Індивідуальне корекційне заняття з використанням Су-Джок терапії «Лісова гостя» (автоматизація звука «к»)

Про матеріал
Конспект індивідуального логопедичного заняття рекомендован вчителям-логопедам для формування правильної артикуляції звука "к" з використанням Су-Джок терапії
Перегляд файлу

Тема. «Лісова гостя».

Мета. Продовжувати формувати правильну артикуляцію звука «к». Вчити визначати звук в ряді звуків, складів, слів. Вдосконалювати навички правильного мовленнєвого дихання, вправляти у виконанні артикуляційної гімнастики. Вчити правильно вимовляти звук «к» в складах, словах. Розвивати пам’ять, дрібну моторику пальців рук за допомогою Су-Джок терапії. Активізувати словниковий запас за темою «Дикі тварини».

Обладнання. Люстерко, серветка, комплект карток артикуляційної гімнастики, масажне кільце Су-Джок, м’ячик-«їжачок», предметні картинки, іграшка «білочка».

Хід заняття.

І.Організаційний момент.

- До нас сьогодні завітала лісова гостя, а хто вона – спробуй відгадати:

Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає,

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто оченята…

Хто це? Спробуй відгадати. (Білка)

(Логопед показує іграшкову білочку.)

- Але щось вона сумна, це тому, що не вміє вимовляти звук «к» і не може погукати свого друга – Їжачка. Покажемо їй вправи, завдяки яким вона навчиться вимовляти цей звук.

ІІ.Основна частина.

1.Артикуляційна гімнастика.

(вправи на рухливість губ)

«Посмішка»-«Трубочка».

«Парканчик»-«Рупор».

(вправи на рухливість язика)

Білка спинку вигинає,

Очі жмурить, позіхає. (вправа «Гірка»)

Білка сердиться на Машу:

Хоче шишку, а не кашу. (вправа «Гірка», але спинку язика почергово піднімають та опускають)

2.Логопед пропонує дитині взяти м’ячик-«їжачок» (уявну шишку) і зробити масаж рук.

Я м'ячем кола катаю,

Взад - вперед його ганяю.

Їм поглажу я долоньку.

Ніби гладить мати доньку

І стискаю його трішки,

Як стискає лапу кішка,

Кожним пальцем м'яч притисну

Наш масаж – це так корисно!

(Масажні рухи виконують згідно тексту вірша.)

3.Логопед.

- А білочка пропонує нам пограти в іншу гру.

Пальчикова гра «Білочки». (з масажним кільцем Су-Джок)

Раз, два, три, чотири, п’ять -
Вийшли білки погулять. («Вистрибують» п’ять пальців)
Перша із дупла скотилась - (Надіти кільце на великий пальчик, зняти його)
Їх чотири залишилось. (Загнути великий палець)
Моркву їм скоріш потри - (Надіти кільце на вказівний пальчик, зняти його)
Їх залишилося три. (Загнути вказівний палець)
Скок та скок – сховались всі  (Надіти кільце на середній пальчик, зняти його )
Залишилось тільки дві. (Загнути середній палець)
Стала білочка сумна, (Надіти кільце на безіменний пальчик, зняти його)
Бо залишилась одна. (Загнути безіменний палець)

Поки ми їх рахували, (Надіти кільце на мізинчик, зняти його)

Білки в ліс всі повтікали. (Загнути мізинчик)

4.Дидактична гра «Піймай звук».

(Логопед промовляє ряд звуків, а дитина, почувши звук «к», м’ячиком-«їжачком» б’є в долоньку.)

5.Вправа «Повтори за мною».

Ко-ко-ко – вип’єм молоко.
Ок-ок-ок – маленький жучок.
Ки-ки-ки – смішні малюки.
Ик-ик-ик – белькотів індик.

Ка-ка-ка — бігла ящірка прудка.

Ку-ку-ку — я зустрів її в садку.

Ке-ке-ке — скло прозоре і крихке.

Ки-ки-ки — вишивала рушники.

6.Вправа «Додай склад» (з опорою на картинки).

(Логопед промовляє початок слова, а дитина його закінчує, додавши склад зі звуком «к».)

Біл…(ка), моло..(ко), їжач…(ки), соро…(ка), лож…(ка), боч…(ка), соба…(ка).

(Логопед пропонує дитині вибрати тільки ті картинки, на яких зображені дикі тварини і назвати їх.)

- Білочка наша зраділа, тому що почула ім’я свого друга – Їжачок, яке може правильно вимовити завдяки вправам, які ми виконували. Вона пропонує послухати нам казку про свого друга з використанням м’ячиків-їжачків.

«Їжачок на прогулянці»

Жив їжачок у лісі, у своєму будиночку - нірці (заховати кульку в долоньці). Виглянув їжачок із своєї нірки (розкрити долоньку і показати кульку) і побачив сонечко. Посміхнувся їжачок сонечку (посміхнутися, розкрити одну долоньку віялом) і вирішив прогулятися по лісу. Покотився їжачок по прямій доріжці (прямими рухами по долоньці котити кульку), котився - котився і викотився на гарну галявину (покласти кульку на долоньку). Зрадів їжачок і став бігати і стрибати по галявині (перекидати м'яч з однієї руки в іншу). Став квіточки нюхати (торкатися колючками кульки до кінчиків пальців і робити глибокий вдих). Раптом набігли хмаринки (затиснути кульку в одному кулачку, в іншому, насупитися), і закапав дощик: кап-кап-кап (кінчиками пальців у купі стукати по колючках кульки і вимовляти:кап-кап-кап). Сховався їжачок під великий грибок (долонею лівої руки зробити «капелюшок» і сховати кульку під ним) від дощу, а коли закінчився дощ, то на галявині виросли різні гриби: підосичники, підберезники, опеньки, лисички і навіть білий гриб (показати пальчики). Захотілося їжачку порадувати маму, зібрати гриби і віднести їх додому, а їх було так багато ... Як понесе їх їжачок? Так, на своїй спинці. Наколов їжачок грибочки на спинку(кожен кінчик пальчика вколоти шпилькою кульки) і задоволений побіг додому (прямими рухами по долоньці котитити кульку).

ІІІ.Підсумок заняття.

На занятті ти був уважним, гарно працював і слідкував за вимовою звука «к».Ти допоміг Білочці, вона тобі вдячна і хоче пригостити тебе горішками..

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Zdobnikova Iryna
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
2 грудня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку