Індивідуальний стиль учителя
Виступ в межах засідання педагогічної ради
«Рівень педагогічної культури вчителя і педагогічного
колективу як одна з важливих умов формування
особистості учня»
Гури С.В., вчителя англійської мови
Індивідуальний стиль учителя — це сукупність своєрідних проявів учителя як особистості, людини й професіонала.
Стильний учитель — оригінальний, неповторний, самобутній, харизматичний та артистичний. Стиль значно залежить від того, який є імідж вчителя, створення якого це окреме питання.
Учитель не може бути загадковим cфінксом. Прямодушність, щирість, чуйність, чіткість вчинків та спонукань — це критерії Ясності поведінки. Обидві реальності життя вчителя — повсякденна (за межами школи) та зразкова (на очах учнів) — повинні становити нероздільне ціле.
Щира й прониклива увага для всіх людей, незалежно від віку, суспільного становища, інтелектуальних і моральних якостей без жодної фальші, лицемірства, манірності. Поведінка вчителя мусить бути природною та скромною. Це і є розумна, шляхетна простота.
Уміння запобігати конфліктним ситуаціям, не перейматися через дрібниці, витримка, терпіння, володіння емоціями, зібраність, намагання спочатку розібратися в усьому, а потім приймати рішення — це складові стриманості. Хоча в процесі творчої роботи спалахи гарячності є можливими.
Мовлення вчителя повинне бути чітким, ясним, зрозумілим, упевненим — без марнослів’я та повчальної риторики. Під час уроку вчитель має висловлювати думку (фразу), яку учні запам’ятовуватимуть відразу й надовго. Це стосується і похвали, що також повинна запам’ятовуватися.
Отже, згадані нами якості повинні бути властивими всім людям, незалежно від їх професії, але для вчителів вони є особливо важливими.
Саме від учителя діти дізнаються про ідеї, погляди, поняття, варіанти розв’язання проблем, що є такими необхідними для формування їх світогляду.