Індивідуальна робота бібліотеки є ключовою ланкою у процесі формування читацьких інтересів учнів, і потреб пов′язаних із вивченням шкільних предметів. Ця робота має дві мети: виховання та інформування. Важливо відзначити, що шлях читача до спілкування з бібліотекарем проходить через низку етапів. Саме контакт бібліотекаря з читачем є безпосереднім, прямим, бо обоє діють на одному рівні - рівні індивідуальних зв′язків. Найважливішим є розуміння того, що читач приходить до бібліотеки перш за все як індивідуальність, розуміючи свої потреби як особисті, а бібліотекар виглядає в його очах як втілення всієї системи засобів інформації. Коло індивідуальної роботи значно ширше, ніж просто бесіда або набір дій бібліотекаря (що виявляється, наприклад, у формулюванні запитів,виборі книжки тощо).
1. Популяризація діяльності бібліотеки.2. Довідково-бібліографічне та інформаційне обслуговування читачів.3. Поточне комплектування.4. Вивчення складу і використання бібліотечного фонду.5. Збереження книжкового фонду. 6. Участь у акції “ Живи, книго!”7. Масова робота .8. Робота з батьками.9. Підвищення кваліфікації.Індивідуальна робота бібліотеки
1. Перегляд статей з часописів, газет, збірників2. Перегляд бібліографічних списків, уміщених в окремих книжках.3. Складання анотованих бібліографічних списків літератури, корисних ресурсів Інтернету.4. Систематизація бібліотечного фонду.5. Вилучення з картотек карток на застарілі матеріали.6. Перегляд та вивчення нової літератури. Довідково – бібліографічне та інформаційне обслуговування читачів
1. Вивчення складу книжкового фонду статистичним методом:• рух літератури по книгах сумарного обліку; • складання статистичного аналізу руху бібліотечних фондів; • аналіз поточних надходжень. 2. Пропаганда та вивчення бібліотечного фонду:• підбір книг для книжкових виставок, оглядів інформації (згідно зі шкільними програмами для позакласного читання);• організація книжкових виставок «Нові книги», «Несправедливо забуті книги»;Вивчення складу і використання бібліотечного фонду
Збереження книжкового фонду. 1. Організація видачі (прийому) підручників.2. Робота з ліквідацією заборгованості підручників, забезпечення заходів по відшкодуванню збитків.3. Проведення бесід з учнями, щодо збереження підручників.4. Перевірка підручників протягом навчального року.5. Організація роботи по дрібному ремонту книг, робота гуртка “Живи, книго!”
В конкурсі “ Живи, книго ! ” беруть участь всі учні та вчителі. В класах діють пости бережливих,книжкові лікарні. Оформлені класні куточки “ Живи, книго!”. У проведені акції особлива роль належить бібліотечному активу. Разом з бібліотекарем він готує та проводить рейди перевірки стану збереження підручників,.бесіди, інформаційні години. Участь в акції «Живи, книго!».
. Цикл виставок:1. «Моя земля – земля моїх батьків».2. «Є така держава –Україна».3. «Довга дорога нашого народу».4. «Гетьмани України».5. «Люби і знай свій рідний край».6. « Чорнобиль – біль та скорбота України ( 1986 – 2013 )7. « Здорова молодь – здорова нація».8. «Вивчаємо свої права та обов’язки»9. «Історичний урок єднання» 21 січня – День Соборності України10. « Вічний , як народ» Шевченко Т. Г. Патріотичне виховання читачів. Українознавство. Краєзнавство.
Самоосвіта :•Засвоєння інформації з професійних видань;•Використання досвіду кращих шкільних бібліотекарів ;•Відвідування семінарів , участь у конкурсах,присутність на відкритих заходах, індивідуальні консультації.2. Вдосконалення традиційних та засвоєння нових бібліотечних технологій.3. Проходження курсів Підвищення кваліфікації.