Літературний КВК ,,Знавці світової літератури“
7-8 класи
Мета: поглиблювати і розширювати знання учнів із зарубіжної літератури; розвивати читацькі інтереси, зв’язне мовлення, ерудованість, кмітливість, мислення, пам’ять та увагу; виховувати спостережливість,взаємодопомогу.
Обладнання: емблеми команд, музичне супроводження, картки із завданнями, декоративна скриня, вислови письменників, мислителів про книги, літературу.
Хід заходу
Вчитель. Дорогі учасники нашого змагання ,,Знавці світової літератури“. Дорогі гості, уболівальники, члени журі, діти. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб помандрувати по сторінках вже добре знайомих нам книжок. Зустрічаються в нашому змаганні учні 7 і 8 класів. Кожна із команд мріє про те, щоб перемога дісталася їм. Великий італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що ,, щастя дістається тому, хто багато працює “. Та бути працелюбом замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу. Ну що, почнімо .
Ведучий. У КВК грають по всьому світу. Всім відомі і конкурсні завдання: “Візитка-привітання”, “Розминка”, “Домашнє завдання” та ін. Команди, уважно прослухайте правила гри. По-перше, КВК – це командна гра, саме тому вам треба разом приймати рішення. По черзі будуть задаватися запитання, якщо команда не дає правильної відповіді, право переходить до ваших суперників. Час для виконання кожного завдання чітко визначений.
Ведуча. Сьогодні ви матимете змогу показати свої: знання, уміння, навички, ерудицію, кмітливість. Бажаємо всім успіху! Увага! Розпочинаємо! Запрошуємо команди !
Перед змаганням – жеребкування (щоб визначити, хто перший розпочне гру – діти тягнуть жереб).
1 конкурс. ,,Знайомство. Представлення емблем“
Капітан команди 7 класу
Я, (прізвище, ім`я), учениця 7 класу представляю свою команду. Це: 1)…; 2)… і т. д. Емблемою ми вибрали квітку троянду, так як вона часто згадується у художніх творах і служить символом красоти, ніжності, кохання.
Ми готові вийти на турнір, показати свої знання, уміння, повагу до суперника. Мріємо здобути перемогу, але обіцяємо не плакати, якщо програємо.
Капітан команди 8 класу
Я, хочу представити нашу дружну, веселу команду, капітаном якої буду я, (прізвище, ім`я), учениця 8 класу. Можу запевнити усіх присутніх, що зарубіжна література для всіх нас є дуже цікавим предметом, для більшості - улюбленим. Полюбили ми літературу уже з 1-х уроків, коли познайомились із фольклорними творами: загадками, казками, міфами. Особливе враження на всіх нас справив міф «Нарцис». Тому нашою емблемою є квітка нарцис, названа по імені красивого, синьоокого юнака, з світлим кучерявим волоссям по імені Нарцис, у якого були закохані всі дівчата. Нам також до вподоби красиві та вродливі. Як ви уже помітили, наша команда складається із дівчат. Обіцяємо грати цікаво, красиво і ні в якому разі не проявити негарну рису Нарциса – гордість та самозакоханість – навіть тоді, коли ми виграємо. Будемо скромні. Нашим суперникам бажаємо удачі. Зараз представляю членів команди «Нарцис»: 1) …, 2) … і т. д.
2 конкурс. «Вісім біографій – вісім письменників» (8 б.)
Ведучий. Завдання. За уривками з біографії письменника назвати його прізвище та ім’я.
Команда «Троянда»
1. «Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини» (Брати Грімм)
2. “Він автор багатьох книжок, які вважаються перлинами російської літератури. Літературна обдарованість виявилася рано. Коли йому було тринадцять, він уже друкував власні вірші. За роки навчання в Царськосільському ліцеї ним створено близько 130 поезій”…(Олександр Сергійович Пушкін)
3. Ще змалку навчився стежити за тваринами. Вів щоденник своїх спостережень… Письменник-анімаліст, який проводив багато часу в лісі — малював та вивчав тварин…(Ернест Сетон-Томпсон)
4. Американська письменниця стала відомою завдяки тому, що навчила людей різних країн і національностей «грати в радість», уселила віру у свої сили… (Елеонор Портер)
5. Цей французський письменник видав збірку літературних казок «Казки матінки моєї Гуски»… (Шарль Перро)
6. Найбільшим захопленням цього письменника була річка Міссісіпі… (Марк Твен)
7. Англійський поет, який був закоханий у природу… Автор сонета «Про коника та цвіркуна»… (Джон Кітс)
8. Цей письменник мріяв стати актором, а випадково став казкарем. Його казки неординарні, адже героями в них виступають звичайнісінькі речі нашого побуту. У 1819, купивши перші чоботи на зароблені гроші, відправився у Копенгаген. Там він вивчав літературу, данську, німецьку і латинську мови, відвідував уроки у балетній школі. Коли через 50 років повернувся до рідного містечка, його чекав не лише розкішний феєрверк, а й прижиттєвий пам'ятник. Земляки проголосили його почесним громадянином Оденсе, а у світі, здавалося, не було мови, на яку б не переклали його казки. За видатний внесок у дитячу літературу найкращим письменникам і художникам-ілюстраторам дитячої книги вручають премію імені цього письменника. Лауреатів оголошують один раз на два роки. Премія вручається 2 квітня, в день народження видатного данського казкаря. ( Г. К. Андерсен).
Команда «Нарцис»
1. Справжнє ім'я поета - Мацуо Мунефуса. Народився в сім’ї дрібного самурая. Він був учителем каліграфії - мистецтва, яке в Японії дуже цінували. У 1677 р. стає професійним учителем поезії, але його учні були небагаті. Лише один з них, Сампу, син багатого купця, зміг по-справжньому допомогти своєму наставнику. Він подарував йому маленький будиночок біля невеликого ставка, на березі його були висаджені бананові пальми. (Мацуо Басьо)
2. Його Батьківщина – Шотландія. У 1765 р. батько взяв у оренду ферму Маунт Оліфант, і Роберт з 12 років наймитував як дорослий працівник, не доїдав і перенапружував серце. Повсякденна зайнятість змушувала його займатися поезією у прервах між основною работою. Останні роки він провів у нужді і за тиждень до смерті ледь не потрапив до боргової в’язниці. (Роберт Бернс)
3. У Петербурзі на народні гроші поставили пам’ятник, де байкар зображений в оточенні героїв його байок. Ще при житті байкаря його творчість високо оцінили
Т. Шевченко, Е. Гребінка. Його байки добре знали І. Франко, М. Старицький, Л. Глібов. ( І. А. Крилов).
4. Він писав не просто пригодницькі романи, повісті та оповідання - його твори описують важку долю, її виклики, з якими належить боротися простій людині. Описує автор і життя мисливців та золотошукачів. Його герой - це, насамперед, людина праці, робочий, суворий пролетар, оточений з усіх боків проблемами. Сам автор теж був золотошукачем. (Джек Лондон).
5. Саме цей автор розповів нам про 28 років 2 місяці і 19 днів життя героя, який прожив на безлюдному острові, самотужки, крок за кроком, повторює шлях усієї людської цивілізації. (Даніель Дефо).
6. За професією він був льотчиком. Прожив коротке, але яскраве, сповнене ризику життя. Його літак зробив вимушену посадку в пустелі Сахара, де він зустрівся з Маленьким принцом. Хто цей письменник? (Антуан де Сент-Екзюпері)
7. Цього давньогрецького драматурга вважають «батьком»трагедії. (Есхіл).
8. Нам, сьогоднішнім читачам, він відомий насамперед як поет, автор рубаї, проте його сучасники вбачали в ньому вченого: фізика, математика, астронома. Назвіть його ім’я. (Омар Хайям)
3 конкурс. ,, Назви твір і автора, з якого взято уривок “(правильна відповідь – 1 бал). Завдання дається кожній команді
Команда «Троянда»
1. ,,Рицарство ! Та чи невідомо тобі, дівчино, що воно є джерелом найчистіших і найшляхетніших почуттів, захистом гноблених і скривджених, твердиня проти тиранства володарів ! “ ( В. Скотт, ,, Айвенго “).
2. ,,Благослови , мати, дітей своїх ! Моли бога, щоб вони воювали хоробро, боронили честь рицарську, щоб стояли за віру Христову, а як ні - нехай краще пропадуть “
( М. Гоголь, ,, Тарас Бульба “).
3. ,,Невже ?! Невже той чоловік, що лежав на ліжку - це я ?.. Ні, духу ! О ні, ні ! Я вже не той чоловік, що раніше. Я вже не хочу бути тим, чим я був “.
( Ч. Діккенс ,, Різдвяна пісня в прозі “ ).
4. ,,Лицар, що ймення не знати,
З паном найстаршим побачення просить, Пильне щось має сказати.
Сам оддається він в руки іспанські. Раб їх і друг їх сердечний “. ( А. Міцкевич ,, Альпухара “ ).
5.,,Х то пізно так мчить у час нічний ?
То їде батько, з ним син малий.
Чогось боїться і мерзне син -
Малого тулить і гріє він “ . ( Й. В. Гете ,, Вільшаний король “ ).
Команда «Нарцис»
Пагубний гнів, що лиха багато ахеям накоїв». ( Гомер ,, Іліада “).
Непохитне. Переможеш – не хвались відкрито цим… “ (Архілох ,,Серце, серце“).
3. «..хіба вони вміють любити? Треба вміти любити, а цього вони й не можуть” (О. Генрі. «Пурпурові вітрила»)
4. «Мав благородне, велике серце, він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила» (Міф. «Прометей»)
5.« Він міг приймати рішення і доводити до кінця свої задуми. Його вигляд, жвавий і серйозний водночас, привертав до себе увагу. На відміну від своїх ровесників… був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислюються над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку «стати людиною». (Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»)
4 конкурс ,, Далі … Далі “
Ведуча. Команди по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не знає відповіді, то вона повинна сказати : ,, Далі “. Підраховується кількість заданих за 1 хвилину запитань і кількість правильних відповідей. Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів, які отримує команда.
Команда «Троянда"
Команда «Нарцис»
- Як звали міфічних героїв, які піднялися в небо, зробивши крила?
( Дедал і Ікар ).
5 конкурс. «Пантоміма» (по 5 б.)
Ведуча. Завдання. За допомогою міміки й жестів потрібно відгадати героїв художніх творів, вивчених на уроках зарубіжної літератури.
Ведучий. Запрошуємо вийти по одному учаснику від команди, вибрати завдання і зобразити героя.
(Ведучий кожному представнику команди пошепки називає персонажа твору, а команда повинна вгадати та назвати його. Це можуть бути: Пеппі, Том Сойєр, Полліанна, Робінзон Крузо, Гайаватта, Малян тощо).
6 конкурс ,, Заморочки з бочки “
Ведуча. Представники команди по черзі витягають із коробки папірці із номерами запитань. Одне із запитань щасливе, витягнувши його, команда автоматично додає собі 1 бал. Запитань 7 - витягають 5.
Команда «Троянда»
Команда «Нарцис»
7 конкурс. Бліц-турнір (по 1 балу за відповідь)
Ведучий. Це конкурс для капітанів команд.
Чи вправні наші капітани, чи зможуть вони повести свої команди за собою. Капітани по черзі відповідають на запитання і отримують бали для своєї команди. А запитання прості: назвати країну, до якої належить письменник.
Команда «Троянда»
Команда «Нарцис»
8 конкурс ,, Супер – бліц – турнір “
Ведуча. Команда виставляє по одному гравцю від команди. Він повинен відповісти на запитання. На кожне запитання треба давати відповідь одразу За кожну вірну відповідь команди додають собі по 1 балу.
Команда «Троянда»
( Обирає йому легку смерть ).
Команда «Нарцис»
9 конкурс ,, Музей – бюро літературних знахідок “
Ведучий. Команди по черзі витягують картки, де вказані речі, які загубили герої відомих книг. Ви повинні назвати автора, твір і героя, якому ці речі потрібно повернути. Це можуть бути:
,, Пригоди Тома Сойєра “ , Том Сойєр ).
2. Підзорна труба, Біблія, зерна ячменю та рису ? ( Даніель Дефо ,, Робінзон Крузо “, Робінзон Крузо ).
3. Щит, меч, спис, шолом? ( Вальтер Скотт ,, Айвенго “, Айвенго )
4. Люлька, скрипка, лупа. (А. Конан-Дойл, «Пригоди Шерлока Холмса», Шерлок Холмс ).
5. Гребінці для волосся, кишеньковий годинник, символ Різдва ( О. Генрі «Дари волхвів»).
6. Сопілка, букет польових квітів. ( В. Короленко «Сліпий музикант»).
7. Дзеркальце, троянда, олень, карета, сніжинки. (Андерсен «Снігова королева»).
10 конкурс ,, Вгадай літературний твір за підказкою “
Ведуча. Перед нами знаходиться відомий літературний твір. Що це за твір ? Щоб дізнатися ви отримаєте підказки. Якщо команда вгадає назву твору і назве його з першої підказки, то отримає 3 бали, з двох підказок - 2 бали, з трьох - 1 бал.
Команда «Троянда»
( М. В. Гоголь ,, Вечори на хуторі біля Диканьки “ ).
Команда «Нарцис»
( Гомер ,, Іліада “).
11 конкурс «Домашнє завдання»: «Найкращий художник”, «Кращий декламатор», «Улюблений персонаж».( кожне завдання оцінюється по5 балів)
Ведуча. А зараз буде проводитися конкурс «Домашнє завдання».
Змагаються по три представники від команди.
Завдання1: намалювати ілюстрацію до літературного твору, підписати її, пояснити, що зображено.
Завдання 2. Виразне декламування ліричного твору.
Завдання 3. Парад літературних героїв, розповідь про себе.
Журі підводить підсумки
Нагородження переможців
Учитель. Що ж, друзі, все хороше колись скінчується. Так і наше свято добігло кінця. Але ми не прощаємося, а кажемо до побачення, до нових зустрічей! Читайте, навчайтеся, і ми неодмінно зустрінемося знову!
1