Інформаційно - ігровий проект "Будьмо ввічливими і добрими"

Про матеріал
- в доступній формі заохочення ввести дітей у світ добрих, ввічливих людей; - ознайомити їх із найпростішими правилами етикету; - навчити школярів бачити свої недоліки в поведінці та вміти їх виправляти, позбавлятися поганих звичок, формувати потребу у виробленні корисних; - розвивати в них в них здатність розрізняти якості вихованої людини; - сприяти вихованню доброзичливості, людяності,чесності, чуйності, милосердя в душах дітей.
Перегляд файлу

Мета проекту:

  • в доступній формі заохочення ввести дітей у світ добрих, ввічливих людей; 
  • ознайомити їх із найпростішими правилами етикету;
  • навчити школярів бачити свої недоліки в поведінці та вміти їх виправляти, позбавлятися поганих звичок, формувати потребу у виробленні корисних;
  • розвивати в них в них здатність розрізняти якості вихованої людини;
  • сприяти вихованню доброзичливості, людяності,чесності, чуйності, милосердя в душах дітей.

Очікувані результати роботи над проектом:

  • навчити самостійно отримувати знання з різних джерел, користуватися ними, аналізувати свої вчинки;
  • розвивати практичні вміння, пов’язані зі спілкуванням у колективі, набути досвід публічного виступу під час захисту проекту;
  • сформувати ввічливість у стосунках зі старшими; здатність робити висновки, оцінювати вчинки своїх та своїх товаришів.

Щоб робота у проектній діяльності  була успішною, учні дотримувались певних правил:

  1.               У команді немає лідерів. Усі члени команди рівні.
  2.               Команди не змагаються.
  3.               Усі члени команди повинні отримати задоволення від спілкування і від  того, що разом виконують проектну роботу.
  4.               Відповідальність за кінцевий результат несуть усі члени проекту.

Етапи роботи над проектом.

І. Підготовчий етап.

1.  Визначення та обговорення з учнями теми і завдань проекту.

Обговорили ідеї різних проектів.  Найцікавішою для школярів виявилась робота над казкою.

2.  Планування роботи.

3.  Разом з дітьми обговорили, над якими питаннями будемо працювати, спланували дії учнів, обрали форми роботи, визначили  засоби представлення інформації.

ІІ. Початок роботи над проектом.

  1.               Створення творчих груп ( за бажанням дітей).
  2.               Постановка конкретних завдань.
  3.               Вибір казки для презентації.
  1. Створення малюнків- ілюстрацій до казок.

ІІІ. Робота за планом проектної діяльності.

  1.               Збирання друкованих матеріалів до проекту.
  2.               Аналіз і опрацювання зібраних матеріалів.
  3.               Робота в творчих групах.
  4.               Консультативна робота.

ІV. Захист проекту. Презентація творчих надбань.

V. Оцінювання результатів проекту.

 І.Організація класу.

Ніщо не коштує нам так дешево

 і не цінується так дорого, як ввічливість.

О. Сухомлинський

 

Девіз нашого проекту

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

Діти, людей прикрашає усмішка – вона зігріває серця, радує. Тож давайте подаруємо усмішку всім хто нас оточує.

Гра «Промінчики ввічливості».

( Діти стають у коло і співають пісня «Усмішка» ).

 Дітям ставлять запитання. За кожну правильну відповідь дитина прикріплює до сонця промінчик: чемність, люб’язність, делікатність, чуйність, уважність, повага.

 

Давайте дружно жити,

Щоб легко всім було.

І кожного любити,

Усім нести тепло.

Не кривдити нікого,

Не бить, не ображать.

Поганого ніколи

Нікому не давати.

 

 ІІ. Повідомлення теми і мети.

ІІІ. Робота над темою.

 

Діти, ви любите подорожувати?

Сьогодні ми  відправимось у подорож на загадковому  автобусі до міста Ввічливості і Доброти .

( Виконують пісню «Ми в подорож рушаємо»).

  1. Зупинка «Місто Чемності».

Казка про «Місто навпаки».

Місто навпаки.

Дуже давно було на білому світі місто. Де жили люди хворі на одну страшну хворобу – нечемність.

 При зустрічі вони не вітались один  з одним.

Прощаючись, не говорили « до побачення».

В гості ходили без запрошення, без подарунків.

Тут сильні ображали слабких. У транспорті молоді люди не поступалися місцем літнім.

Хлопчики штовхали дівчаток, смикали їх за косички,першими заходили у двері.

 Дуже гидке було місто.

Тож давайте допоможемо цім людям вилікуватися.

Ми сьогодні спробуємо створити проект міста чемних людей, у якому кожний з нас хотів би жити. У чому ж полягає ввічливість?

Повідомлення учня про значення слів «етикет», ввічливість?

Ввічливість – це слова і вчинки, які характеризують шанобливе ставлення до людей. Є думка, що слово «ввічливий» утворилося від вислову « той, хто дивиться у вічі» ( правила етикету передбачають, що співбесідники мають під час розмови дивитися один одному  в вічі).

У старослов’янській мові слово вежливый означало «той, хто відає, знає»       ( вежа – знавець).

Етикет – це слово французького походження. Воно увійшло до лексикону з часів французького короля Людовика  ХІV, що має гучне прізвисько Король-Сонце за надзвичайну любов до розкоші. На одному з пишних прийомів у короля гостям вручили картки з переліком деяких обов’язкових правил  поведінки. Від французької назви карток-етикеток і виникло слово «етикет».

Першим вітається той, хто ввічливий (французька приказка). Вітання було першою формою спілкування людей. Напевно, люди дуже давно, ще не уміючи говорити, щось бурчали один одному замість вітання(деякі й зараз так роблять). Раби вітали своїх панів, пани – дам, дами  - рицарів, а лицарі інших лицарів або короля. Учні завжди вітали своїх вчителів, знайомі – знайомих, друзі – друзів. Так було прийнято з ввічливості або пошани один до одного. А якщо хто не відповість на вітання – то біда! Через це навіть схрещували шпаги!

А давайте зазирнемо до нашого проекту і відвідаємо «Школу вітань» .

  1. Зупинка «Школа вітань».

Інформація про знаки вітання у різних народів.

Тибет – скидають правою рукою головний убір, ліву руку закладають за вухо і, нахилившись показують язик.

Японці – схрещують руки на грудях і схиляють голову.

Індійці – кланяються, підносячи праву руку до лоба, потім до губ і до серця.

Ескімоси – труться носами і висовують язик у всі сторони в знак пошани.

Американці – з усмішкою поплескують по плечу.

Європейці – підводять капелюх і злегка вклоняються.

Діти інсценізують вітання, про які розповів учень.

Рукостискання – це не тільки етикет, а ще і фізичний контакт, якому наші предки надавали чимале значення.

У християн і у мусульман з лівого боку – злі духи, з правого – ангел-хранитель, а тому права сторона більш почесна. Права рука – чиста, це «рука благодаті» і лише нею можна було вручати і приймати дари.

Ми, українці, говоримо «будь здоровий», тобто, бажаємо нашому знайомому здоров’я. У всі часи верхом невихованості і неповаги до оточуючих вважалося небажання відповісти на вітання чи не привітатися самому.

  • Як  ви гадаєте, діти, коли слід говорити «Привіт!», а коли «Здрастуйте!»?

(Багато залежить від того, із ким ви привітались. Приятелеві можна сказати «Привіт!», а дорослому – «Здрастуйте!»).

  1. Наступна зупинка «Музей чарівних слів».

Учні.

До всіх сердець як до дверей,

Є ключики малі.

І кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятати неважко –

Маленькі ключики твої –

«Спасибі» і «Будь  ласка».

 

Зазеленіє навіть пень,

Як почує «Добрий день».

Коли згадає сонце у росі.

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих рідних голосів

Ми чуємо привітне «Добрий вечір».

 

Щоб знову зустрітись у годину призначену,

 Щиро кажу я всім «До побачення».

 

Вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка, спільне в них є те, що привітання означає: «Ти – мені приємна людина. Знай, я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я, миру, радості, щастя» Ось що означають прості слова «Доброго ранку», «Доброго дня», «Ми раді вас вітати».

Пам’ятайте, чарівні слова завжди промовляються з посмішкою.

Дякую!

Будь ласка!

Здрастуйте1

Щиро вітаю!

Доброго дня!

Добрий вечір!

На добраніч!

Доброго ранку!

До побачення!

Перепрошую!

Будьте здорові!

Щасливої дороги!

Сідайте, будь ласка!

Заходьте, будь ласка!

Скажіть, будь ласка!

Шановний добродію!

Дякую за побажання!

Дозвольте вам допомогти!

Це тобі (Вам) від мене.

Прийміть мій подарунок.

Дякую за турботу й дарунок.

Перепрошую, що затримав вас!

 

 

4.Зупинка «Світлофор ввічливості».

Світлофор. Тепер усе залежить тільки від вас, діти, чи дозволю я вас рухатися далі. Червоний колір – забороняю. Зелений – дозволяю. Визначте , у яких  випадках дії дітей є правильними.

  •                 Дайте мені цукерок, - звернувся хлопець у магазині до продавця.(Ч )
  •                 Вибач, будь ласка, я штовхну тебе ненавмисно, - каже хлопець дівчині.(З )
  •                 Покличте до телефону Олю.( Ч )
  •                 Люба бабуся! Я із задоволенням тобі допоможу. ( З )
  •                 Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка бібліотекарю.( Ч )

Світлофор. Молодці! Ви добре впоралися із завданням. Показую вам зелене світло.

У нашому незвичайному місті ввічливих треба посадити квіти , які нагадуватимуть нам про якості, властиві хлопчикам і дівчатам.

Робота в групах.

  1 група – дівчата.

  2 група – хлопчики.

Обговорення в групах.

Висновок. Хлопчики схожі на казкових лицарів. Дівчата на справжніх принцес.

Ці квіти ми посадимо біля  школи ввічливості.

Презентація Групи «Літератори».

  1. Наступна зупинка «Озеро доброти».

Ти усміхнися небу,
усім, хто біля тебе:
і братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
і ця любов із Неба
повернеться до тебе.

Прощай дрібні образи
і помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
і у твоїй родині
воно знайде домівку
віднині і довіку.

 

Релаксаційна пауза.

  •                   Сядьте рівно, руки покладіть на парту долонями догори, опустіть на них голову, заплющіть очі. Уявіть себе добрими чарівниками. Ви чините добрі справи і вам від цього приємно, ви набираєтесь нових сил. Розплющіть очі, посміхніться,спробуйте зберегти доброзичливий настрій якомога довше.

Діти виконують пісню «Доброта».

ІV.  Систематизація набутих знань і вмінь.

Робота в групах.

Ви вибрали квіти які вам найбільше подобаються. Об’єднайтеся в групи біля цих квіток.

Давайте нагадаємо правила роботи в групах.

Правила:

  • Не шуміти.
  • Говорити по черзі.
  • Не викрикувати.
  • Користуватися правилом піднятої руки.

 

 

Група «Троянда».

Із «розсипаних» слів складіть речення.

не старіє. Доброта, роками, з,

зігріє, холоду. Доброта, від,

Група «Ромашка».

Серед поданих прислів’їв виберіть ті, які, на вашу думку, допоможуть людям стати кращими.

Чому собі не зичиш і другому не бажай.

Хто як дбає, так і має.

Все добре переймай, а злого уникай.

Мило сіре, та миє біло.

  Група «Тюльпани.

Виберіть правильну відповідь на запитання:

«Хто такий справжній товариш?»

Той, хто завжди допоможе в біді.

Той, хто дасть списати.

Той, хто ділиться іграшками,книгами, олівцями.

Група «Лілія».

Обведіть слова, які називають позитивні якості людини зеленим кольором, а негативні - червоним.

Доброта, хитрість, сором’язливість, злість,заздрість, чемність, жорстокість,щирість, чесність, брехливість, ввічливість.

Група «Підсніжники».

Прочитайте частину прислів’я і додайте до кожного відповідне закінчення.

Хто людям добра бажає, - …

Перший крок до добра - …

Робиш добро - …, робиш зло - … .

Слова для довідок: не кайся; той і собі має; зла й сподівайся.

Презентація груп.

Часто не вистачає доброго і ввічливого слова, щоб звеселити людину, зробити її приємне. Недарма в народі кажуть: «Слово лікує, слово ранить» . Скажіть добре слово один одному, щоб від вашого слова стало приємно і радісно.

  Як приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе лагідні, добрі слова. Усі ви їх знаєте. Пригадаємо їх якомога більше . Наповнимо цими словами нашу кімнату. Це можуть бути слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки тощо.

(Діти називають слова ввічливості).

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усі діти нашої школи знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше.

Кожен учень бере повітряну кульку, на якій написано «чарівне» слово, заходить з нею в інший клас і говорить: «Дозвольте, будь ласка, поселити у вашому класі це чарівне слово. Використовуйте його в повсякденному житті».

Висновок. Ми з вами добре попрацювали: посадили чарівні квіти, засвітили ліхтарики посмішок, поселили у класах повітряні кульки з чарівними словами. Але щоб усе жило і існувало, сонечко посилає нам промінці, аби не тільки зігрівати своїм теплом, а й нагадувати кожного разу, яким повинен бути кожний із нас у повсякденному житті.

 Висловіть свої думки починаючи словами: «Я буду…», «Я впевнений у тому,  що…». (Відповіді дітей).

  • Яким би вам ніколи не хотілося бути?
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Позакласні заходи
Інкл
Додано
29 жовтня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку