Індивідуальний навчальний план
для учня/учениці 9 класу _______________________(прізвище, ім’я )
який/яка здобуває освіту за сімейною (домашньою) формою навчання
ГЕОГРАФІЯ:
Україна і світове господарство
9 клас
План складено за оновленою навчальною програмою з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 року № 698
№ п/п |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Дата/ час проведення консультацій, видів контро-лю |
1 |
Розділ І.
НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА ТА СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО
Тема 1. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА
Тема 2. СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає ознаки понять «національна економіка», «валовий внутрішній продукт», «індекс людського розвитку»; розуміє вплив природних і суспільних чинників на розміщення виробництва (природних умов, сировинний, паливно-енергетичний, водний, працересурсний, споживчий, транспортний, науковий, екологічний, військово-стратегічний). називає ознаки понять «спеціалізація території (населеного пункту, району, регіону, країни)», «міжнародний поділ праці», «світове господарство» («світова економіка»), «світовий ринок», типи економічних систем; наводить приклади країн світу з різним рівнем економічного розвитку (за типізацією ООН), ТНК в Україні; знає і розуміє роль міжнародних організацій у світовій економіці; розуміє сутність тенденцій розвитку світового господарства (інтернаціоналізації виробництва, інформатизації, глобалізації, регіональної економічної інтеграції), багаторівневість світового господарства; пояснює вплив глобалізації на темпи розвитку світового господарства та національних економік країн різних типів.
Діяльнісний компонент: розрізняє сектори національної економіки (первинний, вторинний, третинний), форми просторової організації господарства (економічні райони, елементи територіальної структури промисловості, сільського господарства тощо); аналізує секторальну модель економіки України та порівнює її з іншими державами; знаходить і показує на карті країни «Великої сімки» (G-7), «Великої двадцятки» (G-20); уміє отримувати й аналізувати інформацію щодо типізації країн за рівнем соціально-економічного розвитку.
Ціннісний компонент: уміє аналізувати й оцінювати власні здібності й уподобання та співвідносити їх до ринку праці в Україні; усвідомлює значення форм суспільної організації виробництва та їх використання у різних видах людської діяльності; оцінює вплив глобалізації на діяльність населення (на прикладі свого регіону)
|
Жовтень
організа-ція роботи,
онлайн-тест |
2 |
Розділ II.
ПЕРВИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА
Тема1. СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО
Тема 2. ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО
Тема 3. ВИДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає види діяльності в сільському господарстві, види сільськогосподарських угідь; наводить приклади впливу природних і суспільних чинників на рівень розвитку та спеціалізацію сільського господарства в регіоні світу, країні; країн з аграрною міжнародною спеціалізацією; пояснює поширення в світі свинарства, птахівництва, формування спеціалізованих районів скотарства, вівчарства; називає основні лісові пояси світу; пояснює розміщення лісових поясів світу, лісових масивів в Україні. називає види мінеральних ресурсів за використанням; наводить приклади найбільших країн-експортерів та країн-імпортерів нафти, природного газу, кам’яного вугілля; розуміє закономірності поширення родовищ і басейнів корисних копалин; пояснює лідерство окремих країн на світових ринках мінеральної сировини за сукупністю природних і суспільних чинників, зміщення добувної промисловості до районів зі складними природними умовами, на шельф Світового океану
Діяльнісний компонент: показує на карті світу зони (райони) вирощування пшениці, кукурудзи, рису, бавовнику, льону-довгунцю, соняшнику, сої, маслин, олійної пальми, цукрової тростини, цукрового буряку, картоплі, чаю, кави, какао-бобів, на карті України –сільськогосподарські зони, гірські та приміські райони; характеризує особливості розміщення рослинництва й тваринництва в Україні; аналізує карти сільськогосподарських культур і тваринництва; визначає місце України на світових ринках сільськогосподарської продукції; показує на карті світу ліси помірного поясу, вологі екваторіальні й тропічні ліси, райони лісового господарства у світі та в Україні; порівнює лісозабезпеченість України, світу й окремих його регіонів. Знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші басейни нафти і природного газу – Перської затоки, Західносибірський, Зондський, Сахарський, Гвінейської затоки, Техаський, Мексиканської затоки, Західноканадський, Північноморський, основні райони видобування нафти і природного газу в Україні; найбільші басейни та райони видобування вугілля – Верхньосілезький (Польща), Кузнецький (Росія), Карагандинський (Казахстан), Північно-Східний (Китай), Східний (Індія), Аппалацький (США), Південно-Східний (Австралія), Донецький та Львівсько-Волинський (Україна); країни з найбільшими обсягами видобування залізних руд – Бразилія, Австралія, Канада, Китай, Індія, Україна, басейни та райони видобування залізних та марганцевих руд в Україні; найбільші райони видобування руд кольорових металів – Кордильєри-Анди, «вольфрамово-олов’яний пояс» Азії, «мідний пояс» Африки; основні родовища руд кольорових металів, що їх розробляють в Україні; основні центри видобування кам’яної солі в Україні
Ціннісний компонент аргументує свою позицію щодо впровадження ринку земельних ресурсів в Україні. усвідомлює відповідальність громадянина, місцевих громад, держави за збереження лісових ресурсів оцінює місце України на світових ринках нафти, природного газу, вугілля, руд чорних і кольорових металів; усвідомлює суспільну значущість раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів в Україні |
Грудень
Онлайн -консуль-тація,
різнопівнева письмова робота |
3 |
Розділ ІІІ.
ВТОРИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА
Тема 1. ВИРОБНИЦТВО ТА ПОСТАЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ
Тема 2. МЕТАЛУРГІЙНЕ ВИРОБНИЦТВО
Тема 3. ХІМІЧНЕ ВИРОБНИЦТВО. ВИРОБНИЦТВО ДЕРЕВИНИ, ПАПЕРУ.
Тема 4. ВИРОБНИЦТВО МАШИН ТА УСТАТКУВАННЯ |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає типи електростанцій за джерелом енергетичних ресурсів, шляхи енергозбереження; наводить приклади найбільших країн-виробників та країн-споживачів електроенергії, країн, у яких домінує виробництво електроенергії на ТЕС, ГЕС або АЕС; пояснює розміщення енергогенерувальних потужностей в Україні;. називає види чорних і кольорових металів; наводить приклади найбільших країн-виробників чавуну, сталі, що забезпечені сировиною або орієнтуються на значні обсяги споживання; країн, що виплавляють найбільше в світі та Європі алюмінію, титану, міді; розуміє вплив сировинного, паливного, електроенергетичного, транспортного, споживчого, екологічного чинників на розміщення металургійних комбінатів, місце України у світовому виробництві алюмінію з природної сировини; пояснює розміщення підприємств чорної і кольорової металургії в Україні. називає види мінеральних добрив, види хімічної продукції, види будівельних матеріалів; наводить приклади найбільших у світі країн-виробників мінеральних добрив та полімерів, деревини та паперу; пояснює вплив різних чинників на розміщення виробництв хімічної продукції, деревини й паперу, будівельних матеріалів; називає види продукції машинобудівних підприємств, чинники розміщення окремих виробництв машин та устаткування; наводить приклади найбільших країн-виробників легкових автомобілів, літаків, морських суден, верстатів, електроніки; пояснює розміщення виробництв транспортних засобів, промислового обладнання, сільськогосподарської техніки, електротехнічної та електронної продукції побутового призначення; розуміє причини виникнення проблем у виробництві машин та устаткування в Україні.
Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: ГЕС (ГАЕС) — каскад ГЕС на Дніпрі, Дністровська, Ташлицька; АЕС — Запорізька, Південноукраїнська, Рівненська, Хмельницька; ТЕС — Запорізька, Придніпровська, Трипільська, Зміївська, Слов’янська, Ладижинська, Бурштинська; порівнює структуру виробництва електроенергії в Україні та провідних державах світ; Знаходить і показує на картах різного масштабу: центри чорної металургії в Україні – Кривий Ріг, Дніпро, Кам’янське, Запоріжжя, Нікополь, Маріуполь, Краматорськ, Алчевськ; центри кольорової металургії в Україні – Миколаїв, Запоріжжя, Іршанськ, Київ, Побузьке, Бахмут, Кам’янське; аналізує статистичні дані щодо обсягів виробництва та експорту металургійної продукції в Україні та світі. показує на карті найбільші центри виробництва мінеральних добрив, виробів з гуми, побутової хімії, ліків в Україні – Костянтинівка, Сєверодонецьк, Кам’янське, Черкаси, Суми, Запоріжжя, Одеса, Яни Капу (Красноперекопськ), Біла Церква, Харків, Київ, Умань, центри виробництва деревини й паперу в Україні; характеризує сировинну базу виробництва хімічної продукції, паперу; аналізує зв’язки між хімічними, металургійними та іншими видами виробницт;. показує на карті найбільші країни-виробники машин та устаткування – США, Канада, країни ЄС, Японія, Китай, Нові індустріальні країни, найбільші центри машинобудування в Україні; характеризує сучасні тенденції розвитку і розміщення виробництва машин і устаткування.
Ціннісний компонент: оцінює перспективи використання відновлюваних джерел енергії різних видів у світі, Україні та своєму регіоні; оцінює наслідки впливу металургійного виробництва на довкілля та здоров’я населення; оцінює вплив приватного капіталу на розвиток металургійного виробництва в Україні оцінює вплив виробництва хімічної продукції й паперу на довкілля та здоров’я населення; оцінює вплив хімічного виробництва на рівень соціально - економічного розвитку країни; робить висновок про значення будівельних матеріалів своєї місцевості для розвитку будівельного бізнес; оцінює роль машинобудування у розвитку світового господарства та господарства України |
Березень
Консуль-тація, тест онлайн,
|
4 |
Розділ IV.
ТРЕТИННИЙ СЕКТОР ГОСПОДАРСТВА
Тема 1. ТРАНСПОРТ
Розділ V.
ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА |
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає види транспорту, істотні ознаки понять «транспортний вузол», «транспортна магістраль», «обсяг перевезень», «вантажообіг»; розуміє особливості кожного виду транспорту і його роль у перевезенні вантажів та пасажирів в Україні, домінуючу роль транспорту в експорті послуг Україною; наводить приклади найбільших транспортних вузлів в Україні. називає глобальні проблеми людства; наводить приклади конфліктонебезпечних регіонів Європи та світу; характеризує поширення глобальних проблем та їх прояв на території України, складники та основні положення концепції сталого розвитку.
Діяльнісний компонент: показує на карті: найбільші за вантажообігом морські порти Східної Азії, Європи; морські судноплавні канали – Панамський, Суецький, Кільський; найбільші за пасажирообігом аеропорти світу; країни з надшвидкісними залізницями; країни з найбільшою протяжністю автомобільних шляхів; основні залізниці, автомагістралі, морські й річкові порти, аеропорти, міжнародні транспортні коридори в Україні. аналізує сутність, причини виникнення, особливості розвитку сучасних глобальних проблем; показує на карті країни, що володіють ядерною зброєю, найбільші в світі райони екологічної катастрофи.
Ціннісний компонент: оцінює транзитне значення транспортних магістралей в Україні; оцінює вплив різних видів транспорту на довкілля та здоров’я населення; уміє раціонально використовувати різні види транспорту під час планування поїздок оцінює наслідки прояву глобальних проблем для окремих регіонів і країн світу, роль світової громадськості та міжнародних організацій у їх розв’язуванні; обґрунтовує можливі шляхи подолання глобальних проблем |
Травень
презентація дослід-ження,
різнорів-нева робота |
5 |
Підсумкова перевірка знань |
Перевірка знань і умінь які учень здобув протягом навчального року |
Травень конт-рольна робота |