Конспект інтегрованого заняття в логопедичній групі середнього дошкільного віку "Казкова подорож до лісу"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття в логопедичній групі середнього віку «Казкова подорож до лісу» з використанням кінезіологічних, логоритмічних та фонопедичних вправ Мета: створювати у дітей позитивний емоційний настрій, розвивати комунікативні здібності; фонематичні процеси; фізіологічне та мовленнєве дихання; артикуляційну, дрібну та загальну моторику; м’язи артикуляційного апарату; координацію рухів; психічні процеси: мислення, уяву, пам’ять, увагу (слухову та зорову); вправляти у звуковимові, розвивати інтонаційну виразність мови; уміння перевтілюватися; вчити застосовувати набуті знання в практичній діяльності; закріпити вміння узгоджувати слово і дію; створювати і запам'ятовувати ритмічний малюнок; продовжувати роботу над використанням на заняттях нетрадиційних прийомів роботи: кінезіологічних вправ, які розвивають міжпівкульні зв’язки, сприяють активізації розумової діяльності, підвищенню стресостійкості, зниженню стомлюваності; артикуляційних та фонопедичних вправ, які стимулюють м'язи, що беруть участь у звукоутворенні, викликати живий емоційний відгук до виконання ритмічних вправ; засобами фізичних вправ та ритмічної музики розвивати та удосконалювати у дітей навички рухової діяльності, стимулювати розвиток пластичності кістково-м’язової системи, привчати до фізичної активності, розвивати впевненість, вміння орієнтуватися у просторі, удосконалювати точність рухів. Виховувати уважність, активність, витривалість, вправність, наполегливість, винахідливість, кмітливість, дружні взаємини в дитячому колективі, бажання допомагати друзям. Обладнання: ілюстрації до артикуляційної гімнастики «Гострозуба білочка», фонограми звуків природи, атрибути для лісових мешканців (білочка, ведмідь, лисиця, вовк, заєць, їжак) та Лісовика, кошик з волоськими горіхами, сюжетні картинки «Правила поведінки в лісі», картки-схеми до Д/Г «Відгадай казку», фонограма пісні Н. Май «Весняночка ».
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття 

в логопедичній групі середнього віку

«Казкова подорож до лісу»

з використанням кінезіологічних,  логоритмічних

та фонопедичних вправ

Мета: створювати у дітей позитивний емоційний настрій, розвивати комунікативні здібності; фонематичні процеси; фізіологічне та мовленнєве дихання; артикуляційну, дрібну та загальну моторику; м’язи артикуляційного апарату; координацію рухів; психічні процеси: мислення, уяву, пам’ять, увагу (слухову та зорову);  вправляти у звуковимові, розвивати інтонаційну виразність мови; уміння перевтілюватися;  вчити застосовувати набуті знання в практичній діяльності; закріпити вміння узгоджувати слово і дію; створювати і запам'ятовувати ритмічний малюнок; продовжувати роботу над використанням на заняттях нетрадиційних прийомів роботи: кінезіологічних  вправ, які розвивають  міжпівкульні зв’язки, сприяють активізації розумової діяльності, підвищенню стресостійкості, зниженню стомлюваності;  артикуляційних та фонопедичних вправ, які стимулюють м'язи, що беруть участь у звукоутворенні, викликати живий емоційний відгук до виконання ритмічних вправ; засобами фізичних вправ та ритмічної музики розвивати та удосконалювати у дітей навички рухової діяльності, стимулювати розвиток пластичності кістково-м’язової системи, привчати до фізичної активності, розвивати впевненість, вміння орієнтуватися у просторі, удосконалювати точність рухів.  Виховувати уважність, активність, витривалість, вправність, наполегливість, винахідливість, кмітливість, дружні взаємини в дитячому колективі, бажання допомагати друзям.

Обладнання: ілюстрації до артикуляційної гімнастики «Гострозуба білочка», фонограми звуків природи, атрибути для лісових мешканців (білочка, ведмідь, лисиця, вовк, заєць, їжак)  та Лісовика, кошик з волоськими горіхами, сюжетні картинки «Правила поведінки в лісі»,  картки-схеми до Д/Г «Відгадай казку»,  фонограма пісні Н. Май «Весняночка ».

 

Вступна частина

Вихователь,  діти: Треба разом привітатись: Добрий день.

                                  Дружно й весело сказати: Добрий день.

         Вправо, вліво повернутись.

         Один одному всміхнутись. Добрий день.

         Як гостей у нас багато

         Всіх ми раді привітати

         І найкраще побажати. Добрий день!

Малята, а яка зараз пора року? А який сьогодні день тижня?

Відповіді дітей.

Вихователь:  Малята, а  ви любите казки?

Відповіді дітей.

Вихователь:  Розкажу вам, діти, казку, ви ж  послухайте, будь ласка.

Чи то правда, чи то ні, чи наснилося мені…

Десь у лісі є хатина, і живе там не людина –

Дуже добрий чарівник,  то казковий – Лісовик.

Лісовик по лісі ходить і порядок скрізь наводить,

Скрізь і всюди він буває там усім допомагає:

І комашкам, і звірятам, і пташкам, і пташенятам.

Малята, а  чи хотіли б ви зараз потрапити у цей казковий ліс? 

Відповіді дітей.

Вихователь:  Тож часу не гаємо, збираємось у подорож.

Кінезіологічна фізкультхвилинка

          За казками ми пішли, не одразу їх знайшли.

Ніжками затупотіли, кулачками стукотіли.

 Пам’ятають казки нас, нахилились ми  на раз,

А на «2» ми піднялись і за ручки узялись.

А на «3» ми покрутились,

У деревця перетворились. (Розтяжка «Дерево»)

(Дихальна вправа «Вітерець»)

Налетів тихенький вітер – ф-ф-ф, захитались в дерев віти, – ф-ф-ф,

Вітер сили набирає – ш-ш-ш, вже дерева нахиляє.

Вітер ущухає – ш-ш-ш, деревце відпочиває.

Вихователь:  Малята, які дерева ростуть у хвойному лісі?

Відповіді дітей.

Вихователь:  1,2,3, ялиночку зроби. (Пальчикова вправа «Ялиночка»)

Основна частина

Вихователь:  Подивіться, малята, хто це до нас поспішає?

Під музику з'являється  Лісовічок,  вітається з дітьми.

Лісовічок:  Добрий день, малята. Я – Лісовичок, тут мешкаю, ліс оберігаю.

А чи знають малята, як поводитися в лісі?

(Сюжетні картинки «Правила поведінки в лісі»)

Відповіді дітей.

Лісовічок:  Малята, а ви не бачили моїх лісових друзів?

Вихователь:  Малята, а як ви думаєте, з ким дружить Лісовічок?

Відповіді дітей.

Психогімнастична вправа «Мешканці лісу»

 

Вихователь:  Малята, білка, лисиця, вовк, ведмідь, заєць, їжак - це  дикі чи свійські тварини?

Відповіді дітей.

Вихователь:  А як ми можемо пестливо назвати цих тваринок?

Вправа «Назви пестливо тваринку»

Відповіді дітей.

Вихователь:  Діти, я загадаю чарівні вірші – загадки про друзів Лісовичка. А ви спробуйте відгадати, хто вони такі?

  •          Ой, яка ж вона гарненька, пишнохвоста і руденька.

Вгору – вниз, на гілку з гілки… Відгадайте, хто це? …БІЛКА.

Вихователь:  Знаєте, малята,  що білочка може без зусиль розгризти смачні горішки, тому що має дуже міцні зубки, бо кожного дня робить корисні вправи. А давайте разом  зробимо ці вправи на нашій чарівній галявині.

Артикуляційна гімнастика «Гострозуба білочка»

1.Вправа « Білячі зубки»

Білка дуже рано встала,

Свої зубки показала.

Вони білі та маленькі,

Симпатичні та гостренькі.

2.Вправа «Смачні горішки»

Все гризе горішки зранку,

Рада білочка сніданку:

« Ну, горішки, ви й смачні,

До вподоби ви мені!»

3. Вправа «Горішок за щокою»

Що це, білочко, з тобою,

Щічка чом такою стала?

  •          Це горішок за щокою,

Я його туди сховала.

Вихователь:  Подивіться, малята, що у білочки в кошику? …Цілий кошик горішків.

Білочка у  лісі гуляє, ритм веселий на горішках відбиває.

Чи зумієте ви теж, любі  діти, ритм веселий повторити?

Гра « Ритмічна луна»

Вихователь:  Малята, наступна загадка.

  •          Хоч у нього шуба є, та як холод настає,

він не їсть тоді, не п’є, і не ходить, і не гуляє,

 у барліг  спати  лягає. (ВЕДМІДЬ)

Відповіді дітей.

Ведмідь тре собі лоба, вуха, лапи.

Вихователь:  Ведмідь, всю зиму спав та спав. Вуха, лапи відлежав.

Не сумуй, ведмедику, ми тобі допоможемо.  Навчимо тебе робити масаж.

Масаж вух ( вправи "Ковпак мудреця", «Кулак – ребро – долоня»).

Вихователь:  Наступна загадка.

  •          Влітку сіренький, а взимку біленький,

Довгі вуха має, далеко стрибає.

Швидкий побігайчик, ну а зветься… (зайчик)

Заєць: Я вмію далеко стрибати та швидко бігати, бо кожного ранку роблю гімнастику.

Пальчикова вправа «Колечко» з віршованим супроводом.

                        П’ять братів, п’ять зайців, п’ять завзятих молодців.

                        Це не в лісі сірі зайці, а умілі наші пальці.

Вихователь:  У наших малят теж умілі пальці, вони вміють малювати у повітрі обома руками одночасно (дзеркальне малювання у повітрі «Хмаринки та сонечко»).

Вихователь:  Малята, послухайте наступну загадку.

  •          Хто у лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має.

 Кому на місці не сидиться. Як зовуть її? …ЛИСИЦЯ.

  Вона вміє плутати сліди, її у лісі не знайдеш ти.

 Лисичко, наші малята, дуже уважні. Ось ми зараз перевіримо, чи не заплутаєшся ти, зробимо разом такі  цікаві вправи «Лезгинка» (на концентрацію уваги) та «Замок».

Вихователь: Наступна загадка.

  •          Сірий, злючий і голодний у зимові дні холодні

             Пісню тягне він свою з завірюхою: « У-у-у-у!»

Відповіді дітей.

Вихователь:  Малята,  давайте разом із вовчиком проспіваємо його пісеньку. Проспівування на одному видиху звукової доріжки зі зміною сили голосу (пошепки, тихо, голосно).

Вовк:  Я люблю казки і загадки, тому приніс вам, малята, цікаві казкові загадки.

Вправа «Відгадай казку за картками-схемами»

Вихователь:  Малята, послухайте наступну загадку.

  •          Лиш торкнись до колючок – він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк? Підказати? Він – ЇЖАК.

Їжачок:  Я вмію цікаво пихтіти і співати.

Вихователь:  Любий Їжачку, наші малята теж співають завзято.  Діти, давайте разом із їжачком заспіваємо.

Фонопедичні вправи ( методика В. В. Ємельянова)

 Є в годинника спішилка – Тік-так, тік-так, тік-так.

А в дівчаток є смішилка – Хі-хі-хі, ха-ха-ха.

А у мишки є пищалка – пі-пі-пі, пі-пі-пі.

А у коника іржала – і-гі-гі, і-і-гі.

Стукалка є в каблучків – (рухливо цокають язичками)

І пихтіла в їжачків.(сопіння носом)

З пагорба побіг струмок (дінь-дзінь-дзінь, дінь-дзінь-дзінь)

Всюди чути спів пташок – цінь-цвірінь, цінь-цвірінь.

Вже з бурульок капотить  (клацають язичками, змінюючи форму рота)

Це ж весна до нас спішить (плескають в долоні).

Вихователь:  Малята, навесні у тваринок з'являються дитинчата. Я назву звірят,  а ви назвіть їхніх дитинчат.

Д/гра «Хто в кого?»

У лисиці – лисенята, у зайчихи – зайченята, у білочки – білченята, у ведмедиці – ведмежата, в їжачихи – їжаченята.

Кінезіологічна фізкультхвилинка «У кожної мами є діти маленькі»

 Вихователь:  А іще я хочу з вами пограти у гру «Хто літає, а хто не літає?»

 Кожен із нас, звичайно знає,

Хто під хмарами літає.

Тож швиденько говорить:

Хто летить, хто не летить.

Летить-летить літак?  - Так, так, так.

 Летить-летить їжак?  - Ні, не так.

Летить-летить лисиця? - …

Летить-летить синиця? - 

Летить-летить  трава? - …

Летить-летить сова? - …

 

Вихователь:  Діти. Час прийшов нам відпочити. Тож ідемо на галявину.

Будемо відпочивати,  м’язи наші розслабляти.

Вії опускаємо, очі закриваємо, ми спокійно відпочиваємо.

( Вправи на релаксацію з музичним супроводом)

Вихователь:  Люблять сонце звірята і пташки,

Плазуни і маленькі комашки.

Люблять сонце дорослі і діти,

Люблять сонце дерева і квіти.

Всяк, кого воно ніжно зігріє,

Від тепла його й ласки радіє. ( Музика стихає)

 

Годі, вам малята, відпочивати,

Час прийшов веселу пісню заспівати.

 

Діти співають  пісню  «Весняночка » (слова, музика  Н. Май).

 

 

Завершальна частина

Вихователь:  Ми співали, танцювали, дуже весело пограли.

                   Але, люба дітвора, повертатись вже пора.

 Ми дякуємо усім гостям, та побажати хочемо Вам:

Вихователь,  діти: Бажаємо миру і добра, здоров’я, щастя і тепла.

           Хай усім щаститиме, сонце всім світитиме!

           І людині, і родині, і матусі Україні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
5 грудня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку