Тема : Підвищення рівня компетентності вчителів з теми домашнє насилля. Цілі тренінгу: 1.Змінити рівень знань. 2.Змінити рівень володіння навичками .

Про матеріал

Тема : Підвищення рівня компетентності вчителів з теми домашнє насилля.

Цілі тренінгу:

1.Змінити рівень знань.

2.Змінити рівень володіння навичками .

Результат який є на меті тренінгу: Учасники стануть більш обізнаними зможуть якісно надати допомогу та сприяти подальшому пристосування жертви до нормального життя.

Тим самим рівень довіри до викладачів зросте та можна буде допомоги значно більшій кількості дітей .

Перегляд файлу

 

1.Слово спікера:

Доброго дня ,шановні викладачі ,сьогоднішній тренінг буде присвячений  протидії дн над дітьми .

Наша зустріч про те що рівня демократичної  держави ми досягнемо лише тоді коли будемо працювати над існуючими проблемами   , наша зустріч про те що кожна людина має право на життя і про те що її проблеми мають бути вирішені  , наша зустріч  про те що все у наших руках .

Ми живемо у країні яка робить все можливе для дітей: нові дитячі майданчики ,дитячі садки ,безкоштовна освіта для сиріт та інше ,але з іншого боку ми маємо статистику згідно  якої у 2020 році 139 933 надійшли заяв та повідомлень про правопорушення та інші події повзанні з дн від дорослих осіб, з яких  1881 надійшло  від дітей.

 Проте це лише кількість жертв ,а що стосовно тих  хто виступає в ролі свідка ,вони теж являються жертвами проте в їх випадку більше за все травмується психіка . Як наслідок ми будемо мати те ,що майже 50% тих хто був жертвою чи свідком може стати агресором у вже у своїй родині відтворювати певну модель поведінки яку він вважає нормою. Зменшити цей відсоток можна за допомогою системи освіти бо саме заклади освіти концентрують у собі дітей та батьків .

Перш ніж перейти до головних питань я пропоную вам трохи познайомитися за допомогою одної вправи .

Вправа має назву :Асоціації про ім’я

Завдання вправи полягає в тому що кожен з вас має назвати два слова що характеризуют вас як особистість .Але ці слова мають починатися на перші літери вашего імя та прізвища .

Наприклад :

Слово спікера :Ось тепер після нашого невеличкого знайомства я пропоную вам відповівши на кілька наступних питать зясувати у чому ж полягає актуальність нашох сьогоднішньох теми .

Питання  для  бесіди:

1)які асоціації в вас виникають коли ви чуєте слово «насилля»?

2)Чи доводилося вам серед здобувачів освіти зустрічати жертв домашнього насилля?

3) Якщо ви зустрічали  серед учнів жертву насилля  то за якими саме ознаками ви її виявили?

Слово спікера : В ході нашої бесіди ми зясували що майже коже з вас у звоїй роботі зіштовхувався з тим шо таке домашне насилля по відношенню до дитини ,або має певну інформацію стосовно ознак за якими можна виявити жертву ,але я пропоную ще раз про них згадати та зостосувати їх на практиці .

1.Ознаки домашнього насилля

Ваша задача зараз поділитися на 4 групи ,або на пари після чого витягнути один із запропонованих аркушів ,та прочитати  історію з отриманного аркушу та відповісти на наступні питання ,відповіді записати до таблиці відповідно до їх назви.

До витягнутих аркушів додати аркуш із наступною таблицею .

Вид насилля

Ознаки

Наслідки

 

 

 

  1. Про який вид насилля данна історія ?
  2. За якими ознаками виц е зрозуміи ?
  3. Які наслідки можуть очікувати дитину яка пережила це й вид насилля ?

Слово спікера :Доповнити відповіді учасників приклад : Так я повністю згодна з тим що ви сазали але в мене є доповнення що до ознак насилля за якими його можна виявити…..

ТАБЛИЦА ИЗ СТАТЬИ 

А якщо люди про яких йдеться в історії звернулися б до школи як на вашу думку школа могла би допомогти такій дитині і чи є ще якісь служби до яких можна звернутися …..

2.Слово спікера : Про форми насилля які існують та їх наслідки ми згадали ,проте  алгоритм дій згідно з якого слід діяти у випадку виявлення дитини що є жертвою домашнього насилля є не завжди ефективним  . Так на данний час ми знаємо про такі існуючі служби як телефон довіри;

національна дитяча гаряча лінія;

національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації.

Але нажаль там можуть допомогти не у всіх випадках і моя історія є прикладом цього . Коли у маєму житті трапилася ситуація через яку я була змушена звернутися по допомогу я її не отримала . На моє питання : Що робити якщо в дома відбувається конфлікт мами з нетверезим вітчимом  міні відповіли що саме жертва по відношенню до якої відбувається насилля має писати заяву . Про те напитання що робити мені якщо мені не має 18 років і я не можу без згоди батьків звернутися не до психолога і навідь викликати поліцію мені не дали відповіді . Тому на основі власного досвіду я розробила основні принципи взаємодії з такою дитиною та рекомендації стосовно  у разі звернення учня із проханням про допомогу .

 

Я виділила такі Основні принципи  взаємодії з дитиною що стала жертвою домашнього насилля :

 

1)Спостереження

(Поговорити із самою дитиною ,або близькими родичами та поспостерігати за поведінкою дитини ). Перевірити достовірність інформації яку повідомило дитина (у випадку коли її життю нічого не загрожує).

2)Слухати та підтримувати

Якщо дитина йде на контакт то вона може спробувати поділитися своїми переживаннями с тим кому найбільше довіряє і це не завжди може бути шкільний психолог чи соціальний педагог тому кожен працівник освіти має знати як діяти якщо до нього прийде дитина з проханням поговорити . Головною задачею вчителя у цей момент являється слухати дитину та казати мінімальну кількість слів ,аби дитина не сприйняла це як знецінення проблем та навязування думки .  Проте головним моментом являється й момент з підтримкою не всі люблють підтримку і можуть розцінювати її як жалість ,тому тут слід поспостерігати за дитиною . Висновком цієї бесіди має уди фраза по типу : Ми вирішемо твої проблеми ,але для цього нам треба звернутися ,за порадою до психолога (соц.пед).

3)Співпраця з психологом або медсестрою ,адміністратора закладу  (звернутися для того що б підтвердити   ,або спростувати інформацію яку повідомила дитина )

Слово спікера : Окрім основних принципів взаємодії я виділила ще й рекомендації стосовно моделі поведінки вчителя під час розмови з дитиною що стала жертвою дн

1) Нейтральне відношення

Працівник освіти має знати те що під ча роботи не має проявляти надмірних ємоцій . Та дотримуватися нейтральної позиції навід якщо є сумніви ,що до правдивості слів дитини ,або тема розмови не дуже приємна .

2) Невинність жертви

Під час розмови слід зробити акцент на поясненні дитині того ,що вона не винна в тому ,що сталося . Це дасть могу попередити прояв суїцидальних нахилів та дасть можливість дитині почувати себе комфортно та бути відвертою .

3) Бути самим собою

Аби дитина почувла себе комфортно їй слід пояснити те що вона має повне прав на прояв ємоцій ,відвертість ,скарги та підтримку .

4) Конфеденційність

(Не акцентувати увагу на проблемах дитини про всьому класі ,без необхідності не обговорювати це з іншими ).

5) Спосіб почуттів

Розширити спектор варіантів вираження емоцій та почуттів  (Основою має бути захоплення дитини наприклад написання віршів ).

6) Не оцінювати дії та емоції дитини

(Не робити висновки про те що дії які вчинила дитина та ємоції які проявляє).

Слово спікера :Ви почули принципи та рекомендації і зараз ми відпрацюємо те що ви почули.

Перед виконанням вправи я пропоную вам ще раз переглянути рекомендації та принципи ще раз . На аркуші принципи та рекомендації обєднані у загольний список за для зручності виконання вправи .Кожен з вас зарз має витягнути аркуш із певною цивроф ,цифри можуть повторюватися це нічого страшного.Відповідно до витянутої цифри ви маєте намалювати принцип чи рекомендацію яка відповідає вашій цифрі . Але казати назву не треба бо потім учасники мають вгадати ,що саме ви намалювали .

Використання цих принципів та порад допоможуть змешити кількість домашнього насилля та надати якісну і вчасну допомогу учням .

3.Слово спікера : Як ми зясували раніше то майже кожен з вас зустрічав у своїй практиці учня ,що був жертвою насилля . Головним під час такої зустрічі є вчасне виявлення жертви ,але після виявлення не настає щасливе життя і жертва переживає травматичний період. Давайте всі разом подумаємо як ми можемо допомогти такій дитині .Зараз ви отримаєте ведмедика ,той хто його отримав має назвати одну з форм допомоги ,або підтримки дитини у посттраватичний період .Після того як учасник озвучив свою ідею він має передати іграшку іншому і так по колу . Вправа триватиме до тих пір поки ви не озвучите усі свої ідеї.

Варіанти :

Слово спікера :Ми ще раз наголосимо на тому що дуже важливо підтримувати дитину у посттравматичний період.

4.Це була остання вправа нашаго тренінгу ,сьогодні ми говорили про :

1. Форми допомоги та підтримки дітей з боку викладачів у посттравматичний період

2.Принципи взаємодіїї та рекомендації яких слід дотримуватися під час спілкування з такою дитиною

3.Сьогодні ми говорили про те що саме можуть зробити навчальні заклади для покращення рівня надання допомоги жертвам дн.

5.Слово спікера :На завершення тренінгу хотілось би дізнатися :

 Що ви сьогодні дізналися на тренінгу та як ці знання  ви можете  використовувати у  свої подальшій роботі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку