Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр
Полтавськї обласної ради
Індивідуальне корекційне заняття психолога з учнем 1 класу з РАС
Підготувала:
практичний психолог
Рикова Ірина Олександрівна
Мета: розвиток міжпівкульної взаємодії, пізнавальних процесів, дрібної моторики рук, тактильних відчуттів, вміння співпрацювати,
Заняття підібране під конкретну дитини, вербальну, контактну.
Хід заняття
Привітання
Психолог вітається з дитиною, фіксує її настрій, емоційний стан, готовність до заняття.
Вправи-енергізатори
-з використанням балансуючої дошки, яка сприяє розвитку міжпівкульної взаємодії. Дитина стає на дошку і пробує втримати рівновагу. Психолог коментує: право-ліво, рахунок, віршик.
-з використанням м'ячів. На великий дитина лягає всім тілом в позу «жабки», психолог гойдає в різні сторони, супроводжуючи коментарем, віршиком. На середній сідає і намагається скеровувати свої рухи самостійно. Маленький м'ячик дитина з психологом перекочують один одному.
Дихальні вправи
«Остуди чай»
Подути на чашечку з гарячим чаєм (імітовану).
Спочатку дуємо одним плавним струменем повітря, потім двома, трьома різкими видихами, потім знову одним плавним струменем.
«Хмаринки»
Подути на сніжок, що падає з хмаринки (імітовані).
З хмарки падає сніг,треба подути на нього,щоб він швидше ліг на землю. Спочатку дуємо легенько, потім сильніше, потім знову легенько.
Психогімнастика
Психолог показує на обличчі емоцію, підкріплює її зображенням на карточці, учень намагається повторити (можна з використанням дзеркала).
-надути щоки-ми образилися
-насупити брови-ми розсердилися
-широко відкрити очі-ми злякалися
-підняти брови-ми здивувалися
-моргнути одним оком-ми грайливі
-широко посміхнутися-ми веселі
Пальчикові вправи
- з використанням манки «Незвичайне малювання»
Учень отримує індивідуальний «планшет з манкою». Психолог демонструє візерунок, який необхідно намалювати, малює сам і слідкує, щоб дитина повторювала за ним.
Основою для малювання манкою чи піском може бути цупкий синій папір з бортиками.
- з використанням шнурівки
З використанням сенсорних м'ячиків
За допомогою сенсорного м'ячика розминаємо спочатку одну руку, потім іншу.
Наповнювачами для м'ячика можуть бути різні крупи-гречка,пшоно,кукурудза та ін.
-з використанням прищіпок (прикріпити прищіпку на відповідний за кольором кружечок)
-з використанням пальчикових сенсорних доріжок
-з використанням сенсорних мішечків
Мішечки заповнюються крупами, бісером, дрібними деталями-гудзики, монети, бусіни та ін..
Дитина називає,що знайшла у мішечку і розминає пальчики.
7.Вправи на розвиток міжпівкульної взаємодії
«Кулак-долоня»
Праву руку згинаємо в кулак, а ліва-розкрита долоня. По команді змінюємо положення рук. Чим швидше,тим краще.
Малювання візерунку обома руками одночасно+ з використанням фломастерів.
Вправа «Акваріум»
Сприяє розвитку уваги, мислення.
Дитині пропонується посортувати рибок за ознакою фігур.
Дидактичний матеріал краще заламінувати, липучки прикріпити степлером.
Вправа «Доріжки»
Для вправи можна використовувати морські камінці та ракушки, склянні камінці, ґудзики, жолуді та ін.
Вправа «Наліпка»
Білі плямки на зображеннях можна заліпляти пластиліном, заклеювати кольоровим папером чи закривати ґудзиками.
Вправа «Сортування»
З використанням помпонів та пінцету.
Релаксація
Дитина лягає у сухий басейн і відпочиває кілька хвилин під спокійну музику, психолог може зробити дитині легкий масаж на спинці.