Індивідуальний освітній маршрут за повістю-притчею Річарда Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»
Дорогий восьмикласнику!
Кожен із нас, мабуть, часто замислюється над запитанням «Для чого я живу?», «У чому сенс життя?», і кожен може дати відповідь, але яку? «Заробити грошей, знайти гарну роботу», – скажете ви. А що для цього потрібно? Як знайти відповідь? Тому за допомогою звернімося до американського письменника-екзистенціаліста Річарда Баха та його повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Бажаю тобі успіху!
Пропоную тобі виконати різні види завдань і висловити своє ставлення до кожного з них.
Варіант 1
Завдання 1. Виконуємо біографічне дослідження. Ознайомившись з життєписом Річарда Баха, доведи ,яким чином захоплення всього його життя (був пілотом) вплинуло на його творчість?
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
Завдання 2. Вивчаємо нові літературознавчі терміни. Письменник творив у літературному стилі екзистенціалізм. Дай визначення цьому напрямку та його основним ознакам. «Чайка Джонатан Лівінгстон» - фентезі. Що це таке?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Працюємо з художнім текстом. Прочитай уважно притчу, а потім переглянь відеоролик «Чайки і море». Які асоціації в тебе виникли щодо прочитаного та переглянутого? Знайди щось спільне або відмінне.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Учимося аналізувати образ головного героя. Розглянь схему і охарактеризуй Джонатана, дібравши цитати з тексту.
_____________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5. Аналізуємо та обмірковуємо. Пригадайте вислів мудрого Лиса із твору «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері: «Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш». Що мається на увазі? Чи був передбачуваним фінал повісті-притчі? Як ви думаєте, що сталося з Джонатаном?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Розгляньте ілюстрацію. Що можна сказати про політ чайки? Про що це свідчить?
Завдання 7. Робимо висновок. Отже, який же шлях пройшов Джонатан до пізнання? (Робота з рис. «Шлях Джонатана до пізнання»)
Завдання 8.Учись відстоювати свою точку зору.
Дійсно, у кожному із нас живе Чайка Джонатан Лівінгстон, тільки потрібно навчитися бачити справжню людину і в кожній із них допомогти розгледіти її в собі. Джонатан – це символ безкінечних можливостей того, хто вміє мріяти, вірити в досконалість, любити життя. І тоді людина здатна пізнати добро, любов, і знайти свій сенс життя . Велика Чайка = Справжня Людина.
Чи можеш ти дати відповідь на питання «У чому сенс життя?».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 9.Мислимо креативно.
Напиши есе «Жити – це не означає дихати, це значить … діяти». Ж.-Ж. Руссо.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Любий восьмикласнику! Сподіваюсь, що ти впорався з виконанням усіх моїх завдань і отримав задоволення. Поділись зі мною своїми враженнями.