідати: про зовнішні ознаки людей різних рас; про представників рослинного і тваринного світу материків;

показувати на карті материки і океани;

користуватися   атласами, контурними картами.

Інформа

ційно-комунікативні техноло

гії,

 

Природа України

Знати розташування України на карті світу, півкуль і Європи.

розрізняти форми поверхні Землі;

види корисних копалин;

наводить приклади (2-3) корисних копалини рідного краю;

 називати штучні та природні водні об‘єкти;

природні зони України;

заповідні території (1);

представників рослинного і тваринного світу природних зон;

представників рослинного і тваринного світу гір;

 

 розповідати про значення корисних копалин для господарської діяльності людини;

значення лісів для людини;

особливості пристосування тварин і рослин до життя в умовах степу;

значення ґрунту для  живої природи;

показує на карті Україну і її столицю;

найбільші річки України, Чорне та Азовське моря;

свою область;

Кримські гори і Карпати.

Мульти

медія, інтерактивне навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальний предмет :   Основи здоров’я.

Довгострокові цілі:

- навчитися самозахисту в умовах загрози для життя,

-формувати уявлення учнів про значення здоров'я для людини;

-розширювати уявлення про безпечну поведінку;

-прищеплювати навички культурної поведінки;

-виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні техноло

гії, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
/півріччя

Здоров’я і  людина

 

 

 

 

Фізична складова здоров’я.

 

 

 

Соціальна складова здоров’я.

 

- розуміти вплив основних природних і соціальних чинників на здоров’я;

-уміти спостерігати за показниками свого здоров’я і розвитку.

- знати значення харчування для

здоров’я і розвитку;

- розвивати навички особистої гігієни,

- мирно розв’язувати конфлікти з однолітками;

-ввічливо попросити про послугу чи допомогу;

-упевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції

Практич

ні роботи

 

 

 

Ігрові техноло

гії

 

 

 

 

Моделю

вання ситуацій

 

 

Навчальний предмет :  Я у світі

Довгострокові цілі:

розвиток навичок взаємодії у сім’ї, колективі, суспільстві, усвідомлення своєї ролі як члена сім’ї, члена шкільного колективу, громадянина України;

оволодіння моделями поведінки, які передбачають повагу і взаєморозуміння між людьми;

розширення позитивного досвіду взаємодії з навколишнім світом, толерантної поведінки, співпереживання, співпраці, вирішення конфліктів, турботи про інших, про довкілля, про збереження традицій.

Цілі навчання

Зміст

Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети

Оцінювання знань,
які засвоїв учень
за рік/півріччя

Людина в суспільстві

Ознайомлення з громадянськими правами й обов’язками.

Основні символи держави.

Турбота кожного про довкілля, культурну спадщину.

Взаємні обов’язки батьків і дітей

Основні правопорушення серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння.

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина у світі

Мати уявлення про:

 права й обов’язки людини;

 право на життя,  рівно-правність людей; право кожного на захист, любов і піклування;

 право на працю; захист; відпочинок;

 право на освіту;

 взаємні обов’язки.

Знати  зміст основних символів держави (гімн, прапор, герб, рідна мова);

усвідомлює потребу турботи про своє оточення, довкілля та культурну спадщину;

ознайомлений/а із прикладами позитивного й негативного ставлення до старших і молодших;

наводити приклади  взаємних обов’язків батьків і дітей;

розповідає про можливі право-порушення серед дітей;

 

мати уявлення про:

- Землю як спільний дім для всіх людей, необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів;

- Україну як одну із країн на карті світу, суверенну державу;

- країни-сусіди;

ознайомлений із прикладами співробітництва України з іншими країнами стосовно проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; виявляє патріотичні почуття; проявляє інтерес до досягнень українців у різних галузях (у науці,  культурі, спорті).

Практич

ні роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проектні техноло

гії

 


 

 

 

10. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:

висновок психолого-медико-педагогічної консультації

батьки

учень

 

 

 

11. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку

Прізвище, ім’я,
по батькові

 

Найменування посади

Підпис

 

 

Директор

 

 

ЗДНВР

 

 

Мати

 

 

             Психолог

            Дефектолог 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник 4 класу

 

 

       Асистент вчителя

 

 

            Логопед

 

 

13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з батьками:

прізвище, ім’я, по батькові батьків

 

підпис ________________                               дата _______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. План консультування батьків у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку

Дата

Мета

Відповідальні особи

 

Вересеня

 

Ознайомлення з індивідуальною програмою розвитку. Організація робочого місця та обговорення режиму дня дитини.

Класний керівник

 

 

           Жовтень

 

 Бесіда на тему: «Значення спілкування у житті дитини». Аналіз поведінки та вивченого матеріалу.

 

Практичний психолог

 

Листопад.

 

Вчимося будувати комунікативні навички дитини.

Логопед

 

 

Грудень

Бесіда про відпочинок та вільний час дитини під час зииових канікул

Підсумки навчально-виховного процесу за перший семестр.

Асистент вчителя

       

 

             Січень

Причини виникнення конфліктів у дітей. Як навчити дітей спілкуватися?.

Практичний психолог

 

            Лютий

Виховання у дітей чуйності і уважності..

Асистент вчителя

              

 

         Квітень

Як навчити дитину розуміти інших людей. Аналіз вивченого матеріалу  та поведінки у квітні.

 

Класний керівник

 

           

 

          Травень

Узагальнення вивченого матеріалу у другому семестрі. Підсумки навчально-виховного процесу за рік. Організація вільного часу та відпочинку дитини під час літніх канікул.

Класний керівник

 

 

 

 

15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень

Сфери розвитку/ навчальні предмети

Строк проведення моніторингу

протягом першого півріччя навчального року

після закінчення першого півріччя навчального року

протягом другого півріччя навчального року

після закінчення навчального року

Українська мова

 

 

Російська мови

 

 

Літературне читання

 

 

Математика

     

 

Природознавство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________

(найменування посади директора загальноосвітнього навчального закладу)

_______________

(підпис)

____________________

(ініціали, прізвище)

 

____ ____________ 20___ р.”.

_____________________

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kuznetsova Larisa
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
15 березня 2021
Переглядів
14407
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку