Інформаційно-комунікаційних технології навчання. Скрайб-презентації.
Успішність навчання в значній мірі залежить від правильно обраних вчителем технологій навчання. В своєї роботі я вважаю пріорітетним використання інформаційно
комунікаційних технологій.
Переваги таких технологій в порівнянні з традиційними значні:oб’єднання в електронному освітньому продукті барвистих зображень творів архітектури, скульптури і живопису ,та супровід їх текстовою інформацією, музичними творами. Це підвищує емоційний вплив творів мистецтва на учнів, розвиває художній смак і дає можливість отримувати більш широкі знання в галузі культури і мистецтва.
Інформація, яка пропонується увазі учнів, носить пізнавальний характер,
становить певний інтерес. Учням дуже подобаються уроки з використанням ІКТ,де можна познайомитися з композитором та його творчістю, прослухати твори і подивитися фрагменти балетів або опер, провести віртуальні екскурсії по музеям світу відправитись в подорож по країнах і епохах, знайомлячись із зразками музичного мистецтва, кращими виконавцями, з різноманітними стилями і напрямами, побачити світ очима багатьох живописців ,почути акторське прочитання віршів на тлі класичної музики.
Однією із форм роботи із сучасними інформаційними технологіями є використання мультимедійних засобів навчання (мультимедійних презентацій).
Саме мультимедійні засоби навчання, на думку Л. М. Масол, відкривають нові технологічні можливості для педагогіки мистецтва ,унікальні можливості полі художнього виховання школярів, мають переваги порівняно з традиційним навчанням.
Сьогодні стало звичним використання на уроках слайд-презентацій для візуалізації інформації. Учні вже звикли до цього явища і рівень їх зацікавленості знижується. Тому сьогодні актуально постає питання про створення графічних презентацій, які дозволяють учням сприймати та засвоювати інформацію більш ефективно.
а) Скрайб-презентації
Новою тенденцією в освітньому процесі являється «скрайбінг» - використання замальовок для проведення уроку. В перекладі з англійської мови «скрайбінг» означає «розмітка». Виникнення цього стилю ведення презентацій пов’язують з американськими дизайнерськими компаніями, які стали використовувати в своїх виступах спрощенні ілюстрації та схеми. Такі презентації називаються «скрайб».
Скрайбінг буває «ручний» і «комп’ ютерний». Комп’ютерну скрайб-презентацію можна створити за допомогою сервісів PowToon ,Sparkol та програми VideoScribe.
Скрайбінг – це новий унікальний засіб привернути увагу, завоювати аудиторію, забезпечити її додатковою інформацією та посилити ключові моменти презентації. Успіх і ефективність скрайбінгу пояснюється тим, що людський мозок здатний малювати картини ,мислити образами ,а мова малюнка – універсальна мова.
Розглянемо три ключових аспекти по створенню скрайб-презентації:
1)Навички візуалізації. Скрайбінг перетворює тезиси презентації в слова та образи, змальовує зв’язки та підкреслює ключові моменти. Скрайберу(спеціаліст скрайб-презентації) не обов’язково володіти технікою класичного малюнка, він повинен розуміти, як правильно і зрозуміло замінити дієслова та іменники на символи і образи у формі замальовок.
2) Вміння працювати зі схемами. Скрайбінг – це не тільки образні малюнки.
Наочно продемонструвати свої ідеї можливо, перетворивши їх у графіки,
матриці, ієрархічні структури та діаграми. При цьому всі види схем і малюнки повинні складати цілісний візуальний образ.
3) Навички спілкування з аудиторією .Основна мета вчителя – донести до учнів свої ідеї та пояснити їм, що вони повинні виконувати в процесі пізнання теми ,що вивчається. При цьому необхідно пам’ятати, що аргументи повинні слідувати один за одним, а клас потрібно залучати до процесу навчання.
Основна функція даного засобу подачі інформації – швидко і якісно донести її до учнів. Грамотне співвідношення слів і ілюстрацій, здатне наочно відобразити основні ідеї презентації – це і є скрайбінг.
Використовую скрайб-презентації при поясненні нового матеріалу:
5 клас: урок 1-2 тема «Як виникла музика»
https://www.youtube.com/watch?v=1zQi-86E-Bo
урок 7-8тема «Пісня- душа народу»
https://www.youtube.com/watch?v=pCljNILwOB0
урок 20-21,тема «Інструментальна музика».
https://www.youtube.com/watch?v=FsPzeFhqtOk
6 клас: урок 30-31,тема «Музично-театральні жанри : балет»
https://www.youtube.com/watch?v=FRe31zreip