Індивідуальний освітній маршрут може бути використаний на уроках української літератури у 5 класі під час вивчення теми "Літературні казки". Учням запропоновано різні види завдань: біографічне дослідження, робота з назвою твору, встановлення міжлітературних зв`язків тощо.
Індивідуальний освітній маршрут
за темою «Літературні казки»
Пропонуємо вам уважно прочитати літературні казки і виконати різні види завдань.
Завдання 1. Виконуємо біографічне дослідження.
А. Цей письменник створив казку на прохання свого сина, який ображався, що тато нічого для нього не пише.
__________________________________________________________________
Б. Цей письменник своїми творами хотів довести, що нечиста сила може бути доброю.
__________________________________________________________________
В.Цей письменник для своєї казки використав сюжет про лиса Рейнеке.
__________________________________________________________________
Г. Ця письменниця – наша з вами сучасниця.
__________________________________________________________________
Завдання 2. Працюємо з назвою художнього твору.
Поясніть, чому казка має назву «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», якщо головну героїню звали Галя? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Завдання 3. Удосконалюємо вміння порівнювати героїв казок.
Порівняйте фарбованого Лиса та фарбованого Шакала. Зробіть висновки.
Завдання 4. Працюємо з текстом художнього твору.
Запишіть цитати з тексту, з яких ми дізнаємося про те, які є хухи. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 5. Працюємо з теоретичними поняттями.
Доведіть, що «Цар Плаксій та Лоскотон» - літературна казка.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Аналізуємо та обмірковуємо.
Хто з персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон» має оптимістичний погляд на світ, а хто – песимістичний?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 7. Висловлюємо власні судження.
Розгляньте ілюстрації різних художників до казки «Хуха - моховинка». Яка з них, на вашу думку, є найбільш вдалою? Поясніть, чому.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Розвиваємо образне мислення.
Уявіть, що вам доручили зняти фільм за мотивами однієї з прочитаних літературних казок. Яку б ви обрали? Чому?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 9. Висловлюємо власне судження.
Чому Василь Королів-Старий взявся за відтворення такої складної теми, як розповіді про нечисті силу? Яку ідею він хотів донести читачам?
Завдання 10. Розвиваємо образне мислення.
Складіть даймонд до казки «Хуха-моховинка».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 11. Встановлюємо міжлітературні зв’язки.
Пригадайте й запишіть літературні казки зарубіжних письменників.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 12. Удосконалюємо навички компаративного аналізу.
Що спільного можна визначити у творчих традиціях Галини Малик («Незвичайні пригоди Алі…») і Льюїса Керолла («Аліса в країні див»)?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 13. Пояснюємо авторський задум автора.
Поміркуйте й запишіть, що асоціює автор з поданими поняттями.
Недоладія – недороблені справи.
Недоладько – доброта, доброзичливість.
Недопопелюшка – доброта, безкорисливість.
Недороль – боягузтво.
Недорадник – жорстокість.
Завдання 14. Знаходимо зв’язки між видами мистецтва.
Створіть власний проект колажу – обкладинки казки «Цар Плаксій та Лоскотон». Які матеріали ви використаєте? Роботу виконуйте на аркуші формату А-4.
Завдання 15. Працюємо з текстом твору.
Складіть і запишіть цитатний план казки «Цар Плаксій та Лоскотон».