Індивідуальний план дефектологічної роботи
з учнем (ученицею) ________________________________________________
____________ класу на 2021-2022 н.р.
І етап
1. Розвивати рухливість артикуляційного апарату та загальні мовленнєві навички.
2. Розвивати правильне мовне дихання.
3. Розвивати (вдосконалювати) загальну моторику, координацію рухів та дрібну моторику.
4. Розвивати всі види уваги, пам’яті та процеси мислення.
5. Корекція вад звуковимови:
- поставити звуки _____________________________________________________
- автоматизувати _____________________________________________________
- диференціювати _____________________________________________________
6. Розвиток фонематичних процесів:
- визначити наявність звука у слові;
- виділяти звук із звукового та складового рядів, ряду слів;
- визначати спільний звук у словах;
- визначати місце звука в слові;
- розрізняти звуки та слова схожі за звучанням;
- розрізняти дзвінкі, глухі та тверді, м’які приголосні;
- розрізняти слова у реченні та рахувати їх кількість;
- запам’ятовувати і відтворювати ряд складів, слів.
7. Розвивати (вдосконалювати) навички звуко-буквеного аналізу та синтезу:
- розрізняти голосні та приголосні звуки;
- визначати перший та останній звуки в слові;
- визначати послідовність та кількість звуків у слові;
- поділяти слова на склади, визначати їх кількість;
- ставити наголос, визначати наголошений склад;
- робити звуковий аналіз слова та складати звукову схему.
ІІ етап
8. Збагачувати словниковий запас:
- використовувати слова із конкретним значенням;
- називати частини цілого;
- добирати узагальнюючі поняття;
- називати предмети за їх призначенням, а людей за родом їх занять;
- підбирати слова-дії та слова-ознаки предметів;
- розуміти і вживати багатозначні слова;
- підбирати антоніми та синоніми;
- вчити утворювати нові слова за допомогою суфіксів та префіксів;
- вчити підбирати спільнокореневі слова;
- формувати лексичну системність.
9. Формувати граматичну будову мовлення:
- розуміти та вживати іменники, дієслова і прикметники у однині і множині;
- добирати форми доконаного і недоконаного виду дієслів;
- вживати дієслова у різних часових формах, змінювати їх за способами та
числами;
- розуміти, утворювати і вживати відмінкові закінчення граматичних форм
іменника та прикметника;
- узгоджувати слова в словосполученні у роді, числі та відмінку;
- вчити правильному чергуванню звуків в слові при відмінюванні іменників,
дієслів;
- вміти використовувати прийменники у самостійному мовленні;
- замінювати іменники займенниками, приєднувати слова-займенники до назв;
- утворювати прикметники від іменників та іменники від дієслів;
- вправляти у вживання збірних іменників;
- навчити дотримуватись порядку слів у реченні;
- навчити правильно користуватися сполучниками та сполучними словами у
складному реченні;
- складати речення з опорою на наочність та запитання (з допомогою і
самостійно);
- складати речення із заданих форм слів та перетворювати деформоване
речення.
ІІІ етап
10. Розвивати зв’язне мовлення та комунікативні навички.
11. Формувати (вдосконалювати) навички читання
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
12. Корекція вад письма _____________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
13. Розвивати навички контролю та самоконтролю.
14. Примітки: ______________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________