11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Розвивальне заняття для учнів 1 класів "Лісова школа"

Про матеріал
Головна мета розвивального заняття "Лісова школа" - профілактика шкільної дезадаптації, розвиток комунікативних здібностей, інтелектуальної, емоційної та вольової сфер дитини дошкільного віку. Формування позитивної мотивації до навчання.
Перегляд файлу

Розвивальне заняття для учнів 1 класу «Лісова школа»

  (розробила практичний психолог Есхарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Олександра Лоскутова)

Тема  Адаптація учнів до шкільного навчання.

Мета Профілактика шкільної дезадаптації, розвиток комунікативних здібностей, інтелектуальної, емоційної та вольової сфер дитини дошкільного віку.

Формування позитивної мотивації до навчання.

Завдання Ознайомити учнів  з шкільними правилами, з правилами поведінки  на уроці, відношенням до шкільних речей. Вчити висловлювати свою думку.  Розвивати критичне мислення.

Хід заняття

І Організація групи, привітання.

Психолог Доброго дня, діти. Сьогодні у нас з вами незвичайне заняття, до нас завітали гості. Тому давайте привітаємося  з нашими гостями та один з одним.

Привітання «Всім, всім, всім ,добрий день»

Діти стоять у колі. Беруться за руки і ,рухаючи  руками вверх-вниз, проговорюють «Всім,всім,всім добрий день».

ІІ Основна частина

Психолог Діти , подивіться на якій гарній квітковій галявині ми з вами знаходимося. ( 2 слайд - квіткова поляна).Будь ласка,  знайдіть своє ім`я, оберіть квітку, яка вам більш сподобалася та вклейте серединку зі своїм ім`ям.

Гра „Знайомство"

Кожна дитина знаходить кружечок зі  своїм  іменем та вибирає різнокольорову квіточку, яка їй сподобалась. Дитина у квіточку вклеює серединку зі своїм іменем . Квіточки одягаються як медальки.

Психолог Тепер кожна квітка має не тільки своє ім.`я, а й обличчя. (3 слайд – квітки з обличчями учнів)

Психолог Ну ось і познайомилися. Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож. Побуваємо в гостях у інших школярів. Нам потрібно з собою взяти портфель. Але я забула, які речі треба скласти. Ви мені допоможете? (відповідь дітей)Тоді слухайте уважно. (Дитина, що відгадала загадку, бере потрібний предмет зі столу та кладе його до портфелю)

Гра «Докажи слівце»

         Довгі палички кругленькі -

         Сині, жовті, червоненькі.

          На папері походили,

          Кольори свої лишили

          Звуться палички оці.......(кольорові олівці)

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова гарненька ...(ручка)

З нам подружить кожен з вас,

 Як піде у перший клас.

 Бо хоч завжди він мовчить,

 Та читати вас навчить!

 (Буквар)

 Я негарно написала,

 А вона усе злизала.

 Олівців моїх сусідка,

 Ця вертлява-буквоїдка.

 (Гумка)

 Бачити – не бачить,

Чути – не чує,

Всіх научає,

Знання посилає...(книга)

Не сорочка, а зшитий,

Не кущ, а з листочками.     (зошит)

                 Всяк школяр його шанує,

                 Бо він пише і малює.

                 Хто ж цей славний молодець?

                 Це звичайно.....(олівець)

 

Рівно риску провести і квадратик спробуй,

Та візьми спочатку ти цю струнку особу.

Натиск витримає стійко, впевнена струнка ...(лінійка)

Психолог Гарно ви справилися з заняттям. Нам час вирушати у подорож. А мандрувати ми будемо на потязі.(4 слайд)

 

 

Гра „Потяг"

Діти - вагони, ведучий - потяг. Потяг їде і запрошує дітей, кожна остання дитина запрошує ту дитину яку хоче . Всі разом дають сигнал „ту-ту" і їдуть. Одночасно виконуючи рухи руками, зігнутими у ліктях. Потяг прибуває на лісову галявину.(Діти сідають на стільці)

Психолог Куди це ми потрапили? Та це ж Лісова школа. В ній навчаються звірята: вовченя, білченя, лисеня та інші. А навчає їх Їжак. Давайте усі разом завітаємо до них у гості. (5 слайд, 6 слайд)

Інсценування  казки «Шкільні правила»

Психолог Першокласники поспішали до школи. Вони сміливо піднімалися по шкільним сходам, згадуючи минулий день.

(Діти підходять до своїх парт. Готуються до уроку.)

Психолог  Коли продзвенів дзвоник, Їжак побачив готовність всіх учнів до уроку. Всі діти стояли біля своїх парт та посміхалися вчителю.

Їжак.  Доброго дня!Сідайте будь-ласка!  Сьогодні ми з вами поговоримо про правила.

Що таке правило, хто може відповісти?

Білочка Мені мама говорила, що існують правила харчування.

 Вовченя  А мені тато казав, що існує багато правил. Наприклад правила гри, правила поведінки.

Ведмежатко. «Правило»,- це позначає робити правильно!

Їжак.  Молодці! Давайте згадаємо ті правила , які ви знаєте.

Лисичка.Приучай себя к порядку,

 Не играй с вещами в прядки,

 Каждой книжкой дорожи,

 В чистоте портфель держи.

Зайченя   До дзвоника ти приходь,

  • Та й порядочок наводь!
  • По дзвінку всі дружно в ряд,
  • Чекають вчителя стоять!

Ведмежатко.  На уроці тиша.

Друга краще не чіпай

Руку вище піднімай,

Вірно відповідь давай!

Вовчик   Відповідь чекають всі

Хтось це знає, а хтось і ні.

Кого вчитель називає, той усім відповідає.

Сорока Учитель спросит, надо встать,

 Когда он сесть позволит, сядь.

 Ответить хочешь, не шуми,

 А только руку подыми.

Білочка .     Ось і дзвоник

 на перерву час відпочивати:

можна з другом спілкуватись,

 можна навіть з ним погратись.

Психолог І я пропоную пограти в цікаву гру, бо продзвенів дзвоник і пора на перерву.

Гра «Роздувайся пузир»

Діти стоять в колі тримаючись за руки і говорять такі слова: «Роздувайся пузир, роздувайся великий!   Та не лопайся!»  Діти розширюють коло. Команда: «Лопнув пузир!» Діти проговорюють звук –ш, й звужують коло.( Діти сідають на стільці)

Психолог В гостях у незвичайних школярів побували, на перерві відпочили. А тепер давайте згадаємо ті шкільні правила, які ви знаєте.(Відповіді дітей)

Психолог Діти у мене для вас є ще одне дуже цікаве завдання.

Вправа «Вірно - не вірно».

На екрані з`являються картинки з ситуаціями. Діти повинні підняти смайлик, якщо учні  лісової школи поводять себе правильно, і не піднімати смайлик, якщо учні  лісової школи поводять себе не правильно.

Психолог Ви гарно справилися з завданням.

ІІІ Підсумок заняття.

Психолог Ми провили гарно час. Але пора казати «До побачення». Діти скажіть сподобалося вам заняття. Давайте на останок подаруємо один одному посмішку.

 Гра «Подаруй мені свою посмішку»

Діти по колу дарують один одному посмішку.

Психолог Нам пора прощатися.

Всім, всім, всім до побачення!

 Діти кладуть свої долоньки на долонь психологу і     проговорюють слова, рухаючи руками вверх-вниз «Всім, всім, всім до побачення!»

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 березня 2019
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку