Емоційний розвиток дитини з ООП. Практичні техніки

Про матеріал
Презентацію виконала Гладких Наталія. Інформація містить дієві практичні поради що робити, коли у дитини вирують емоції, чим відрізняються емоції від почуттів, правила спілкування з емоціями та багато корисної інформації! Перш ніж вчити дітей емоціям, дорослий має сам порпрацювати власні емоції
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕМОЦІйний розвиток дитини з ооп. Практичні техніки

Номер слайду 2

Мої очікування від вебінару

Номер слайду 3

Гладких Наталяспеціальний педагог, керівник інклюзивних проєктів ГО “Бачити серцем”, консультант в методі танцювально-рухова терапія

Номер слайду 4

ЕВОЛЮЦІЯ – ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З НЕЇ2 млн років назад50 млн років назад100 млн років назад

Номер слайду 5

55% - поза, жести;38% - тон голосу; 7% - слова

Номер слайду 6

Чим може бути корисна нам ця інформація?

Номер слайду 7

КНИГИ

Номер слайду 8

{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}МОЗОК ЛЮДИНИІнстинкти, емоції, захист, виживання(лімбічна система/рептильний разум, найдрівніша частина мозку людини, є від народження дитини)Мислення, контроль, мораль, емпатія, аналіз, діалог. Префронтальна кора мозку формується поступово приблизно до 25 років Коли у дитини вирують емоції, то це діє лімбічна система та рептильний мозок, мислення не працює. НОТАЦИИ ДОРОСЛИХ НЕ ДІЮТЬ!ЩОБ ДИТИНА ВАС ПОЧУЛА, ЇЙ НЕОБХІДНО ЗАСПОКОЇТИСЯ

Номер слайду 9

Учень, який боїться виступати біля дошки

Номер слайду 10

Народжується дитина - народжуються базові емоції

Номер слайду 11

Потім розвиваються всі інші емоції та почуття

Номер слайду 12

Чим відрізняються емоції від почуттів{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}Реакція на ситуацію / подію. Стан Короткочасні, виникають «тут і зараз»Подовжені в часі, стійкі, довготривалі Несвідомі, дані нам природою. Свідомі, можемо розвивати. Живуть в тіліЖивуть в душіВиникають раніше почуття. Виникають на основі емоцій

Номер слайду 13

Складні емоціїОбраза. РевнощіСором. Вина. Жадібність. Любов. Презирство. Сум. Роздратування. Заздрість

Номер слайду 14

{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}ЭмоціїГормони. Що відбувається з тілом дитини?Радість. Ендорфіни, серотонін, дофамін. Стрибає, сміється, перебирає швидко пальцями, в тілі багато енергії, крутиться, гучно кричить, пришвидшене серцебиття, дихання глибоке і преривисте. Печаль. Мелатонін. Завмирає, розслаблене тіло, пасивні рухи, сидіння або лежання наодинці, звучання протяжне і тихе, спокійне дихання, ледь помітне, втрата енергії, сонливість, закритість від всіх. Образа. Адреналін, норадреналін, мелатонін, естрогени, андрогени, феромони. Тільки дитяча реакція, дитина може бути гіперактивною, агресивною або навпаки занадто спокійною, напруженою, затисненою, образа, що мене нікто не чує, не розуміє, не бачить, може бути з криком, плачем, бійкою, аутоагресією, дихання преривчасте, швидке серцебиття. Гнів. Норадреналін. Преривисте дихання, стиснуті кулаки, гіперактивність, багато енергії, стиснуті щелепи, дитина нападає та б’ється, аутоагресія, інколи втікають, поверхневе дихання, часте, преривисте, можливі крики, агресія, ярість. Страх. Адреналін. Стискається та зажимається все тіло, розширюються зіниці очей, трусяться коліна, ноги або все тіло, не можливість говорити, напруження глотки

Номер слайду 15

Перш ніж вчити дітей емоціям, дорослий має сам пропрацювати власні емоції!

Номер слайду 16

Правила спілкування З ЕМОЦІЯМИВідчувати різні емоції – це НОРМАЛЬНО!Немає поганих емоцій!Діти не можуть не відчувати того, що відчувається!Діти не можуть сказати, що відчувають тут і зараз, їм потрібна допомога дорослого!Емоціям потрібен вихід та проживання через тіло!Вихід для емоцій має бути екологічним!Емоції приходят із середини. Вони не пов’язані з людьми, які є поруч!

Номер слайду 17

Алгоритм переживанння емоцій. Як ВОНИ називаються? Назвіть емоцію Формування словника емоцій у дитини. Скажіть, що емоція – це нормально!Вкажіть приблизну причину переживання дитини. Покажіть, що можна проявити емоцію різними способами: Сказати про емоцію/почуття. Подихати (видихнути емоцію)Намалювати їїЗліпити з пластиліну. Виразити через фізичне навантаження: пострибати, побігати, поприсідати 6. Проявіть співчуття до дитини. Покажіть, що Вам не все одно до того, що вона відчуває. 7. Зробіть щось приємне, що може зігріти дитину, підтримати, дати почуття радості!

Номер слайду 18

Як Ви справляєтеся з негативними емоціями у дітей???

Номер слайду 19

Чи усвідомлюю я власні почуття?Знаю я, як вони називаються? Відчуваю тілесні маркери? Що я роблю після?Як я справляюсь з почуттям, яке народилося, в конкретній ситуації?Які думки у мене виникають?ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З МОЇМ ТІЛОМ ТУТ І ЗАРАЗ?ІНСТРУМЕНТ №1 - усвідомлення

Номер слайду 20

Питання на усвідомлення для дітей. Що ти чуєш навколо?Що ти бачиш навколо?Що ти відчуваєш на дотик?Якої температури предмети? Теплі, холодні?Який запах ти відчуваєш навколо?Який смак ти відчуваєш? Який смак відчував?Як ти дихаєш?

Номер слайду 21

Вправа «Розкажи мені про це»

Номер слайду 22

Розбір ЗЛОСТІ за деталями. Якщо емоція має високий градус – то спочатку знизьте її Як я відчуваю ЗЛІСТЬ?Чому я відчуваю ЗЛІСТЬ?Коли я ще відчував ЗЛІСТЬ? Як часто я злюсь? Чим ЗЛІСТЬ мені допомагає?Чим і де ЗЛІСТЬ мені заважає?

Номер слайду 23

1. Видихаємо емоцію2. Рахуємо до 10-1003. Дихання «5-2-10»4. Дихання в паперовий пакет5. Дихання квадратне «4-4-4-4»6. Засікаємо 2 хвилини на таймері та дихаємо, сидячи.7. Надуваємо повітряні кулькиІНСТРУМЕНТ №2 - ДИХАННЯ

Номер слайду 24

Якщо Вам необхідно розслабитися, то співайте такі звуки – є, і, у, о,а, або приголосні – ммм, жжж, ррр. Піднімають настрій, викликають радість, активують мозкову діяльність – ннн, ззз, ссс, ііі, ааа, ууу.ІНСТРУМЕНТ №3 - ЗВУК

Номер слайду 25

Зверніть увагу на те як Ви сидите, на своє положення тіла. Чи зручно Вам сидіти? Чи хочеться змінити положення тіла? Спробуйте? Знайдіть комфортне положення тіла, Як почуваєте себе зараз? Потягніться, якщо хочете. ІНСТРУМЕНТ - №4 - РУХ

Номер слайду 26

«Допоможи мені»Вправа «Допоможи мені». Дитина просить допомоги у дорослого, якщо не знає, що робити, потребує фізичних зусиль та допомоги зняти напруження в тілі й випустити емоціїВправа «Намалюй свою емоцію»Вправа «Закутайся у плед, одягни кофту»Вправа «Намалюй монстра-емоцію»Вправи з обтяжуючими жилетами. Холдинг-терапія

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Я РАДІЮ – Я МОЖУ

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Інтерактивний блокнот «Емоції та почуття»Все про тривогу. Як я тривожуся/злюся/сумую?Як я впізнаю свої емоції?Негативні думки. Мої емоції та почуття. Я можу справлятися із власними почуттями. Що я можу контролювати?Вправи, які можуть мене заспокоїти

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Я можу говорити, що відчуваю хвилювання/злість/сум

Номер слайду 34

Список речей, які викликають хвилювання (злість, сум, відразу…)

Номер слайду 35

Що я можу контролювати?

Номер слайду 36

1. Самостимуляція (метою є сам процес, який чомусь приносить насолоду).2. Ухилення від прохання.3. Отримання чого-небудь.4. Отримання уваги. Причини небажаної поведінки

Номер слайду 37

Стадії небажаної поведінки1 стадія – бормотання, ухід в себе, гучно дихає, скрипить зубами. Дії дорослого: Часте підкріплення, ігнорування НП, повторення інструкції2 стадія – крик, неспокійно пересувається, ховається. Дії: м’яке зменшення вимог, заміна стимулів. Третя стадія – постійний крик, б’ється, кидає предмети, наносить собі травми. Дії: конкретні чіткі інструкції, спочатку-потім, командний тон голосу. Четверта стадія – тяжкі випадки, створення небезпечних ситуацій для себе та оточуючих. Дії: ігнорування небажаної поведінки, методи заспокоєння, фізичні методи.

Номер слайду 38

Який розмір твоєї проблеми?

Номер слайду 39

Картина світу дитини залежить від картин дорослих людей в перші 12 років

Номер слайду 40

Фізіологічні потреби – найсильніші потреби

Номер слайду 41

Потреба в любові, турботі, прийнятті

Номер слайду 42

Потреба в прив’язаності

Номер слайду 43

Потреба в автономії

Номер слайду 44

Потреба в реалістичних кордонах та дисципліні

Номер слайду 45

Номер слайду 46

ГОЛОСОВІ РІВНІ0 – Мовчу1 – Говорю пошепки2 – Говорю тихо3 – Говорю голосно 4 – Говорю гучно на вулиці5 – Презентую

Номер слайду 47

Потреба у визнанні, самовираженні та творчості

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Захисні стратегії у поведінці дитини. Стратегія «підкоритися» - завмерти, змиритися, не конфліктувати, не сперечатися, не мати своєї думки, жертвувати собою. Стратегія «уникати» - «літати в хмарах», годинами дивитися телевізор, не приймати рішення, грати в інтернеті, запізнюватися, брехати або годинами вчитися без відпочинку;Стратегія «гіперкомпенсація» - атака, напад, що допоможе справитися зі страхом, злістю, агресією; крик, крадіжки, бійки, приниження інших

Номер слайду 51

Метафоричні карти, набори, магніти

Номер слайду 52

Психологічні ігри1. “Ключі в світ емоцій”. Наталя Дорошенко, Юлія Безрук2. “Эмоциональная грамотность”. Шевченко Елена.3. “Семейка гномс” . Е. Кирюшина, А. Махуматулина.4. Психологические игры и занятия с детьми. Комплект: книга, карточки, лото. Гиппенрейтер Ю.

Номер слайду 53

КНИГИ ПРО ЕМОЦІЇ, ПОЧУТТЯИльин Е. П. Эмоции и чувства. Руслан Жуковец. Как укротить эмоции. Наталия Кедрова. Азбука эмоций (для детей/подростков). Дэвид С. Эмоциональная гибкость. Как научиться радоваться переменам и получать удовольствие от работы и жизни. А. Фабер, Э. Мазлиш. Как говорить с детьми, чтобы они учились. Фабер, Мазлиш. Свободные родители, свободные дети. Виктория и Глеб Шиманские. Монсики. Что такое эмоции и как с ними дружить. (3-8 лет)Интеллектуальная эмоциональность. Как обращаться со своими эмоциями (цветные иллюстрации). Маргит Комеда-Лутц.

Номер слайду 54

bachytysercem@gmail.com ДЯКУЮ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бірюкова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
31 травня 2020
Переглядів
2486
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку