Індивідуальне календарно-тематичне планування з біології 9 клас
№ |
Зміст уроку |
|
|
|
|
|
Вступ (2 год.) |
||||||
|
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. |
|
|
|
|
|
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
|
|
|
|
Тема 1. «Хімічний склад клітин» (8 год.) |
|
|||||
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.. |
|
|
|
|
|
|
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. Органічні молекули. |
|
|
|
|
|
|
Вуглеводи та ліпіди. |
|
|
|
|
|
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
|
|
|
|
|
Ферменти, їхня роль у клітині. Лабораторні дослідження №1: Властивостей ферментів |
|
|
|
|
|
|
Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. |
|
|
|
|
|
|
Нуклеїнові кислоти. |
|
|
|
|
|
|
Практичні роботи № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
|
|
|
|
|
Тема 2. Структура клітин ( 6 год) |
|
|
|
|
||
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. |
|
|
|
|
|
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма та основні клітинні органели. |
|
|
|
|
|
|
Ядро, його структурна організація та функції. |
|
|
|
|
|
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, |
|
|
|
|
|
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: рослинна та тваринна клітина. |
|
|
|
|
|
|
Лабораторна робота №1 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Принципи функціонування клітин (6 год.) |
|
|
|
|
||
|
Обмін речовин та енергії. |
|
|
|
|
|
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
|
|
|
|
|
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. |
|
|
|
|
|
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза |
|
|
|
|
|
|
Хемосинтез. |
|
|
|
|
|
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах Узагальнення знань з теми .
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (11год.) |
|
|||||
|
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. |
|
|
|
|
|
|
Етапи реалізації спадкової інформації: транскрипція, трансляція |
|
|
|
|
|
|
Основні типи РНК , їх функція. |
|
|
|
|
|
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК |
|
|
|
|
|
|
Генетичний код. Біосинтез білка |
|
|
|
|
|
|
Практичні роботи № 2 1. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
|
|
|
|
|
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Фази мітозу |
|
|
|
|
|
|
Лабораторні дослідження №2: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
|
|
|
|
|
|
Мейоз. Фази мейозу. Рекомбінація ДНК |
|
|
|
|
|
|
Статеві клітини та запліднення |
|
|
|
|
|
|
Етапи індивідуального розвитку. Узагальнення знань. Контрольна робота |
|
|
|
|
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак (10 год.) |
|
|
|
|
||
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
|
|
|
|
|
|
Закони Менделя, їх генетичні основи. |
|
|
|
|
|
|
Практична робота № 3 Складання схем схрещування. |
|
|
|
|
|
|
Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
|
|
|
|
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
|
|
|
|
Форми мінливості: комбінативна, модифікаційна, мутаційна, |
|
|
|
|
|
|
Лабораторні дослідження №3 мінливості в рослин і тварин |
|
|
|
|
|
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій |
|
|
|
|
|
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики. |
|
|
|
|
|
|
Захист проектів Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
|
|
|
|
|
Тема 6. Еволюція органічного світу ( 7 годин) |
|
|||||
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
|
|
|
|
|
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
|
|
|
|
Механізми видоутворення. |
|
|
|
|
|
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
|
|
|
|
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції |
|
|
|
|
|
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
|
|
|
|
|
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя. Узагальнення знань. |
|
|
|
|
|
Тема 7. Біорізноманіття (4 год.) |
|
|||||
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
|
|
|
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
|
|
|
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
|
|
|
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
|
|
|
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (7год.) |
|
|
|
|||
|
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
|
|
|
|
|
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах |
|
|
|
|
|
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
|
|
|
|
|
|
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
|
|
|
|
|
Біосфера як цілісна система. |
|
|
|
|
|
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
|
|
|
|
|
|
Захист проекту (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
|
|
|
Тема 9. Біологія, як основа біотехнології та медицини ( 6 год) |
|
|
|
|||
|
Поняття про селекцію... Генетично модифіковані організми |
|
|
|
|
|
|
Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин |
|
|
|
|
|
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин |
|
|
|
|
|
|
Огляд традиційних біотехнологій |
|
|
|
|
|
|
Основи генетичної та клітинної інженерії |
|
|
|
|
|
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми . Контрольна робота |
|
|
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
|||
18. |
Основні загальні властивості живих систем, їх єдність. |
|
|
|
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|