Індивідуальне заняття для дітей з ЗНМ. Середній вік. Розвиток фізіологічного і мовленнєвого дихання, дрібної і зага

Про матеріал
Мета: Формувати уявлення про об’єкти і явища природи. Вправляти у звуконаслідуванні. Розвивати мовленнєве дихання та фонематичний слух моторику артикуляційного апарату. Здійснювати підготовку щодо вимови складних щодо артикуляції звуків. Розвивати здатність слухати і розуміти звернену мову, сприймання, мисленння, увагу, пам’ять, уяву, дрібну моторику кисті та пальців, просторові уявлення ,зорове сприйняття. Формувати уявлення про основні сенсорні еталони, вміння розрізняти предмети за зовнішнім виглядом(формою, кольором, розміром). Збагачувати словник новими словами, сприяти засвоєнню раніше невідомих слів і нових значень слів. Активізувати словник під час ігрових вправ. Сприяти емоційному відгуку від перебігу заняття. Виховувати самоконтроль, активність, любов до рідної природи, вміння спостерігати за змінами і фіксувати їх у пам’яті.
Перегляд файлу

Маріупольська спеціальна загальноосвітня

 школа-інтернат I-III ступенів №21

Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

   Індивідуальне заняття для дітей з ЗНМ.

                                                                 Середній вік.

Розвиток фізіологічного і мовленнєвого дихання, дрібної і загальної моторики.

 

 

 

Мета:                                                                                           Формувати уявлення про обєкти і явища природи. Вправляти у звуконаслідуванні. Розвивати мовленнєве дихання та фонематичний слух моторику артикуляційного апарату. Здійснювати підготовку щодо вимови складних щодо артикуляції звуків. Розвивати здатність слухати і розуміти звернену мову, сприймання, мисленння, увагу, пам’ять, уяву, дрібну моторику кисті та пальців, просторові уявлення ,зорове сприйняття.

Формувати уявлення про основні сенсорні еталони, вміння розрізняти предмети за зовнішнім виглядом(формою, кольором, розміром).

Збагачувати словник новими словами, сприяти засвоєнню раніше невідомих слів і нових значень слів. Активізувати словник під час ігрових вправ.

Сприяти емоційному відгуку від перебігу заняття. Виховувати самоконтроль, активність, любов до рідної природи, вміння спостерігати за змінами і фіксувати їх у памяті.

Обладнання:

Скриня, кольорові паперові смужки, осіннє листя з паперу різного кольору, трубочки, тематичні картки «Осінь», «Пори року», свічка, вертушка, олівець, шишки, сонечко з картону,прищіпки,м’ячі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Організаційний момент.

Вправа для мотивації навчальної діяльності.

Ти крокуй, ти крокуй

По доріжці, не нудьгуй,

Привітайся ручкою,

Привітайся ніжкою,

Плечиком та ліктиком

І, звичайно. Язичком:

  • Здрастуй!

Ти крокуй, знов крокуй

По доріжці, не нудьгуй.

Привітайсь голівкою.

Привітайсь носиком,

Пальчиком і кулачком,

І звичайно, язичком :

  • Доброго ранку!

Ти крокуй, знов крокуй

По доріжці не нудьгуй

Ти крокуй, ти крокуй.

Привітайсь макушкою

Ти своїм гарненьким вушком,

Спино, язичком :

  • Привіт!

 

 

II. Основна частина.

Поки ми крокували, то натрапили на красиву і цікаву скриню. Давай її уважно роздивимося і відкриємо її. Тепер ми бачимо скільки цікавинок в ній сховалося, давай з ними пограємо (кольорові паперові смужки, осіннє листя з паперу різного кольору, трубочка, тематичні картки «Осінь»,  «Пори року», свічка, вертушка, олівець, прищіпки, картонне сонечко).

 

Артикуляційна гімнастика.

Щоб гарно звуки вимовляти,

Будемо з тобою язичка тренувати.

        «Усмішка»

 Посміхаючись утримувати губи, так щоб зубів не було видно.

 

        «Трубочка»

 Витягніть губи вперед, імітуючи трубочку.

 

       «Парканчик» 

 Затримайте губи в усмішці, зімкніть в природному прикусі зуби, так щоб їх було видно.

 

        «Бублик»

 Зімкніть зуби, округліть губи, ледь витягнувши їх вперед. Різці нижні і верхні видно.

 

       «Годинник»

 Відкрити рота. Губами зробити посмішку. Кінчиком язика по черзі тягнутися до куточків рота.

       «Гойдалки»

 

 Відкрити рот. Язик напружений, намагатися дотягнутися до підборіддя і носа.

     «Сховай цукерочку»

 Закрити рот. Язик напружений, упиратися по черзі в щоки.

       «Чистимо зуби»

 

Закрити рот. Язиком виконати кругові рухи між зубами і губами.

      «Смачне варення»

 

Відкрити рот. Верхню губу облизати широко язиком, і прибрати язик в глибину рота.

 

Розвиток фізіологічного дихання.

Вправи «Подуй на смужку» , «Що сховалось під листям?»

«Задуй свічку»(використовувати трубочку, видихати через неї, чередувати вдих через ніс – видих ртом – вдих через ніс – видих через трубочку).

Гра «Зажени мяч у ворота»(Подути через трубочку на ватний мяч і спробувати його прокатити між двома стойками ворот)

 

     Розвиток психічних процесів.

 

Вправа «Склади картинку з 4 частин».

 

Вправа «Прикріпи до дерева листочки».

 

Вправа «Порівняй» (Порівняти м’ячі за зовнішнім виглядом).

 

Зняття емоціонального напруження.

 

Заплющити очі, зробити глибокий вдих,стиснути кулаки. Зробити видих – послабити кулаки. (Повторити 5 разів)

 

Масаж і самомасаж каштанами і горіхами долоньок.

 

Використання художнього слова.

Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягають з голок кожушки.(Каштан)

 

  «Горіхова лічилочка»

 

Вчепилися до білочки

Горіхові лічилочки.

Не дають їй їсти й спати

Спонукають рахувати:

 

Перший, другий, третій, п’ятий...

Одинадцятий… двадцятий…

Всі горішки полічила,

І тоді лиш відпочила.

 

Вправа «Що змінилося?»

 

Розглядання ілюстрацій з зображенням пір року,порівняти,знайти відмінності.

 

Гра «Додай сонечку промінчики» (до картонної основи у вигляді сонечка закріпити прищіпки по колу).

 

 Гра для розвитку моторики «Погода».

 

Холодно. Осінь. Пальці мої (розтирання пальчиків),

Разом посваримо холодні дні (сваритись вказівним пальчиком).

Пальчик-кульбабка жаліється (загинають і розгинати пальчики,починаючи з мізинця):

«Ой-ой-ой – холод який!». Вказівний шепоче : «Ех-ех-ех! (довгий видих)

А як піде сніг?». Середній пальчик каже : «Ох-ох-ох ! (довгий видих).

Від вітру я глухий!». Безіменний палець гукає : «Ай-ай-ай!Сонечко,ну виглядай!»

Великий палець гукає : «Ух-ух-ух! Дайте мені кожух!».

 

II. Заключна частина.

 

Ось така вона, осінь: золота – бо золотить дерева,мокра – бо часто йде дощик, похмура – бо сонечко не світить уже так яскраво, як улітку. Але вона дуже щедра, адже дарує нам урожай, пригощає горіхами та грибами. За це ми й любимо цю золотокосу красуню…

 

Вправа «Осінні листочки».

 

Листочки, листочки

За вітром летять. (Спокійна ходьба)

У діток під ніжками

Тихенько шарудять.

То вправо ,то вліво (Вдих,розведення рук)

Листочки летять.

Прощається з ними (Спокійна ходьба)

Веселий мій сад.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ДНЗ
Інкл
Додано
18 серпня
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку