Індивідуально-навчальний план учня 5-б класу
з етики за І семестр 2022-2023 н.р.
(адаптований)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Цілі навчання |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
1 |
Вступ. Мораль. Роль етики в житті людини. Золоте правило моралі. |
Ознайомлюється, що таке мораль та етика, яку роль вони відіграють у житті та стосунках людей, має поняття про «золоте правило». |
Ознайомлення ізпредметом,поняттями «етика», «мораль», «золоте правило моралі». |
2 |
Моральне зростання людини: чому важливо пізнавати та оцінювати себе. |
Розуміє, що таке моральні цінності та як вони впливають на взаємини та спілкування людей. Розповідає за навідними запитаннями вчителя про важливість самопізнання та самооцінки. |
Обговорення та дискусії : Що є життєвими орієнтирами людини; Як можна пізнавати себе; Чому важливо оцінювати себе |
|
Розділ 1. УНІКАЛЬНІСТЬ І НЕПОВТОРНІСТЬ ЛЮДИНИ |
||
3 |
Індивідуальність людини. Людська унікальність. Як людина стає особистістю. |
Має поняття, що таке унікальність та неповторність кожної людини, можек навести приклади відмінності між людьми . |
Активізація мислення, виявлення людини як індивідуальності, виокремлення відмінностей між людьми, виховання поваги до людей, їхніх особливостей. |
4 |
Цінність людського життя. Гідність |
Розуміє, що життя людини – це найвища цінність, має поняття гідності та наводить приклади її проявів. |
Розширити уявлення про цінності, розвиток мовлення, збагачення словникового запасу. |
5 |
Людські чесноти |
Розповідає про людські чесноти, розуміє різницю між добрими і поганими. |
Формування розуміння про чесноти, розвиток мислення, логіки. Д/гра «Людські чесноти». |
6 |
Роль світогляду в становленні особистості. |
Бере участь у груповій роботі. Характеризує з допомогою вчителя роль світогляду у житті людини. Може визначити свої потреби, бажання, інтереси та цілі. Вчиться описувати та аналізувати в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо). |
Творче завдання у групах: інтерв’ювання однокласників: Які мої/твої індивідуальні риси? Які інтереси посідають важливе місце в житті; д/гра «Я – особливий, тому що…», створення малюнків «Мій портрет». Виховання поваги до думки інших дітей. |
7 |
Роль світогляду в становленні особистості. |
||
8 |
Потреби, бажання, інтереси людини |
Може розказати про свої потреби, бажання, інтереси. Розрізняє їх за важливістю. |
Формування вміння розказувати про людські потреби, бажання, інтереси, зокрема свої. Інтерактивна вправа «Піраміда потреб». Збагачення словникового запасу. |
9 |
Узагальнення. Контрольна робота |
Аналізує життєві ситуації; виконує тести. |
Узагальнення знань із теми. Розвиток пам΄яті. |
|
Розділ 2. СПІЛКУВАННЯ У ЖИТТІ ЛЮДИНИ |
||
10 |
Спілкування та його роль у житті людини. Вербальне та невербальне спілкування |
Може пояснити, що таке спілкування і чи важливе воно для людини. Розуміє різницю між вербальним та невербальним спілкуванням. Застосовує навички вербального та невербального спілкування у грі. |
Складання і розігрування діалогів із досягнення різних цілей з використанням вербального та невербального спілкування; зображення (малюнком, пантомімою) безпечного/небезпечного спілкування. |
11 |
Конструктивна комунікація. Спілкування в групі Доброзичливість, щирість, повага у спілкуванні. |
Називакє особливості спілкування та аналізує прояви доброзичливості, щирості та поваги у спілкуванні. Наводить приклади чемної поведінки у спілкуванні. |
Уточнення знань про спілкування. Формування знань про етикетні правила бесіди. Розвиток уяви. Активізація вміння застосовувати ввічливі слова. Збагачення словникового запасу. |
12 |
Ввічливість та чемність. Етикет |
Розуміє, що таке етикет, може навести приклад правил етикету. Пояснює значення етикету для спілкування . |
Ознайомлення з історією виникнення етикету; формування вміння з’ясувати роль етикету в житті людини; виховання ввічливого ставлення до інших. |
13 |
Безпечне та відповідальне спілкування. Особливості та ризики віртуального спілкування |
Ознайомлюється із безпечним та віртуальним спілкуванням. Розуміє ризики комунікації у віртуальному середовищі.
|
Ознайомлення із видами спілкування, правилами безпечного й віртуального спілкування. Розвиток мислення, мовлення. |
14 |
Агресивність у спілкуванні: тиск, маніпуляції та неповага. Наслідки та протистояння. |
Може описати прояви агресії у спілкуванні, назвати прояви тиску, агресії, маніпуляції й неповаги щодо себе та інших осіб. |
Розширення знань про агресивність: тиск, маніпуляції,неповагу. Виховання толерантного ставлення до інших. Збагачення словникового запасу. |
15 |
Булінг та кібербулінг: прояви, запобігання та протидія. |
Виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу. |
Етичні правила спілкування у віртуальному просторі; Булінг – сьогодні це не модно. Ровиток уяви, логіки, мислення. |
16 |
Узагальнення. Контрольна робота |
Застосовує отримані знання на практиці; виконує тести. |
Закріплення визначення ключових понять. |